Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiennyt että ruotsalaiset ovat näin tosikoita: "Tämä on laulukilpailu"

Vierailija
14.05.2023 |

https://www.is.fi/musiikki/art-2000009585243.html

Suomen kappale on huumoripläjäys, joka ei olisi ansainnut voittoa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ruotsalaisetko ovat nyt huumorintajuttomia kun suomalaiset jurnuttavat että väärin äänestetty. Itse me annoimme taktisesti parhaalle esitykselle 0 pistettä, mutta lopputuloksessa Ruotsin edustajan voitto tuli silti selvällä erolla.

Loreenin esitys oli yksi huonoimmista, en olisi veikannut sille mitään sijaa. Muutenkin vastenmielinen ilmestys kun laahataan sinne kuin häkkieläin ja näyttäkin ihan takkuiselle apinalle. Sitten apina laitetaan häkkiin nykimään muutamaksi minuutiksi ja huutamaan jotain ja lavalta pois.

Tämä on niin lapsellista, huoh.

Vierailija
22/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ruotsalaisetko ovat nyt huumorintajuttomia kun suomalaiset jurnuttavat että väärin äänestetty. Itse me annoimme taktisesti parhaalle esitykselle 0 pistettä, mutta lopputuloksessa Ruotsin edustajan voitto tuli silti selvällä erolla.

Loreenin esitys oli yksi huonoimmista, en olisi veikannut sille mitään sijaa. Muutenkin vastenmielinen ilmestys kun laahataan sinne kuin häkkieläin ja näyttäkin ihan takkuiselle apinalle. Sitten apina laitetaan häkkiin nykimään muutamaksi minuutiksi ja huutamaan jotain ja lavalta pois.

Tämä on niin lapsellista, huoh.

Lapsen suustahan se totuuskin tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tämä meni, ei tullut veronmaksajille isoa laskua!

Vierailija
24/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mulle AP, että mitä helvetin väliä tällä kilpailulla edes on? Miksi jankutat tästä?

Vierailija
25/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ole vielä vaatinut pakkoruotsia lopetettavaksi kouluista? Ihmeellistä!

Vierailija
26/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ironinen kommentti viimeisen lauseen huomioiden. Loreenin kappale ei todellakaan ollut edes top 10 parhaan biisin joukossa.

Suomi oki ainut maa, josta Loreen ei saanut yleisöääniä ollenkaan. Vsi ei muka taktikointia, heh.

No kerro sitten missä tästä taktikoinnista kerrottiin? Kuka siihen kehoitti? Ja miten?

En minä ainakaan huomannut että kukaan olisi missään sanonut että älä äänestä Ruotsia, eiköhän se nyt tältäkin palstalta jo selviä että suomalaiset eivät pitäneet Loreenista? Miksi sitä kukaan silloin äänestäisi?

Vierailija
27/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ruotsalaisten mielestä niin ylivoimainen ja paras! Mutta yhdenkään yleisöääniä antaneen maan mielestä Loreen ei ansainnut voittoa, ei tullut yhtäkään 12p. Sehän tässä tyrmistyttävää onkin, epäreilu peli!

Nyt ovat niin ylimielisiä ja samalla katkeria vaikka voittonsa saivat. Uhriutuvat suomalaisten äänestämisestä. Eivät osaa edes voittaa katkeroitumatta.

Loreen ei ollut hyvää parempi. Tylsä esitys, useasti kuultu, kuulosti plagiaatilta ja laulajalta puuttuu karisma, tekotaiteellinen ja ylimielinen tyyppi. Itse laulamiesta en saanut selvää, oli nasaalista matalaäänistä hönkäilyä. Ja uu uu ulinaa. Sanoituksista piti erikseen tarkistaa, miten se tattoo liittyi biisiin, no ilmeni että se oli osittain sitä ulinaa.

Biisi ei ollut millään tavalla mieleenpainuva. Eikä missään nimessä omaperäinen, sillä melodia ei jäänyt päähän, vaan muistutti lähinnä muita radiopoppilauluja.

Yllätyin finaalia katsoessa, miten hyviä muut maat olivat ja miten paljon parempia vetoja oli kuin Loreen. Loreen ei ollut paras laulaja, ei paras esiintyjä, ei omistanut karismaa, monella muulla maalla nämä kombot sopivat paremmin yhteen. Silti Loreen voitti. En tajua.

Jos Loreen olisi edustanut jotakin muuta maata, ei olisi varmastikaan voittanut. Sen ovat myös muut euroviisumaat tajunneet ja ruotsikin ja siksi ruotsin keskivertobiisien suosimisesta juryn puolelta halutaan eroon.

Vierailija
28/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Symppistä kun Justice for Finland oikeasti trendaa somessa. Fanit ovat raivoissaan.

Yleisössä ja kotikatsomoissa ympäri maailman odotettiin cha cha cha -bileitä. Juryn päättämä Loreenin voitto oli viisuille täydellinen antikliimaksi.

Vierailija
29/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisi on plagiaatti.

Ruotsilta pitäisi viedä voitto ja bannata maa viisuista. Ei ihme, että yleisö buuasi siellä.

Marokkolaisten äö on 85. Riittää ilmeisesti juuri ja juuri plagioimaan muiden tuotoksia, muttei omaan sävellykseen. Kumma juttu, ettei Ruotsin media ole "huomannut" näitä plagiointeja. On voinut olla kovat virukset sielläpäin, vieneet vähänkin järjen sveduilta.

Mutta oikeesti, biisihän on plagiaatti.

No merkittävä vähemmistö viisuissa tai isoista tähdistä tekee itse omat kappaleensa. Eihän Käärijäkään tehnyt kuin omat sanoituksensa ja sävellyksen ja sanoituksen joku muu.

Vierailija
30/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle AP, että mitä helvetin väliä tällä kilpailulla edes on? Miksi jankutat tästä?

No mitä väliä millään on? Säkin olet kuollut sadan vuoden päästä eikä kukaan muista sua, joten mitä väliä.

Vierailija
31/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ironinen kommentti viimeisen lauseen huomioiden. Loreenin kappale ei todellakaan ollut edes top 10 parhaan biisin joukossa.

Suomi oki ainut maa, josta Loreen ei saanut yleisöääniä ollenkaan. Vsi ei muka taktikointia, heh.

No kerro sitten missä tästä taktikoinnista kerrottiin? Kuka siihen kehoitti? Ja miten?

En minä ainakaan huomannut että kukaan olisi missään sanonut että älä äänestä Ruotsia, eiköhän se nyt tältäkin palstalta jo selviä että suomalaiset eivät pitäneet Loreenista? Miksi sitä kukaan silloin äänestäisi?

Esimerkiksi täällä av:llä oli keskustelu jossa kehotettiin äänestämään taktisesti jotain muuta kuin Ruotsia ja varmaan niitä oli muuallakin. Ilmeisesti myös Euroviisujen juontaja kehotti taktikoimaan Käärijän eduksi.

Vierailija
32/32 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä millään on? Säkin olet kuollut sadan vuoden päästä eikä kukaan muista sua, joten mitä väliä.

Nyt olet asian ytimessä. Mutta on tässä elämässä silti aika todella paljon merkityksellisimpiä asioita kuin joku viihteellinen vähemmistöjen laulukilpailu, jota katsoo lähinnä naiset ja homot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän