Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Helsingin takseja

Vierailija
16.11.2023 |

Minua huijattiin maksamaan 28 euroa matkasta välillä rautatieasema - Bulevardi. Matkan eli 2 km hinta olisi oikeasti noin n. 17 euroa (takseissahan on 5 euron lähtömaksu), mutta kesken matkaa kuski painoi jotain nappia hanskalokerossa ja taksamittariin pompsahti 10 euroa lisää. Eipä sitä pystynyt oikein todistamaan ja kuitin perusteella ei oikein haastamaankaan. Kuljettajana afrikkalaistaustainen mies. Tämä siis sattui keskellä päivää.

Vastaavia kokemuksia? Jos on, niin suomesta on tullut todellakin uusi Lähi-itä/Afrikka/Aasia, joissa taksihuijaukset normaaleja.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mene mihinkään muuhun taksiin kuin aitoihin Taksi Helsinki tai Lähitaksin autoihin. Voivat olla vähän muita kalliimpia, mutta kertaakaan ei ole niissä huijattu. Ovat myös useimmiten neutraaleja auton sisätilan tuoksuiltaan, mitä samaa ei villeistä takseista voi aina sanoa.  Erityisesti niitä huijaustakseja Taksi Helsingi tai Taksi Helsink - härskiä yritystä pienellä kirjoituserolla matkia aitoja, pitää  boikotoida. Asemalta Bulevardille on muuten se 17 euroakin liikaa.  

Vierailija
2/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo varaa taksilla ajella.Onneksi on sujuva nopea metro.Kuin aamu-yöhön kulkeva HSL-pussit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä tule nousemaan tuollaisen kyytiin. Sinisilmäistä suomalaisuutta, kun tiedetään mikä taksikatastrofi siellä on nyt helsingissä.

Vierailija
4/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uber tai Bolt. Aina.

Usein kulkemani väli maksaa noilla 10-12e ja normitaksifirmat ottaa 30-36e. 

Siinä faktat stadista.

Vierailija
5/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa kaatopaikkaa HELLsinkiä

Vierailija
6/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner ja Keskusta "uudisti" taksipalvelut Suomessa 😂😂😂

Vierailija
7/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Uberillä suomalaisia kuljettajia? Muukin länsimaalainen esim Eestiläinen käy mutta ei lähi-itäläinen tai afrikkalainen. 

Vierailija
8/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä mene mihinkään muuhun taksiin kuin aitoihin Taksi Helsinki tai Lähitaksin autoihin. Voivat olla vähän muita kalliimpia, mutta kertaakaan ei ole niissä huijattu. Ovat myös useimmiten neutraaleja auton sisätilan tuoksuiltaan, mitä samaa ei villeistä takseista voi aina sanoa.  Erityisesti niitä huijaustakseja Taksi Helsingi tai Taksi Helsink - härskiä yritystä pienellä kirjoituserolla matkia aitoja, pitää  boikotoida. Asemalta Bulevardille on muuten se 17 euroakin liikaa.  

Minä osuin viimeksi Taksi Helsingin taksiin joka ei ollutkaan Taksi Helsingin taksi.

Ei ollut edes väärin kirjoitettu, prkl.

Vierailija
9/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetin idiootti menee Helsingin keskustaan pikkujouluaikaan?

Vierailija
10/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö... tyypit niihin pikkujouluihinsa..?

Vierailija
11/119 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus ilmiannettu ylläpidolle rasistisena ja pyydetty ap:lle bannia alustalle seka nettivinkattu koko ketju viesteineen poliisille mahdollisena vihapuheena

Vierailija
12/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi minä, jolla oli kiire Mehiläiseen tutkimukseen töiden jälkeen

Vierailija
13/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan taksin aina kiinteällä hinnalla niin ei tule hinnan suhteen yllätyksiä. 

Vierailija
14/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Ainostaan taksi Helsinkiä ei ole ollut mitään ongelmia. Viimeksi tiistaina rokotukseen Käpylään, taksi maksoi 14,20e

Vierailija
15/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloitus ilmiannettu ylläpidolle rasistisena ja pyydetty ap:lle bannia alustalle seka nettivinkattu koko ketju viesteineen poliisille mahdollisena vihapuheena

Siitä vaan jos se ilmianto tuo päivääsi iloa. En käsittääkseni ole rasisti ja minulla on paljon eri taustaisia ystäviä ja ulkomaalainen vaimokin. Mutta miten muuten olisin kuvannut asiaa varottavana esimerkkinä muille? Olen asunut Lähi-idässä ja siellä monessa maassa taksihuijaukset ovat yleisiä mittarimanipulointeineen ja paikalliset kiroavat asiaa. En haluaisi Suomeen samaa.

Vierailija
16/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehtäisiin Suomesta taas kehittynyt maa? Voisiko Berneriltä pyytää kommenttia, että miten taksiuudistus on hänen mielestään toiminut?

Vierailija
17/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olin ostoksilla ja poikkis haki autolla, joku rollaattori mummo tokaisi, "sieltä se taksi tuli." Whaaaat.

Eikö nuo saa omat kyytinsä valtion piikkiin ja siis hyvä niin, jos on liikuntaesteinen jotenkin. Itse otan mieluiten autokyydin kun yleensä vähän enemmän kannettavaa ja bussilippukin maksaa jotain. 

Vierailija
18/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä reittiä tuonne kaksi kilsaa tulee, eihän tuonne ole kuin max. kilometri jos sitäkään. Olisit saatanakävellyt.

Vierailija
19/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Juuri näin.

Vierailija
20/119 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmen sitten olin Maidenin konsertissa ja lähdin keikan jälkeen  kämpiltä aamutuimaan kaupungille tuntematta helsinkiä yhtään.Jonkun kaupan kyljestä sijaintini katsoin ja googlesta löysin taksin numeron ja soitin. Jo oli kohta taksi paikalla hetkessä ja heitti pasilaan ja hinta kohtuullinen. Nykyään ei tulisi mieleenkään palloilla missään tietämättä mistään ja luottaa vain että kyllä taksi sitten vie perille kun eksyn suuntavaistoni ollessa pyöreä nolla. En edes tuntemassani kaupungissa liiku enää ilman omaa miessaattajaa. Kivasti on pilattu kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan