Oletko ottanut vuosien jälkeen yhteyttä jättämääsi ystävään?
Miksi?
Mitä seurasi?
Minuun otti yhteyttä ihminen joka vuosia sitten teki hyvin selväksi, että olin huono ihminen.
Kommentit (45)
Jos etsit kadonnutta aikaa jotain josta jouduit luopumaan
Liian usein huomaat ei se totta ollutkaan
Ja joku tuskin tietää mitä etsii vailla määrän päätä harhailee
Monen vuoden jälkeen ystävälleen kirjoittaa
En, vaikka välillä on käynytkin mielessä, että ottaisin. Sitten olen muistellut hetken niitä syitä, joiden vuoksi ystävyys loppui ja tullut järkiini.
Miksi ihmeessä ottait yhteyttä ihmiseen, joka on haukkunut sinut huonoksi ihmiseksi??
En jättänyt häntä, elämänvaiheiden takia vain kulkeuduimme erillemme ja eri puolille Suomea. Otin yhteyttä, hän ilahtui ja tapasimme, kerroimme kuulumiset ja muistelimme menneitä, oli mukava ilta. Mutta vuosikymmenet olivat tehneet tehtävänsä, olimme kasvaneet elämän mukana eri suuntiin eikä meillä ollut enää mitään yhteistä, ystävyys ei ottanut tuulta.
Aikuisellakin ihmisellä se, että ystävä yksipuolisesti ilmoittaen tai ilmoittamatta panee poikki läheisen ystävyyden, voi jäädä suruna ja traumana vaivaamaan loppuiäksi. Jos siis tiedät itse lopettaneesi ystävyyden siihen tyyliin, olisi hyvä edes pyytää anteeksi käytöstään, vaikka ei edelleenkään haluaisi jatkaa ystävyyttä, mikä saattaisi olla mahdotontakin pitkien aikojen vietyä elämät aivan erilaisiksi. Itse edelleen toivon tällaista parin ihmisen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisellakin ihmisellä se, että ystävä yksipuolisesti ilmoittaen tai ilmoittamatta panee poikki läheisen ystävyyden, voi jäädä suruna ja traumana vaivaamaan loppuiäksi. Jos siis tiedät itse lopettaneesi ystävyyden siihen tyyliin, olisi hyvä edes pyytää anteeksi käytöstään, vaikka ei edelleenkään haluaisi jatkaa ystävyyttä, mikä saattaisi olla mahdotontakin pitkien aikojen vietyä elämät aivan erilaisiksi. Itse edelleen toivon tällaista parin ihmisen osalta.
Eihän ap ollut lopettanut osapuoli
Miksi on sinun ongelmasi keksiä, mitä entinen ystäväsi haluaa? Hän otti yhteyttä, joten ilmaiskoon suoraan tarpeensa tai olkoon hiljaa.
Olen antanut olla.
Ja jos minuun otetaan yhteyttä, ei minulla ole mitään velvollisuutta vastata. En ole kenellekään selityksiä velkaa.
En tosiaankaan. En unohda loukkauksia ikinä enkä anna anteeksi. Jos joku ihminen jää taakse niin hän jää
Joo. Mun persoonallisuushäiriöinen entinen ystävä otti yhteyttä. Otti yhteyttä sen takia, koska taisin olla ainoa henkilö joka oikeasti oli hänelle ystävä, mutta persoonallishäiriöinen ei tätä tajunnut. Hänelläpä ei sitten niiden vuosien aikana kestänyt mitään kaverisuhteet joten yritti juosta minun luokse turvaan, kun olin ollut hänen turvanaan useita vuosia. Sanoin kiitos, mutta ei kiitos. Siihen helvettiin en enää lähtenyt.
Haluaa puhdistaa omantuntonsa tai sitten saada todisteita, että oletkin huono ihminen.
Mulle ois ok. Varmasti läheinen suhde ollut kyseessä. En mä ystäviäni unohda, vaikka tiet veis eri suuntiin. Elämässä usein vie.
En. Menneet on menneitä.