Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit: arvostatteko lahjoja, jotka päiväkodin/kerhon työntekijä on tehnyt pienen lapsen puolesta?

Vierailija
14.05.2023 |

Nyt en puhu tilanteista, joissa Emil-Isla 4 v väkertää äidilleen askartelun päiväkodissa/kerhossa. Puhun tilanteista, joissa pieni 1-2 v lapsi on päiväkodissa/kerhossa, eikä vielä kykene itse askartelemaan lahjaa isompien lasten mukana. Näissä tapauksissa päiväkodin/kerhon työntekijä on askarrellut äitienpäivälahjan pienen lapsen puolesta. Arvostatteko äidit näitä päiväkodin/kerhon työntekijöiden "lapsen nimissä" tekemiä lahjoja? Vai jättäisittekö mieluummin tuollaiset lahjat saamatta?

Kysymys tulee siitä, kun sain nyt äitienpäivänä askartelun, joka ei selvästi ole meidän 2 v:n tekemä (motoriset taidot eivät vielä riitä ko. askarteluun). Minussa tuo askartelu ei herättänyt suurempia tunteita (kun ei ole lapsen tekemä), mutta lapsen isänsä kanssa värittämä kortti oli tosi kiva, kun siinä näkyi lapsen kädenjälki.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus on tärkein eli arvostan

Vierailija
2/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyyden nimissä, en kyllä arvosta noita lastenkaan itse tehtyjä. Ovat toki esillä oman aikansa, mutta en niitä säilytä. Toisaalta en kyllä odota mitään ostettuakaan lahjaa. Kakkukahvit ja se on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsen itsensä tekemä, niin arvostan. En silti hilloa kaikkia vanhoja lahjoja hyllyn päällä tai kaapissa, vain rakkaimmat säästän muistoksi.

Vierailija
4/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sulle, vaan sille 2 v:lle, jotta hän voi sulle myös askartelun antaa.

Hyvää äitienpäivää.

Vierailija
5/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Mun lapseni on 22, maailmalla jo, ja harvat tähän päivään säilyneet askartelut ovat enimmäkseen niitä niin pienenä tehtyjä, että tädit ovat vielä auttaneet. Mun yöpöydälläni on vuosia sitten äitienpäivälahjaksi saatu tyyny, jossa lukee ÄITI. Sydänkuvioiden painaminen perunalla onnistui, kirjoitus ei vie.lä. Pelastaisin sen varmaan tulipalostakin.

Vierailija
6/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herää kysymys: miksi sen pikkulapsen puolesta pitää askarrella yhtään mitään? Jos lapsi ei vielä osaa tehdä itse, niin sitten ei tee.

Joku kortti nyt on helppo tehdä vaikka sosemaalauksella niin, että taaperokin sen osaa.

Vierailija
7/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Meidän esikoinen oli vammainen lapsi, joka askarteli kaikki kortit ym. yhdessä avustajan tai muun "hoitotädin" kanssa. Kortit oli aivan ihania ja hellyttäviä, kaikki tallessa vieläkin. Ihanaa, että päiväkodeissa, eskareissa ja kouluissa teette näitä. Kiitos!

Vierailija
8/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jonkun toisen askarteluihin mitään tunnesidettä liity.

Vierailija
9/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä, en kyllä arvosta noita lastenkaan itse tehtyjä. Ovat toki esillä oman aikansa, mutta en niitä säilytä. Toisaalta en kyllä odota mitään ostettuakaan lahjaa. Kakkukahvit ja se on siinä.

Mene nyt helvettiin tuon mädätyksesi kanssa. Saatko palkkaa tuollaisen p*skan postaamisesta?

Vierailija
10/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla herää kysymys: miksi sen pikkulapsen puolesta pitää askarrella yhtään mitään? Jos lapsi ei vielä osaa tehdä itse, niin sitten ei tee.

Joku kortti nyt on helppo tehdä vaikka sosemaalauksella niin, että taaperokin sen osaa.

No just näin. Paitsi, että ei sen 2v:n tartte edes mitään korttia antaa, kun ei se yhtään ymmärrä, että miksi se sitä antaa.

Vierailija
11/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koska se oli esim. lapsen kämmenen kuva painettuna saveen. Tallessa on kaikki.

Glitteröityä makaroonia liimattuna kuvakehyksiin, kuvassa äiti jonka hoitohenkilökunta oli pyytänyt isältä salakuljettamaan sen kuvan päiväkotiin. Yllärihän se oli.

Vierailija
12/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkääpä se lahja sitten tekemättä. Joku äiti voi pahoittaa mielensä kun tietty odotti piltiltään lahjaa.

Vierailija
13/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta. Jos päiväkodissa askarrellaan, LAPSI on se joka askartelee. Aikuinen voi toki hieman auttaa esim. hankalissa leikkauskohdissa, mutta pääosa työstä pitää olla lapsen tekemää. 1v sutii pensselillä paperiin jne. jne. 

Vierailija
14/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän on niitä lapsen käden kuva paperilla, eli arvostan. Kiitos päiväkodille ja alakoululle monesta äitienpäiväaamun hellyttävästä hetkestä.

Vierailija
15/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti noilla pienillä on painettu paperiin esim käden tai jalanjälki

Vierailija
16/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää äitienpäivää.

Muistaako se 2-vuotias edes, että se tänään annettu kortti on se, jonka hän askarteli (tai jonka käsillä päiväkodin täti askarteli) monta päivää aikaisemmin? Luulenpa, että ei.

Vierailija
17/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää äitienpäivää.

Muistaako se 2-vuotias edes, että se tänään annettu kortti on se, jonka hän askarteli (tai jonka käsillä päiväkodin täti askarteli) monta päivää aikaisemmin? Luulenpa, että ei.

Kyllä minun kaksivuotias ainakin puhui monena päivänä ennen äitienpäivää että teki kerhossa äitille kaksi kukkaa ja niinhän tänä aamuna lapsen antamasta paketista paljastui kaksi erilaista kukka-aiheista askartelua. Ja ylpeä hän oli kun sai ne äitille antaa!

Vierailija
18/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä, että tuo askartelu ei ollut lapsen itsensä tekemä millään lailla. Lapsi ei siis ollut värittänyt mitään, liimannut mitään tms. Askartelu oli luokkaa hamahelmistä tehty rintakoru, jonka työntekijä oli tehnyt.

Ap

Vierailija
19/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varhaiskasvatuksessa työtä tekevänä halua askarrella äitien- ja isienpäiväksi lasten kanssa mitään sellaista, mikä ei ole oikeasti heidän itsensä tekemää. Lahjan pakkaamisessa saatan olla isona apuna, mutta tuotos on lapsen itsensä aikaan saannos.

Tyypillistä on tehä pienten kanssa joku käden tai jalan kuva, mut ei mitään kovin ihmeellistä. Isompien kanssa on sit kylvetty siemeniä ja kasvatettu kukkia tms. Samalla on opittu kasvien kasvattamisesta.

Vierailija
20/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut äitienpäiväkorttia tai mitään askarteluja. Esikoinen on jo 12v. Ja nuorempikin jo koulussa. Päiväkodissa oli linja, että ei tehdä mitään äitienpäivä tai isänpäiväjuttuja, ettei kenellekään tule paha mieli. Mieheni ei ole patistanut lapsia tekemään mitään, koulussa ei tehdä äitienpäiväjuttuja. Olen oikeasti kateellinen teille, joilla on äitienpäiväkortteja, mitä säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi