Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norjalaiset epäilevät Ruotsin voiton olevan järjestetty. Linkki

Kommentit (2052)

Vierailija
1641/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva, jos maailmalle leviäis se artikkeli, jossa kutsuivat meitä maan entiseksi itäosaksi. Tai jotain vastaavaa se oli. Suuttuivat kun eivät voittajina saaneet tarpeeksi pisteitä.

Olisiko jakaa linkkiä tähän? Olen tästä kuullut, mutta en nähnyt. Todella törkeä veto kyllä toimittajalta, jos noin on kirjoittanut, ruotsalaisia luulisi fiksummiksi.

Tässä yksi linkki

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/8462abe4-bd3b-4b84-85b7-8fa6216f0095

Vierailija
1642/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubeen on alkanut ilmestyä videoita juryen toiminnasta ja rankkaa arvostelua ja kyseenalaistamista ja suoraan syytöksiä väärinkäytöksistä.

Hyvä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva, jos maailmalle leviäis se artikkeli, jossa kutsuivat meitä maan entiseksi itäosaksi. Tai jotain vastaavaa se oli. Suuttuivat kun eivät voittajina saaneet tarpeeksi pisteitä.

Niin, miten sen katsoo, ollaanko Ruotsin itäinen maakunta vaiko Venäjän läntinen autonominen maakunta. Omat isoisovanhemmat syntyivät Venäjän autonomisessa suurruhtinaskunnassa mutta itse ja isovanhempani syntyivät vapaassa Suomessa ja toivoisin, että suomalaiset pääsisivät eroon orjamentaliteetistaan.

Suomi ei ole ollut Ruotsin alaisuudessa yli 200 vuoteen.

Ja Ruotsi kohteli Suomea isäntävaltiona huonommin kuin Venäjä.

Edelleen jonkinlainen outo käsitys omasta paremmuudesta niillä on.

"Ja Ruotsi kohteli Suomea isäntävaltiona huonommin kuin Venäjä." Eikä tämä ole historiallisesta näkökulmasta liioiteltua. Ennätys sekin!

Totta se on.

Vierailija
1644/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jakaa linkkiä tähän? Olen tästä kuullut, mutta en nähnyt. Todella törkeä veto kyllä toimittajalta, jos noin on kirjoittanut, ruotsalaisia luulisi fiksummiksi.

Tässä yksi linkki

Tänks!

Expressenistä - "Tv-tittarna i tidigare östra rikshalvan gav nämligen Sverige noll(!) poäng under Eurovisionfinalen på lördagen."

On kyllä hemmetin outo ilmaisu ruotsalaiselta, revansistinen jopa.

Vierailija
1645/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena nauran hiljaa itsekseni, kun euroopan maat pieksevat ruotsia. Ja ruotsalaiset haukkuvat kaikkia takaisin.

Kun tämä ruotsin itku-potku draama eurooppaa vastaan loppuu, toivon että Turkki jatkaa ruotsalaisten kurmotusta.

Olen ehkä huono ihminen kun salaisesti nautin tästä niin paljon. Hih hih hii 🤭.

Vierailija
1646/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi linkki

Tänks!

Expressenistä - "Tv-tittarna i tidigare östra rikshalvan gav nämligen Sverige noll(!) poäng under Eurovisionfinalen på lördagen."

Todella outo. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä kirjoittajalla on liikkunut päässä. Onko nolla (!) yleisöpistettä tosiaan tällaisen vihan väärti?

Vierailija
1647/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena nauran hiljaa itsekseni, kun euroopan maat pieksevat ruotsia. Ja ruotsalaiset haukkuvat kaikkia takaisin.

Kun tämä ruotsin itku-potku draama eurooppaa vastaan loppuu, toivon että Turkki jatkaa ruotsalaisten kurmotusta.

Onkohan meidän ketjun oma pikku svedupetteri<3 tuolla euroviisuketjuissa haukkumassa myös koko Eurooppaa. Svedupetteri vs Internet. Kumpi voittaa? 

Vierailija
1648/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ja ruotsalaiset ovat aina olleet ylimielisiä Suomea kohtaan mutta nyt se heidän asenteensa lehahti oikein kunnolla näkyviin.

Itse en äänestänyt Loreenia koska se oli niin ilmiselvästi jo sataan kertaan kulutettu biisi, tylsä ja geneerinen. Viisuissa oli tarjolla paljon parempia, raikkkampia ja omintakeisempia kappaleita. Joten turha svenssoneiden inistä. 

Vierailija
1649/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen näytti niin feikiltä, ihmeellinen irvistys eikä vaikuttanut aidolta. Piti esittää yllättynyttä ja iloista vainka tiesi koko juonen

Vierailija
1650/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ruotsi vihaa niin paljon Suomea? Kertokaa mulle. Mitä olemme heille tehneet?

Vierailija
1651/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi linkki

Tänks!

Todella outo. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä kirjoittajalla on liikkunut päässä. Onko nolla (!) yleisöpistettä tosiaan tällaisen vihan väärti?

Ajatelkaa, he ovat voittaneet kisat härskisti tuomariäänillä, ja sitten valittavat kuinka eivät muka ole saaneet tarpeeksi pisteitä. Kisan voittajat! Ja käyttävät meistä tuollaista töykeää ilmausta.

Vierailija
1652/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapalloilijat tanssivat käärijä-tanssia, tukholmalaiset jalkapalloseurat eivät halua Euroviisuja stadioneilleen

Ruotsin jalkapalloihmiset ovat team Käärijä 💪💪💪

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009589097.html

Vierailija
1653/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ruotsi vihaa niin paljon Suomea? Kertokaa mulle. Mitä olemme heille tehneet?

Emme ole tarpeeksi nöyriä ja kehtaamme olla röyhkeästi ihan omanlaisia - sellaisia kuin he haluaisivat olla mutta eivät kehtaa koska lagom ja jantelagen.

Vähän kuin sellainen estynyt ja varsin lahjaton isoveli yrittää himmata räiskyvää ja lahjakkaampaa pikkuveljeä menestymästä.

Vierailija
1654/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ruotsalaisilla ollut aikoinaan joku kallonmittaustutkimus jossa yritettiin todistaa suomalaiset neandertalinihmisien jäkeläisiksi, ja siksi alemma tason ihmisiksi.

Vierailija
1655/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ruotsalaisilla ollut aikoinaan joku kallonmittaustutkimus jossa yritettiin todistaa suomalaiset neandertalinihmisien jäkeläisiksi, ja siksi alemma tason ihmisiksi.

Ruotsalaisilla on suomalaisiin sama asenne kuin punaniskoilla afroamerikkalaisiin Usassa.

Vierailija
1656/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
1657/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta suomalaisilla oli arjalaisemmat piirteet kuin ruotsalaisilla. Siihen se eugeniikkaa sit lässähti.

Vierailija
1658/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tietävät, että osataan pitää hauskaa ja sehän täydellisesti näkyy Käärijän biisissä. Ei olla niin neuroottisia kuin ruotsalaiset ja varmasti tietävät, että ehkä jopa ollaan vähän onnellisempia. Joku oli kommentoinutkin, että "nyt hän tietää, miksi Suomi on maailman onnellisin kansa"

2. Nato varmasti ottaa ylpeydelle, kun mentiin sinne ennen heitä.

3. Sanna Marin sai paljon näkyvyyttä maailmalla, vaikka en itse tykännytkään, mutta maailmalle näkyi voimanaisena

4. Ylipäänsä se, että ovat oppineet ettei enää tanssita heidän pillinsä mukaan, jos tiukka paikka tulee. Nuoleskellaan tietyissä asioissa, mutta oikeasti tietyissä tilanteissa menemme oman tahdon mukaan (Nato)

Vierailija
1659/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Tietävät, että osataan pitää hauskaa ja sehän täydellisesti näkyy Käärijän biisissä. Ei olla niin neuroottisia kuin ruotsalaiset ja varmasti tietävät, että ehkä jopa ollaan vähän onnellisempia. Joku oli kommentoinutkin, että "nyt hän tietää, miksi Suomi on maailman onnellisin kansa"

2. Nato varmasti ottaa ylpeydelle, kun mentiin sinne ennen heitä.

3. Sanna Marin sai paljon näkyvyyttä maailmalla, vaikka en itse tykännytkään, mutta maailmalle näkyi voimanaisena

4. Ylipäänsä se, että ovat oppineet ettei enää tanssita heidän pillinsä mukaan, jos tiukka paikka tulee. Nuoleskellaan tietyissä asioissa, mutta oikeasti tietyissä tilanteissa menemme oman tahdon mukaan (Nato)

+ tietävät, että heidän kulta-aikansa on takana päin ihan kaikessa. Joku heitti ajatuksen, että jonain päivänä hajoaa valtakunta. Onhan siellä tosi paljon muualta päin tulleita eli kuinka paljon alkuperäistä väkeä on enää 100v päästä

Vierailija
1660/2052 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat Hannu Hanhia. Ja Aku on suomalainen.

Mutta miettikää vähän esim Wasa-laiva. Ruotsalainen satamaan uponnut sota-alus on iso vetonaula Ruotsissa kävijöille.

Siis uponnut alus. Ei niitä hävetä yhtään.

Entäs se yksi niiden NHL-pelaaja joka jäi kiinni allergialääkkeiden käytöstä arvokisoissa. Muistaakseni oli vahingossa syönyt 7 paketin verran Zyrtek tai vastaavaa lääkettä. Ei tullut mitään sanktioita vaan tyyppi lensi kisojen jälkeen jenkkeihin.

Niillä on hirveä pokka.