Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monimuoto-opinnot amk:ssa

Vierailija
06.03.2025 |

Moi,

Olen hakemassa humanistiseen ammattikorkeakouluun nyt tässä tulevassa haussa, mutta koulutus toteutuu ainoastaan Monimuoto-opintoina. Ja kun minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole suunnitelmia esim työskennellä samaan aikaan, niin mietin soveltuukohan tuo opiskelutapa minulle. Kenelläkään kokemuksia monimuodosta? :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kyllä, itse opiskelen monimuotona enkä tällä hetkellä tee töitä opiskelujeni ohella :)

Vierailija
2/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele tämä ja mieti haluatko todella opiskella siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuotokoulutuksessa opiskellaan samat asiat, kuin päivätoteutuksessa, mutta saat opiskella niitä itsenäisesti enemmän, eli jos on ihan alusta alalla aloittamassa, niin kyllä sitä lukemista riittää. 

Vierailija
4/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan kiva, että pääsee välillä luennoille eikä ole vain verkko-opintoja.

Vierailija
5/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuoto on kyllä yhtä lällytystä, mitä olen kuunnellut. Monet kuvittelevat, että ei tarvitse tehdä mitään, kun kerran käyt töissä samalla.

Vierailija
6/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimuoto on kyllä yhtä lällytystä, mitä olen kuunnellut. Monet kuvittelevat, että ei tarvitse tehdä mitään, kun kerran käyt töissä samalla.

Pyörivät siellä varsinaisten opiskelijoiden joukossa.

Sekavaa.

Pitäisi olla omat ryhmät.

Hae varsinaiseen.

Vierailija
7/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ok, sopi mulle, olin töissä välillä ja koulupäivinä opintovapaalla.

Sehän sopii sulle, on aikaa lukea ja tehdä tehtäviä!

ET stressaannu!

Vierailija
8/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskelin monimuotona, olin tosin töissä samaan aikaan, mutta olisin tykännyt siitä muutenkin. Jo ihan sen takia, että kaikki opinnot onnistui suorittaa kotoa käsin netin kautta hyvin itsenäisesti eikä tarvinnut kulkea oppilaitoksella. Välimatkaakin olisi ollut sen verran, että siinäkin olisi ollut oma rasitteensa. 

Vierailija
9/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuoto-opinnot eivät ole sama kuin verkko-opinnot.

Vierailija
10/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luin AMK insinööriksi töiden ohessa.

Aamulla klo 6 lähdit töihin, töiden jälkeen kotona pikasuihku ja siitä kouluun josta pääsit 20.15. onneksi asuin koulun lähellä niin kotona olin 20.30. siitä sit nukkumaan että jaksaa aamulla herätä ja lähteä kuudelta töihin ja illaksi taas kouluun.

Tämä oli rytmi ma-to. Perjantaisin ei ollut koulua, töitä toki normaalisti. Jäljelle jääneellä vapaa-ajalla teit sitten lukuhommat ja opintojakson projektitehtävät jotka tehtiin 2-4 hengen ryhmissä. Päälle itsenäisesti tehtävät työt. Tätä se oli seuraavat kolme ja puoli vuotta. Viimeiset 6kk oli helpompaa kun sai tehdä pelkästään opinnäytetyötä itsenäisesti omaan tahtiin.

Ensimmäinen sana mitä tuosta ajanjaksosta tulee mieleen, ei ollut lällytys.

Vierailija
11/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milä ihmeellä elät kun et käy töissä samalla? Monimuoto on tarkoitettu työssäkäyville ja päiväopiskelu jos ei ole töitä. Hankalampi ne itse on opetella kotona kun tunneilla kuunnella.

Vierailija
12/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörivät siellä varsinaisten opiskelijoiden joukossa.

Sekavaa.

Pitäisi olla omat ryhmät.

Hae varsinaiseen.

höpöhöpö taas, kyllä meillä oli oma "kotiryhmä"

Vierailija
13/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimuoto-opinnot eivät ole sama kuin verkko-opinnot.

ei kukaan ole niin väittänytkään!

Vierailija
14/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK on kuraa. Älkää kukaan menkö sinne. Nythän he haluaisivat olla maistereita, koska maine on niin huono. 

Vierailija
15/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisia aivopieruja, veronmaksajien piikkiin. Ei hyvää päivää.

Vierailija
16/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milä ihmeellä elät kun et käy töissä samalla? Monimuoto on tarkoitettu työssäkäyville ja päiväopiskelu jos ei ole töitä. Hankalampi ne itse on opetella kotona kun tunneilla kuunnella.

miten niin muka, ei siellä hakuvaiheessa mitään kysytä!

Eikä siinä mitään hankalaa ole, onhan siellä ope jolta kysyä. Kyllä siellä tuntejakin on!

Vierailija
17/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksessa aikuisille oli myös monimuoto-iltakoulutus ja itse en ollut töissä, moni muu tuntui olevan. Joskin opintolaina sitten oli, koska ei ollut muuta vaihtoehtoa. Voimavarat eivät olisi riittäneet kaikkeen, hyvä jos koulussa jaksoi käydä. Koulua oli useana iltana ja muut tehtävät, välimatka melko pitkä.

Vierailija
18/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään hankalaa ole, onhan siellä ope jolta kysyä. Kyllä siellä tuntejakin on!

"Monimuoto-opinnoissa opetus tapahtuu kahtena lähipäivänä viikossa, jotka ovat keskiviikko ja torstai. Tämä toteutusmuoto antaa mahdollisuuden työelämän ja opiskelun yhteensovittamiselle."

"Mikä on AMK monimuoto?

Aikuiskoulutuksena suoritettavia AMK-tutkintoja kutsutaan monimuotototeutuksiksi. Monimuoto-opiskelu edellyttää opiskelijalta omatoimisuutta ja vastuunkantoa oppimisestaan, koska lähiopetusta on vähemmän kuin päivätoteutuksessa."

Vierailija
19/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monimuoto-opinnoissa opetus tapahtuu kahtena lähipäivänä viikossa, jotka ovat keskiviikko ja torstai. Tämä toteutusmuoto antaa mahdollisuuden työelämän ja opiskelun yhteensovittamiselle."

"Mikä on AMK monimuoto?

Aikuiskoulutuksena suoritettavia AMK-tutkintoja kutsutaan monimuotototeutuksiksi. Monimuoto-opiskelu edellyttää opiskelijalta omatoimisuutta ja vastuunkantoa oppimisestaan, koska lähiopetusta on vähemmän kuin päi

"Miten monimuoto-opiskelu toimii?

Monimuoto-opinnot sisältävät jonkin verran lähiopetusta kampuksilla sekä läsnäoloa vaativaa opetusta ja tapaamisia verkossa. Opetusta järjestetään koulutuksesta riippuen päivisin tai iltaisin. Opinnoista pääosa toteutuu etäopetuksena, ja opiskelijan itsenäinen työskentely korostuu."

Vierailija
20/30 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuella. Ihan samalla tavalla monimuotoonkin voi saada opintotukea kuin päiväopiskeluunkin.

Riippuu ihan ihmisestä, millä tavalla kukin oppii parhaiten. Tutkimusten mukaan tuollainen perinteinen luento, jossa vain kuunnellaan, on kylläkin erittäin tehoton tapa oppia. Jos ei halua opiskella päivisin kotona, niin mikään ei estä monimuoto-opiskelijaa opiskelemasta päivisin koululla, esim. kirjastossa tai yhteisissä lukutiloissa. Samalla voi käydä koululla syömässä.