Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusyhtiön mielestä 60v. mieheni olisi voinut harkita uudelleen kouluttautumista

Aviovaimo
14.05.2023 |

Siis mikä aivopieru vakuutusyhtiöltä! Kyse työtapaturmasta joka vammautti miehen kättä niin, että ei voi tehdä normaalisti työtään. Kivut myös vaikuttaa yöuniin eikä sopivaa kipulääkitystä ole löytynyt eikä toisaalta voi mitä tahansa ottaa, että on aamulla siinä kunnossa, että voi ajaa töihin.

Miettikääs nyt jos mies olisi 60-vuotiaana tammikuussa aloittanut opinnot joissa olisi mennyt amiksessa n.2 vuotta. Valmistuessaan mies olisi ollut 62v. Kuka muka palkkaisi tuon ikäistä?! Käden vamma myös rajoittaisi alaa minkä voisi valita Lähihoitajana toki työllistyisi varmasti, mutta ei sovi ala käden vuoksi. Opintoihin kun kuuluu perushoitokin ja siitä mies ei olisi käden vuoksi selvinnyt. Hammashoitajana ei voisi olla töissä koska ote toisessa kädessä ei ole tarpeeksi hyvä. Lääkäri kirjoitti lausunnon miksi vamman ja iän vuoksi ei ole järkevää enää kouluttautua. Eipä ehdottanut enää vakuutusyhtiötä kouluttautumista.

Onneksi työantaja teki järjestelyjä ja suunnitteli miehelle uuden työnkuvan. Välillä kuitenkin tulee sairauslomia kipujen ja unettomuuden vuoksi. Parasta taitaisi tässä kohtaa olla eläkkeelle jääminen, mutta vanhuuseläkkeeseen on vielä muutaman vuosi. En tiedä menisikö läpi jos yrittäisi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Mutta siis aloituksen pointtina se, että kyllä vakuutusyhtiöt yrittää kaikkensa, että ei tarvitsisi maksaa. Kyllä piti moneen kertaan takuta rahojen kanssa ja vakuutusyhtiö pitää vammaa lievänä. Joopa joo. Käsi ei toimi kunnolla ja loppuiän kivut jotka vaikuttaa nukkumiseen ja sitä myötä aiheuttaa muuta. Lievä vamma tosiaan.

Kuinkahan paljon on maailmassa ihmisiä joita vakuutusyhtiöt ovat kusettaneet? Joo joo yrityksiähän ne ovat ja haluavat pitää kiinni rahoistaan, mutta siksi ihmiset ja yritykset niitä vakuutuksia ottaa, että saa sitten apua kun tilanne tulee.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun asti, mutta onhan se niin että miehen on saatava olla kotona ja rahan on tultava ilmatteeksi.

Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa (työtapaturma vuoksi tilapäinen tapaturmaeläke) ja opiskelin uuden alan ihan uteliaisuuttani, koska haluan kehittää itseäni.

Vierailija
2/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea loppuun asti, mutta onhan se niin että miehen on saatava olla kotona ja rahan on tultava ilmatteeksi.

Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa (työtapaturma vuoksi tilapäinen tapaturmaeläke) ja opiskelin uuden alan ihan uteliaisuuttani, koska haluan kehittää itseäni.

ja höpöhöpö! Ei ainakaan lähihoitajaksi! Miten voisin tehdä työni kun assistentti tiputtelisi tavaroita! Mieti vähän! Vaikka pystyisi kumartumaan mutta tipauttaisi hoidettava!

Istuisit siinä nostotelineessä ja käsi väsähtäisi, tipahtaisi ahteri paljaana lattialle kesken siirron vessaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haloo sentään sun järjenjuoksua. Mikä järki on kouluttautua vuosikausia uuteen ammattiin siinä vaiheessa, kun työuraa ennen eläköitymistä on vuosi tai pari? Eihän tuosta hyödy kukaan, opiskelukulutkin menevät täysin veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
4/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työkyvyttömyyseläkkeen saa kun on vuoden sairaslomalla.

Vierailija
5/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja höpöhöpö! Ei ainakaan lähihoitajaksi! Miten voisin tehdä työni kun assistentti tiputtelisi tavaroita! Mieti vähän! Vaikka pystyisi kumartumaan mutta tipauttaisi hoidettava!

Istuisit siinä nostotelineessä ja käsi väsähtäisi, tipahtaisi ahteri paljaana lattialle kesken siirron vessaan...

Tiedoksesi, ihminen voi opiskella myös muutakin kuin lähihoitajaksi.

Ei se vakuutusyhtiö pakota väkisin sinne hoitsukouluun menemään.

Vierailija
6/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi haloo sentään sun järjenjuoksua. Mikä järki on kouluttautua vuosikausia uuteen ammattiin siinä vaiheessa, kun työuraa ennen eläköitymistä on vuosi tai pari? Eihän tuosta hyödy kukaan, opiskelukulutkin menevät täysin veronmaksajien piikkiin.

Vakuutusyhtiö ei ole sama asia kuin veronmaksajat, joten mistä keksit, että valtio maksaisi? Oppilaitoksissa on opiskelupaikkoja valmiina, niistä ei tule lisäkuluja, joten hyöty olisi haittoja suurempi.

Vastaavassa tilanteessa on monia ammatteja, joihin kouluttautua, ei tarvitse ensimmäisenä miettiä lähihoitajaa. Tietty paras vaihtoehto olisi työsuhteen päättäminen ja miehesi siirtyminen kokonaan toimeentuloasiakkaaksi, joka ei saisi euroakaan, koska sinä olet töissä. Veronmaksajille paras vaihtoehto!

Vierailija
7/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni kouluttautunut uudelleen. Opiskeluelämä on aikuisena leppoisaa ja olis oppinu eläkepäivä varten uusia taitoja. Olis saanu kaks vuotta kehittää jotain taitoa. Ja vakuutusyhtiö maksaa uudelleenkouluttautumisen ajalta palkkaa. Ihan loistava diili. En ymmärrä miksi vastustatte. 

Vierailija
8/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, tosin se on tilapäinen eläke. Samalla vakuutuskorvaukset putoaa about 25-30% kun vuosi tulee täyteen.

Vierailija
9/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu kyllä laskuttaa vakuutusyhtiötä, älä huoli.

Vierailija
10/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa voi saada silloin.

Ei se ole mikään automaattinen asia. Tällä hetkellä on mahdottoman vaikeata saada työkyvyttömyyseläkettä vaikka olisi ollut vuosia kuntoutustuella ( tilapäinen sair.eläke).

Täysin työkyvyttömät, ei kuntoutettavissa olevat joutuvat elämään " löysässä hirressä" taloudellisesti. Monella on lisäksi pitkä kuluttava työura takana.

Eläkeyhtiöiden vakuutuslääkärit tekevät mielivaltaisia hylkäämispäätöksiä ja aiheuttavat valtavaa kärsimystä potilaille.

Karmea tilanne!

Vierailija
11/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Kielteisiä päätöksiä satelee sairauslomasta huolimatta.

Vierailija
12/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vedota hakemuksessa mielenterveyteen, muuten ei eläkettä Suomessa saa.

Tiedän paljon raihnoja joita yritetään passittaa lähihoitajan kouluun, en tiedä miksi.

Vierailija
13/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, joita on uudelleenkoulutettu tai yritetty uudelleenkouluttaa niin monesti, että osalla voi olla viisikin eri tutkintoa. Ovat yhä työttömiä ja työkyvyttömiä, mutta työkyvyttömyyseläkkeelle ei vaan pääse.

Voi kysyä, olisiko noihin koulutuksiin menneillä rahoilla maksettu jo se työkyvyttömyyseläke loppuelämäksi. Voi myös kysyä, miten kohdennus on onnistunut. Jo siinä vaiheessa, kun yksi uudelleenkoulutus on epäonnistunut, pitäisi miettiä hyvin tarkkaan, mihin jos johonkin ylipäätään lähdetään kouluttautumaan seuraavaksi.

Vierailija
14/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla niin laiska vätys, ettet noin lyhyttä tekstiä edes loppuun asti jaksa lukea.

Olisit ollut kommentoimatta.

Vierailija
15/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkinnutkin kirjoitti:

Kannattaa vedota hakemuksessa mielenterveyteen, muuten ei eläkettä Suomessa saa.

Tiedän paljon raihnoja joita yritetään passittaa lähihoitajan kouluun, en tiedä miksi.

Lähihoitaja on lähinnä ainoa ammatti, johon iäkkäämpi uudelleenkoulutettu työllistyy.

Ent. koulukaveri, kroppansa töissä rikkonut 5-kymppinen raksaukko kouluttautui lähihoitajaksi.

Toinen, täysin romu 50v (krooninen suolistotulehdus, aivokasvain, nivelrikko, sepelvaltimotauti) lukee sh:ksi.

Vierailija
16/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Mutkinnutkin kirjoitti:

Lähihoitaja on lähinnä ainoa ammatti, johon iäkkäämpi uudelleenkoulutettu työllistyy.

Ent. koulukaveri, kroppansa töissä rikkonut 5-kymppinen raksaukko kouluttautui lähihoitajaksi.

Toinen, täysin romu 50v (krooninen suolistotulehdus, aivokasvain, nivelrikko, sepelvaltimotauti) lukee sh:ksi.

Niin siksi mä aloituksessa mainitsin tuon lähihoitajan koska se olisi sellainen työ joka työllistäisi vanhempanakin. Mun miehestä ei vain siihen koulutukseen ole ja taitaisi tyssätä kouluun pääsy vamman vuoksi. 

Vierailija
17/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työkyvyön on jo lähihoitaja tai muu hoitaja.

Vierailija
18/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työkyvyön on jo lähihoitaja tai muu hoitaja.

Työkyvytön

Vierailija
19/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vielä 10 vuotta töitä voi tehdä.

Vierailija
20/36 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol jotai boomereit palstal XDDD