Oletko ottanut vuosien jälkeen yhteyttä jättämääsi ystävään?
Miksi?
Mitä seurasi?
Minuun otti yhteyttä ihminen joka vuosia sitten teki hyvin selväksi, että olin huono ihminen.
Kommentit (45)
En helvetissä. Olen jättänyt ystäviä sellaisen käytöksen takia jota en suvaitse ja halua elämääni. Jos joku on paska tyyppi niin en haikaile.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Olin muutaman vuoden ystävä yhden henkilön, vaikkapa Tiinan kanssa. Tiinan kanssa alkuun nähtiin neljästään niin, että miehemme olivat myös mukana.
Aloimme viettää aikaa yhdessä myös kahden kesken ja miehet tekivät kahden kesken omia juttuja. Olin Tiinan kanssa yhteydessä viikoittain ja nähtiin usein.
Mieheni jäi sattuneesta syystä pois nelikosta ja usein kävin Tiinan ja miehensä kanssa kolmestaan tapahtumissa tai kyläilin heillä yksin.
Sain tietää mieheni pettävän. Ja ystävyyden läheisyydestä minun puolelta kertoo, että sanoin asiasta ensimmäiseksi Tiinalle.
Tiina auttoi erossa alkuun. Sitten yhtäkkiä hylkäsi. Syyksi Tiina sanoi kuukausien päästä, että olin ollut itsekäs ja itsekeskeinen. No ehkä olin, kun kävin avioeroa läpi!
Hän jatkoi miehensä kanssa exäni kanssa kaveeraamista ja tapasi myös tuon toisen naisen.
Enempää en tiedä kun yhteys katkesi siihen. Ei ole motivaatiota muistella vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Olin muutaman vuoden ystävä yhden henkilön, vaikkapa Tiinan kanssa. Tiinan kanssa alkuun nähtiin neljästään niin, että miehemme olivat myös mukana.Aloimme viettää aikaa yhdessä myös kahden kesken ja miehet tekivät kahden kesken omia juttuja. Olin Tiinan kanssa yhteydessä viikoittain ja nähtiin usein.
Mieheni jäi sattuneesta syystä pois nelikosta ja usein kävin Tiinan ja miehensä kanssa kolmestaan tapahtumissa tai kyläilin heillä yksin.
Sain tietää mieheni pettävän. Ja ystävyyden läheisyydestä minun puolelta kertoo, että sanoin asiasta ensimmäiseksi Tiinalle.
Tiina auttoi erossa alkuun. Sitten yhtäkkiä hylkäsi. Syyksi Tiina sanoi kuukausien päästä, että olin ollut itsekäs ja itsekeskeinen. No ehkä olin, kun kävin avioeroa läpi!
Hän jatkoi miehensä kanssa exäni kanssa kaveeraamista ja tapasi myös tuon toisen naisen.
Enempää en tiedä kun yhteys katkesi siihen. Ei ole motivaatiota muistella vanhoja.
Jätä ne siat! Hädässä ystävä tunnetaan.
En unohda pitkäaikaista ystävääni koskaan ja rakastan häntä aina. Jaoimme paljon hyvää aikaa keskenämme, mutta ymmärrän, että myös satutimme molemmat toisiamme emmekä pystyneet parempaan. Elämä on vienyt meitä eri suuntiin ja olen antanut hänelle anteeksi. Haluan tavata hänet sitten kun koen olevani siihen valmis.
Minuun on ottanut moni yhteyttä. Tarkoittaako siis, että haluaisivat minut takaisin?
Mulla meni entisen bestiksen kanssa välit tosi hankaliksi. Hän alkoi tuputtamaan mulle maailmankatsomustaan pyytämättä, syyllisti mua kaikesta ja oli passiivisagreessiivinen. Sitten hän teki yhden todella ilkeän tempun, jonka jälkeen kerroin haluavani tauolle ystävyydestä.
Vuosia myöhemmin ystävyyden äkillinen päättyminen alkoi kaihertamaan, ja ehdotin tälle ex ystävälle tapaamista. Nähtiin ja keskusteltiin asiat hyvässä hengessä halki. Molemmat myönsivät virheitään, mikä on mielestäni olennaista, jos välejä meinataan korjata. Olemme tämän jälkeen nähneet silloin tällöin, mutta olen tässä ystävässä kyllä jälleen havainnut niitä piirteitä, joiden vuoksi halusin laittaa hänet jäähylle. En kaipaa hänestä enää mitään sydänystävää, koska tiedän etteivät meidän elämänarvomme enää kohtaa. Olen silti tyytyväinen, että otin yhteyttä ja selvitin välimme. Mieli on kevyempi mitä vähemmän on ihmisiä, joiden kanssa on huonoissa väleissä / välit poikki. Tapaamme edelleen tämän ex-bestiksen kanssa silloin tällöin, ja se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Olin muutaman vuoden ystävä yhden henkilön, vaikkapa Tiinan kanssa. Tiinan kanssa alkuun nähtiin neljästään niin, että miehemme olivat myös mukana.Aloimme viettää aikaa yhdessä myös kahden kesken ja miehet tekivät kahden kesken omia juttuja. Olin Tiinan kanssa yhteydessä viikoittain ja nähtiin usein.
Tiinan näkökulma: ystävän kanssa oli mukavaa ja vastavuoroista. Sitten alkoi haukkua mieheni ja minun ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Hänhän tässä on suuressa armollisuudessaan laskeutunut tasollesi ja ottanut yhteyttä sinuun. Sinä olet se paha jos et syöksy heti kiitollisuutta uhkuen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minuun on ottanut moni yhteyttä. Tarkoittaako siis, että haluaisivat minut takaisin?
Tarkoittaa, että et ole onnistunut solmimaan kestäviä ystävyyssuhteita ja sinussa on jotain, mitä ihmiset haluavat karttaa mutta kuitenkin jotain kiinnostavaa (aluksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Tiinan näkökulma: ystävän kanssa oli mukavaa ja vastavuoroista. Sitten alkoi haukkua mieheni ja minun ystävää.
Miksi alapeukkua? Selittåkää itse Tiinan käytös?
En ole koskaan "jättänyt ystävää". Siis sillä tavalla, että olisin riitaantunut tai ilmoittanut että laitan välit poikki.
Sellaisia ystäviä on, joiden kanssa yhteydenpito on vain kiireiden myötä hiipunut ja lopulta loppunut. Joihinkin olen vuosien jälkeen ollut uudelleen yhteydessä ja on tavattu. On ollut ihan mukava jutella pitkästä aikaa, mutta ystävyys ei ole oikein ottanut tuulta siipien alleen eli tapaamisen jälkeen yhteydenpito on sitten taas jäänyt. Sinänsä tietysti ymmärrettävää, että kun perimmäinen syy on rajallinen vapaa-aika, niin ei sitä vaan ehdi kaikkien kanssa istua kahvilla tai edes puhua puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää ap?
Minäpä kerron.
Tiina kuuli myös eksäsi version tapahtumista ja mieli muuttui?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan "jättänyt ystävää". Siis sillä tavalla, että olisin riitaantunut tai ilmoittanut että laitan välit poikki.
Sellaisia ystäviä on, joiden kanssa yhteydenpito on vain kiireiden myötä hiipunut ja lopulta loppunut. Joihinkin olen vuosien jälkeen ollut uudelleen yhteydessä ja on tavattu. On ollut ihan mukava jutella pitkästä aikaa, mutta ystävyys ei ole oikein ottanut tuulta siipien alleen eli tapaamisen jälkeen yhteydenpito on sitten taas jäänyt. Sinänsä tietysti ymmärrettävää, että kun perimmäinen syy on rajallinen vapaa-aika, niin ei sitä vaan ehdi kaikkien kanssa istua kahvilla tai edes puhua puhelimessa.
Sama täällä! Ilman mitään riitoja on vain jäänyt, sairastumisia ym vastoinkäymisiä, eli mielestäni ihan ymmärrettävästä syytä (ja sen myös hänelle kerroin, miksi ei jaksa pitää yhteyttä niin usein).
Muutamia vuosia vieri.
Otin sitten yhteyttä ihan positiivisessa mielessä, kun kuulin että ystävällä menee huonosti (yhteinen tuttu kertoi, ajattelin että kaipaa tukea ja halusin ilahduttaa).
Olipa inhottava huomata, että vastaanotto oli erittäin töykeä ja epäkohtelias. Kertoi enemmän hänestä, kuin minusta.
En ole, en aio ottaa enkä myöskään aio lämmitellä välejä uudestaan jos toinen osapuoli ottaa yhteyttä. Siihen on syynsä miksi välit ovat menneet piloille eikä tilanne ole muuttunut yhtään paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan. En unohda loukkauksia ikinä enkä anna anteeksi. Jos joku ihminen jää taakse niin hän jää
En ihmettele, jos joku kaveri on sut jättänyt.
Rehellisesti sanottuna en toivo entisten ystävien ottavan yhteyttä.
Lapsuuden/nuoruudenystävien kanssa elämä on vienyt sen verran eri suuntiin, ettei yhteistä enää olisi. Enkä oikein näe syytä ystävyydelle sillä, että on yhteinen menneisyys. Vaikka aikanaan on ollut mukavaa ja on jäänyt mukavat muistot, niin en kaipaa yhteydenpitoa.
Yksi entinen ystäväni kärsii vaikeista mielenterveysongelmista ja on hyvin katkera eräästä asiasta elämässään. Entinen ystäväni on katkaissut välimme jo aiemmin, mutta otti sittemmin yhteyttä ja ystävyys jatkui. Viimeisimmän kerran tämä entinen ystävä katkaisi viimeksi välit, kun sain lapsen. Toivon, että hän ei enää ottaisi yhteyttä. Koen, että on kummankin kannalta parempi, ettei olla enää tekemisissä. On ollut kevyempi olo henkisesti, kun hänestä ei ole enää kuulunut.
Ai jos on haukkunut sinut aiemmin?