Millainen on ennuste suolistosyövässä, jos keuhkoissa on etäpesäkkeitä?
Kommentit (234)
Mistä
Päättelet että levinnyt suolistosyöpä?
Tuskinpa vuosia kuitenkaan levinneen suolistosyövän kanssa.[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mitään hoitoja tilanteeseen.
Ap[/quoteEi saa? Siis ei halua? Vai miks
Ei Suomessa jätetä hoitamatta
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään varmaa diagnoosia syövästä ei ole olemassa. On vaan ap: n epäily.
Ja 4/5 ei lue ketjusta mitään muuta kuin aloituksen ennen kuin kommentoi 🤪
Vierailija kirjoitti:
Olen siis tilanteessa, jossa on isälläni vahva epäily syövästä mutta hän on kieltänyt jatkotutkimukset. Nyt mietin oman mielenrauhani takia, että mihin varaudun.
Ap
Etkös sä tuolla aiemmassa kommentissasi sanonut että lääkärit ovat sanoneet ettei häntä leikata? Mitä leikkaamista tässä edes olisikaan kun koko syöpä ja etäpesäkkeet ovat vain sinun kuvitelmaasi?
Samaa kuule mietin kun ap on sanonut tosi monta kertaa asian otsikon jälkeen. Otsikko tilana kun on tosi pieni.
Ja 4/5 ei lue ketjusta mitään muuta kuin aloituksen ennen kuin kommentoi 🤪[/quote]
Äitini eli vain pari viikkoa sen jälkeen kun keuhkoista löytyi etäispesäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilas ei kerro. Lääkäriä on kovin vaikea saada kiinni.
Kai potilas saa päättää mitä kertoo. Vai onko jokin tärkeä syy että sinulle pitää kertoa?
Epäilyttää nyt hieman tuon kotisairaanhoidon juoruilut asiakkaansa sairauksista, onko sekään aivan laillista?
Mikäli koko ketju on keksitty lauantai-illan ratoksi niin suosittelisin, vaikka jotain kirjanlukemista ennemmin. Liian vakava aihe.
Olen sanonut että ei leikata. Juttelin lääkärin kanssa kun laittoi lähetteen sairaalaan ultraan että tehdäänkö sitten leikkaus, jos on syöpä. Lääkäri vastasi minulle, että isääni ei leikata koska ei kestäisi sitä huonon yleiskuntonsa takia. Oli aiemmin jo heikko liikkuja ja nyt lonkkaleikkauksen jälkeen on kyllä surullista katsoa kuinka alas voi toisen kunto romahtaa.
Lääkäri ei minulle puhunut mistään röntgen kuvista tässä nopeassa tiedonsiirrossa ultralähetteestä ja sen syystä mutta kotisairaanhoito niistä ohi mennen minulle mainitsi. En usko, että isäni on sinne suuntaan kieltänyt kertomasta minulle mitään.
Ap
Ravitsemustila vaikuttaa suuresti syövän etenemiseen.Esim. seleeni on valtavan paljon myrkyllisempää syöpäsoluille kuin terveille soluille.
Tää on kyllä sairain ketju pitkästä aikaa. Jatkakaa, haen lisää poppareita!
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään ole varmaa tietoa syövästä. On lääkärin vahva syöpä epäily ja isäni odottaa ultraan. Kysyn noista verikokeista lisää kun saan jonkun ensi viikolla puhelimen päähän. Voisiko ne itse käydä otattamassa terveyskeskuksessa?
Ap
Verikokeet vaativat lähetteen ja vastaanottavan lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mitään hoitoja tilanteeseen.
Näin kävi myös omalle lapselleni (aikuinen), vain kipua hoidettiin
kaksi viikkoa jaksoi😢😢
Otan osaa:( Terveisin äiti jonka lapsi sairastaa parantumatonta syöpää
Ja samaa ihmettelin minä kun kotisairaanhoito niistä mainitsi. Siksi en usko, että isäni on kieltänyt minulta sinne tietojen saamista ja luulen, että kotisairaanhoito ei tiennyt että en tiedä asiasta. Kysyin, että mitä tämä oikein tarkoittaa ja sieltä vastattiin että maaliskuussa on kuvattu keuhkot ka siellä on näkynyt varjoja. Asia ei ole edennyt mihinkään kun isäni ei ole halunnut jatkotutkimuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Virtsaa varten hänelle on laitettu kestokatetri juuri eli kertooko se syövän leviämisestä?
On tosi rasittavaa omaisille, kun vanhus ei halua puhua asioistaan.
Ap
Voi kertoa, esim. vatsan alueen, eturauhasen tai virtsarakon syövän myötä esim. virtsaputki voi ahtautua, rakko ei tyhjene kunnolla jne.
Jokainen tapaus on yksilöllinen, mutta suolistosyöpä on niitä huono ennusteisimpia. Ja etäpesäkkeet ja se, että ei aktiivisesti hoideta kertoo myös ennusteesta.
Sanoisin että kuukausia tai viikkoja, ei enempää.
Mutta on näkynyt tosiaan vain varjoja. Kukaan ei ole sanonut minulle sanaa etäpesäke.
Ap
Ja sen sanoi hoitaja minulle että kestokatetrin laittaminen oli ollut hankala toimenpide mutta se saatiin viimein. Ei juurikaan jotenkin tyhjentynyt se rakko ja nyt asia kunnossa kun katetri laitettu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta on näkynyt tosiaan vain varjoja. Kukaan ei ole sanonut minulle sanaa etäpesäke.
Ap
Miksi sitten jo aloituksen otsikossa mainitset keuhkojen etäpesäkkeet? Itsekö ne keksit?
Ja saattaahan ne varjot olla Googlen mukaan myös vaikka joku tulehdus tai bakteeri.
Ap
Lisään, että olin jossain vaiheessa kysynyt, onko tummia tai verisiä ulosteita. Kielsi olevan. Mietin nyt, puhuiko totta.