Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit: arvostatteko lahjoja, jotka päiväkodin/kerhon työntekijä on tehnyt pienen lapsen puolesta?

Vierailija
14.05.2023 |

Nyt en puhu tilanteista, joissa Emil-Isla 4 v väkertää äidilleen askartelun päiväkodissa/kerhossa. Puhun tilanteista, joissa pieni 1-2 v lapsi on päiväkodissa/kerhossa, eikä vielä kykene itse askartelemaan lahjaa isompien lasten mukana. Näissä tapauksissa päiväkodin/kerhon työntekijä on askarrellut äitienpäivälahjan pienen lapsen puolesta. Arvostatteko äidit näitä päiväkodin/kerhon työntekijöiden "lapsen nimissä" tekemiä lahjoja? Vai jättäisittekö mieluummin tuollaiset lahjat saamatta?

Kysymys tulee siitä, kun sain nyt äitienpäivänä askartelun, joka ei selvästi ole meidän 2 v:n tekemä (motoriset taidot eivät vielä riitä ko. askarteluun). Minussa tuo askartelu ei herättänyt suurempia tunteita (kun ei ole lapsen tekemä), mutta lapsen isänsä kanssa värittämä kortti oli tosi kiva, kun siinä näkyi lapsen kädenjälki.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että se on tehty 2 v:n katsellessa ja se on oppinut jotain että noinkin voi tehdä

Ja Jobsin päivänä osaa itse

Vierailija
22/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän sama tunne taaperomuskarissa, että miksi ihmeessä minä soitan näitä kapuloita ja taputan käsiäni. Sitten luin jonkun jutun muskareista, että pienet lapset eivät erota tekevätkö itse musiikkia vai ovatko mukana kun muut tekevät. Voisiko tässä olla sama pedagoginen ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sulle, vaan sille 2 v:lle, jotta hän voi sulle myös askartelun antaa.

Hyvää äitienpäivää.

Muistaako se 2-vuotias edes, että se tänään annettu kortti on se, jonka hän askarteli (tai jonka käsillä päiväkodin täti askarteli) monta päivää aikaisemmin? Luulenpa, että ei.

Kyllä minun kaksivuotias ainakin puhui monena päivänä ennen äitienpäivää että teki kerhossa äitille kaksi kukkaa ja niinhän tänä aamuna lapsen antamasta paketista paljastui kaksi erilaista kukka-aiheista askartelua. Ja ylpeä hän oli kun sai ne äitille antaa!

No oliko ne kukka-askartelut lapsen itsensä vai kerhon työntekijöiden tekemiä? Minunkin lapseni ylpeänä kantaa kotiin tekemiään piirustuksia tai keräämiään aarteita, mutta kerran hänelle itselleenkin näytti tulevan yllätyksenä, mitä päiväkodissa tehdystä isänpäiväpaketista paljastui ja se olikin selvästi aikuisen tekemä. Siksi mietin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan