Onko se lapsettomien lauantai pakko ympätä äitienpäivän kylkeen?
Kas, kun ei isänpäivän aikoihin tai vaikka keskellä heinäkuuta. Mutta ei, muistutetaan kaikkia äitejä päivää ennen äitienpäivää, että katsokin että tiedät etuoikeutettu ja muista myös niitä joilla ei ole lapsia, eli älä ainakaan juhlista äitiyttä liikaa, moukka!🙄 Olisi edes viikon hajuraon voinut pitää.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken kaupassa ja kassalla työntekijä toivotti minulle "hyvää äitienpäivää"!
Vastasin hänelle "kiitos samoin", mutta itsekseni naureskelin, koska en ole äiti, oma äitini on kuollut, anoppini on kuollut kuten myös mummoni jo pari vuosikymmentä sitten.
Typerää toivotella tuollaista vieraalle henkilölle, toki syystä annettu äitienpäivän toivotus on aivan ihanaa ja toivottavasti täynnä tunnetta.
Tästä voisi laittaa palautetta kauppaan.
Niimpä, seuraavaksi tahattomasti naimattomien muistohetki ennen jokaista hääseremoniaa, ihan vain muistutukseksi, että muut kärsii kun sinä juhlit itsekkäästi, eikö?
Ihan hyvä olla lapsettomien lauantai jakamaan tietoisuutta lapsettomuuden rankkuudesta ja siitä, miten yllättävän yleistä se on. Mutta tuntuu turhalta, että se on päivää ennen äitienpäivää, vähän kuin syyllistämässä äitejä. Nytkin somessa näkyy pakjon postauksia äitienpäivästä, ja ne täyttyvät kommenteista siitä, miten päivä on epäreilu lapsettomille, jotka toivovat lasta. Miksi ei voi vaan antaa ihmisten juhlistaa?
Ap
Ettei vaan äidit saa liikaa huomiota.
Lapsettomat ovat NIIN säälittäviä. Olette niin itsekkäitä että pitää oikein oma juhlapäivä saada...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin koen olevani etuoikeutettu, koska olen saanut (biologisia) lapsia. Ei sitä arjen tohinassa aina jaksa muistaa, mutta lapsettomien lauantai muistuttaa tästäkin. Kaikki myötätuntoni heille, jotka eivät halustaan huolimatta lapsia ole saaneet.
Ehdottomasti, mutta ei minun kuulu mielestäni oman "juhlapäiväni" yhteydessä aina lisätä se asteriksi, että ihanaa juhlia äitiyttä (mutta muistan myös lapsettomia). Eihän synttäreilläkään lauleta että paljon onnea Pirkko ja muistetaan samalla kaikkia joilla ei ole tänään synttäreitä koska heillä voi olla rankkaa paljon onnea vaaan!
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ovat NIIN säälittäviä. Olette niin itsekkäitä että pitää oikein oma juhlapäivä saada...
Lapsettomien lauantai on tarkoitettu heille, jotka eivät voi saada lapsia vaikka haluaisivat. Siitä on itsekkyys kaukana. Tästä syystä lapsettomuudesta tuleekin jakaa tietoisuutta, kyseenalaistan vain ajankohdan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien lauantai on tarkoitettu heille, jotka eivät voi saada lapsia vaikka haluaisivat. Siitä on itsekkyys kaukana. Tästä syystä lapsettomuudesta tuleekin jakaa tietoisuutta, kyseenalaistan vain ajankohdan.
Ap
Olette niin itsekkäitä ettei edes adoptio kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tahattomasti lapsettomille pitää olla "juhlapäivä", eivät taatusti halua juhlia lapsettomuuttaan.
Sen päivän on tarkoitus lisätä tietoisuutta tahattomasta lapsettomuudesta. Ei se mikään iloinen juhlapäivä ole. Vähän kuin syöpätietoosuuspäivät yms.
Se on ihan lapsettomien lauantai. Ei mikään tahattomasti lapsettomien vaan kaikkien. Itse olen vela ja mulle se on ihan juhlapäivä😂
Eikä yhtään haittaa, että seuraava päivä on äitienpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä ne lapsellisetkin on, kun pitää välttämättä saada vääntää oma lapsi, vaikka maapallolla on jo liikaa ihmisiä. Adoptiolapsen ottaminen olisi epäitsekästä.
Lapseton lauantai kuulostaa hyvin nolojen ja narsisten ihmisten tekemältä juhlapäivältä.
Siis ei ihan oikeasti kuka tuollaisen on mennyt keksimään?
Olen muuten itse lapseton. En todellakaan viettäisi mitään lapsetonta lauantaita ja vielä päivää ennen äitienpäivää. Miten nolo ja huomionhakuinen pitää olla, että noin tekee?
No kyllähän jokainen joka on saanut lapsia, on etuoikeutettu. Lapset ovat lahja ja moni ei niitä saa vaikka haluaisi.
Huisii :D kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tahattomasti lapsettomille pitää olla "juhlapäivä", eivät taatusti halua juhlia lapsettomuuttaan.
Sen päivän on tarkoitus lisätä tietoisuutta tahattomasta lapsettomuudesta. Ei se mikään iloinen juhlapäivä ole. Vähän kuin syöpätietoosuuspäivät yms.
Se on ihan lapsettomien lauantai. Ei mikään tahattomasti lapsettomien vaan kaikkien. Itse olen vela ja mulle se on ihan juhlapäivä😂
Eikä yhtään haittaa, että seuraava päivä on äitienpäivä.
No kyllä se nyt vaan on tahattomasti lapsettomien päivää, ei mikään velojen ilojuhla. Saa sitä jokainen viettää tietysti miten tahtoo, mutta päivän tarkoitus on lisätä tietoisuutta nimenomaan tahattomasta lapsettomuudesta:
"Lapsettomien launtaionäitienpäivänaattona eli äitienpäivää edeltävänä lauantaina vietettävä epävirallinen merkkipäivä, jolla halutaan kiinnittää huomiota tahtomattaan lapsettomien tilanteeseen.
Tahaton lapsettomuus koskettaa noin joka viidettä suomalaista ja sen taustalla voi olla monia syitä. Teemapäivä muistuttaa, että lasten saanti ei ole itsestäänselvyys.
Lisätietoa Lapsettomien lauantaista ja sitä edeltävästä Simpukka-viikosta löydätyhdistyksen sivustolta."
Niin kauan kuin nimi on lapsettomien lauantai (eikä TAHATTOMASTI lapsettomien lauantai), pidän sitä lapsettomuuden juhlistamispäivänä. Hyvä muistutus ennen äitienpäivää siitä, kuinka mahtavaa on että saa itse valita lisääntyykö vai ei.
Ps sille joka ihmetteli koirattomien päivän puutetta - jos vanhemmuudessa ei ole mitään erikoista koiran omistamiseen verrattuna, lopetetaan toki myös äitien ja isien päivät. Koirattomien päivä tarvitaan sitten, jos valtakunnallisesti juhlitaan koiranomistajien päivää.
Ikinä kuullutkaan lapsettomien lauantaista
No ei sekään, että joku väkivaltainen psykopaatti on päässyt monistamaan itsensä ja laittamaan psykopaatin geeninsä ja toimintamallinsa jatkumaan, ole mikään juhlan aihe! Saastuttaneet ja tuonet lisää tuholaisia tuhoamaan tätä planeettaa. Ja "pyhät"äidit saavat kyllä ihan arjessaki nhuomiota uhriutumalla joka asiasta, että se siitä lapsettomien itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sekään, että joku väkivaltainen psykopaatti on päässyt monistamaan itsensä ja laittamaan psykopaatin geeninsä ja toimintamallinsa jatkumaan, ole mikään juhlan aihe! Saastuttaneet ja tuonet lisää tuholaisia tuhoamaan tätä planeettaa. Ja "pyhät"äidit saavat kyllä ihan arjessaki nhuomiota uhriutumalla joka asiasta, että se siitä lapsettomien itsekkyydestä.
Helpottiko paha olo?
Vierailija kirjoitti:
Niimpä, seuraavaksi tahattomasti naimattomien muistohetki ennen jokaista hääseremoniaa, ihan vain muistutukseksi, että muut kärsii kun sinä juhlit itsekkäästi, eikö?
Ihan hyvä olla lapsettomien lauantai jakamaan tietoisuutta lapsettomuuden rankkuudesta ja siitä, miten yllättävän yleistä se on. Mutta tuntuu turhalta, että se on päivää ennen äitienpäivää, vähän kuin syyllistämässä äitejä. Nytkin somessa näkyy pakjon postauksia äitienpäivästä, ja ne täyttyvät kommenteista siitä, miten päivä on epäreilu lapsettomille, jotka toivovat lasta. Miksi ei voi vaan antaa ihmisten juhlistaa?
Ap
Ne, joilla on lapsia, usein valittavat kohtuuttoman paljon siitä itse valitusta onnestaan. On hyvä pysähtyä ja olla kiittollinen, että on elämässään saanut juuri sitä mitä on halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ne, joilla on lapsia, usein valittavat kohtuuttoman paljon siitä itse valitusta onnestaan. On hyvä pysähtyä ja olla kiittollinen, että on elämässään saanut juuri sitä mitä on halunnut.
Niin, tätä varten vietetään äitienpäivää. Mutta miksi samalla pitää sääliä niitä, joilla ei ole lapsia (tai juhlistaa veloja)? Jokaiselle oma juhlapäivä, ei tartte olla peräkkäin. Apn kanssa samoilla linjoilla, että syyllistää äitejä.
Totta kai huuri äitienpäiväviikoblippuna pitää myös muistella lapsettomia. Onko oikeasti tässä äitivastaisessa maassa jotenkin yllätys? Ihme, ettei huomenna ole "Syyllistetään töihin "liian aikaisin" meneviä äitejä-päivä".
Tässä maassa on kyllä niin äitivastainen mentaliteetti. Harva tekee kaiken niin pieleen kuin äiti, etenkin jos somekommentteja ja keskustelupalstoja on uskominen.
Kyllä, voit viettää koirattomien keskiviikkoa vaikka joka viikko, jos niin haluat. Eikö olekin kätevää?