Loreenin plagiointikohu
Kuuntelin sen ukrainalaisen biisin jota Loreenin väitetään kopioineen:
En huomannut tuossa muuta samaa kuin että ukrainalaisen biisissä kuulostaa olevan saman kuuloinen kohta kuin Loreenin biisissä tämä kohta:
Violins playing and the angels crying
When the stars align then I'll be there
En ole itse musikaalinen ihminen, joten voitteko te musikaalisemmat kertoa oliko tuossa muutakin mistä kohuta?
Kommentit (14)
Jopa Albanian esitys oli parempi kuin Ruotsin. Tunnen pelkkää myötähäpeää voitosta.
Käärijän Cha Cha Cha -kappale oli myös todettu plagiaatiksi. Kappaletta on verrattu saksalaisyhtye Electric Callboyn We Got the Moves -biisiin.
Saapahan ainakin tuo ukrainalainen ilmaista mainosta.
Kyllähän just tuo kohta samalta kuulostaa. Mutta tuo ukrainalainen laulaa tuon kohdan livenä aika ei-kauniisti: https://www.is.fi/viihde/art-2000009584555.html
Tässäkin biisissä kuulostaa samalta kohdalta alussa:
Loreenin kappale on plagiaatti useammasta kappaleesta. Mukana Abbaa, Madonnaa, Ukrainalais viisua v. 2011 ja Mika Newtonia, viidettä en muista, kohdat leikattu ja liimattu uudeksi kappaleeksi. Itse kohtia ei muokattu, leikattiin vaan vanhat kappaleet ja liimattiin uudeksi kappaleeksi, moraalitonta, muttei kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Loreenin kappale on plagiaatti useammasta kappaleesta. Mukana Abbaa, Madonnaa, Ukrainalais viisua v. 2011 ja Mika Newtonia, viidettä en muista, kohdat leikattu ja liimattu uudeksi kappaleeksi. Itse kohtia ei muokattu, leikattiin vaan vanhat kappaleet ja liimattiin uudeksi kappaleeksi, moraalitonta, muttei kiellettyä.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Joku oli löytänyt uudempaa Adeleakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Euroviisut
AP:n Loreenin biisistä lainattu sanoitusten kohta on niin nolo. Ihan kuin jonkun esiteinin kirjoittama tosi syvällinen kuvaus siitä, kun kahden viikon poikaystävän kanssa meni poikki. Viulut soi ja enkelit itkee. Paitsi ei kai esiteinitkään ihan noin noloja ole...
Vierailija kirjoitti:
Abbaa "The Winner takes it all" selvästi huomaa.
Tuossa on kopioitu myös biisin teema nimineen
Jos noin vähän sattuu olemaan samaa niin tarvitsisiko siitä niin paljon kohkata.
Loreen oli huono. Mitäänsanomaton biisi. Huono esitys. Norjan ja Viron esitykset, biisit ja laulajat olivat niin paljon parempia. Myös Saksa ja Australia olisivat ansainneet voiton mieluummin kuin Ruotsi.