Onko se lapsettomien lauantai pakko ympätä äitienpäivän kylkeen?
Kas, kun ei isänpäivän aikoihin tai vaikka keskellä heinäkuuta. Mutta ei, muistutetaan kaikkia äitejä päivää ennen äitienpäivää, että katsokin että tiedät etuoikeutettu ja muista myös niitä joilla ei ole lapsia, eli älä ainakaan juhlista äitiyttä liikaa, moukka!🙄 Olisi edes viikon hajuraon voinut pitää.
Kommentit (45)
Äitienpäivän viikonloppu sopii hyvin vertaistukeen, koska se on tahattomasti lapsettomille usein hyvin vaikeaa aikaa.
Mutta paikkansa ja aikansa kaikella, tietenkään tänään sunnuntaina ei pidä erikseen muistaa lapsettomia. Se lauantai oli jo eilen.
Perjantaille voidaan laittaa tahattomasti lapsellisten päivä. Niitäkin kun aborttikieltojen takia on maailmassa niin paljon. Voidaan kaikki vuorotellen paheksua toisiamme.
Kyllä minuakin etenkin somen takia ärsyttää. Tuntuu esim että Instassa suurin osa äideistä ensin hehkuttaa sitä omaa lastaan ja äitiyttään, mutta lisää jokaisen postauksen jälkeen vielä jonkin tunteellisen runon tyhjistä syleistä jne, ihan kun pahoitellakseen sitä, että on itse saanut lapsen ja joku toinen ei. Eikö me nyt voida vaan antaa äitien olla ylpeitä lapsistaan ja äitiydestään, ilman että sitäkin tarvitsee hävetä...
Huisii :D kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tahattomasti lapsettomille pitää olla "juhlapäivä", eivät taatusti halua juhlia lapsettomuuttaan.
Sen päivän on tarkoitus lisätä tietoisuutta tahattomasta lapsettomuudesta. Ei se mikään iloinen juhlapäivä ole. Vähän kuin syöpätietoosuuspäivät yms.
Se on ihan lapsettomien lauantai. Ei mikään tahattomasti lapsettomien vaan kaikkien. Itse olen vela ja mulle se on ihan juhlapäivä😂
Eikä yhtään haittaa, että seuraava päivä on äitienpäivä.
Veloilla on kyllä oma päivänsä, International Childfree Day, 1.8. Olisi jo korkea aika, että sitäkin alettaisiin yleisesti rummuttaa ja juhlistaa.
Lapsettomien lauantaina ei juhlisteta lapsettomia. Tahattomasti lapsettomat, ehkä jo vuosia lasta toivoneet voivat saada silloin vertaistukea.
Jos taas ei lapsia toivo, niin voi ohittaa koko päivän. Ei kannata turhaan nostaa ristiriitoja.