Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on ennuste suolistosyövässä, jos keuhkoissa on etäpesäkkeitä?

Vierailija
13.05.2023 |

Henkilöllä huono yleiskunto ja ikää.

Kommentit (234)

Vierailija
21/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja, korkeintaan kuukausia.

Vierailija
22/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä todettiin varjoja keuhkoissa maaliskuussa.

Ei antanut lupaa kuvata niitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin voi yrittää laskea kropan ph-arvoa. Elimistön Happamuus liittyy syöpään.

Tilastollisesti voi olla pahempi tilanne, kuin henkilökohtaisesti. Vanhempana syöpäsolut jakautuvat hitaasti. Uusia lääkehoitoja syntyy viikottain. Toivoa on, jos saadaan pidettyä tilanne vakaana, vaikka ei täysin paranisikaan. Silti voi myös parantua.

Höpö höpö millekään *elimistön happamuudelle". Tällaisen sonnan voisi pitää poissa edes tällaisista ketjuista.

Vierailija
24/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas ei kerro. Lääkäriä on kovin vaikea saada kiinni.

Mikä on suhteesi häneen? Ehkäpä hän ei halua kertoa.

Vierailija
25/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun hoitoja ei anneta niin ei voi elää enää useampia vuosia?

Ap

Valitettavasti ei, varsinkin kun kyse on vanhasta ja heikkokuntoisesta ihmisestä.

Vierailija
26/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkoja, korkeintaan kuukausia.

Et voi tietää.

Vierailija
27/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tilanteessa, jossa on isälläni vahva epäily syövästä mutta hän on kieltänyt jatkotutkimukset. Nyt mietin oman mielenrauhani takia, että mihin varaudun.

Ap

Vierailija
28/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isällä paljon sairauksia, joten eivät aloita hoitoja. Lääkäri oli sanonut että ei leikata.

Ap

Loppuvaiheessa kun ei ole apua enää parantavasta hoidosta on palliatiivinen hoito ja ns saattohoito eli ei anneta aktiivista parantavaa hoitoa vaan kyse on oireenmukaisesta hoidosta. Helpotetaan potilaan olotilaa kivunhoidolla, kuumetta alentamalla, hengitystä helpotetaan jne.

Valmistautukaa läheisenne kuolemaan. Voimia🙏

Vierailija
29/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että puhutaan viikoista, kuukausista korkeintaan. Tietystikään ei voi varmasti tietää kauanko on aikaa, mutta parempi hoitaa asiat kuntoon aiemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
30/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän kovasti valmistautua mutta mietin, että valmistaudunko seuraavat kaksi tai kolme vuotta vai ehkä kesän yli.

Ap

Vierailija
31/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on 83-vuotiaasta isästäni, joka ei oikein halua puhua asiasta. Kieltää tilanteen vaikka kotisairaanhoito on tämän minulle sanonut.

Ap

Yritä kuitenkin vaikka kotisairaanhoidon kautta saada lääkäriin yhteys. Sulla on oikeus tähän. Tänä päivänä ihmiset luovuttavat, kun eivät jaksa yrittää saada edes perustietoja läheisen tilanteesta. Kiirehän niillä on, mutta yhtä tärkeä sun isä on kuin muutkin potilaat. ( Itse olen omalta läheiseltä pyytänyt luvan, että saan pyytää kaikki häntä koskevat tiedot, myös apteekkiin viety lupapaperi, että saan kaikki tiedot sieltä.)

Vierailija
32/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoja ei anneta eikä leikata, niin mielestäni se kertoo, että tilanne on vakava. Oma mummini sairastui haimasyöpään (diagnosoidaan yleensä melko myöhään), eikä hänellekään aloitettu mitään hoitoja. Mummi eli pari kuukautta diagnoosin jälkeen. Oli alle 90 v kuollessaan.

Kertomasi perusteella arvioisin, että isälläsi on elinaikaa joitakin kuukausia. En usko, että olisi vuosia tuolla terveydentilalla. Voimia ja jaksamista sinulle, Ap! <3

Vierailija
33/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on 83-vuotiaasta isästäni, joka ei oikein halua puhua asiasta. Kieltää tilanteen vaikka kotisairaanhoito on tämän minulle sanonut.

Ap

Yritä kuitenkin vaikka kotisairaanhoidon kautta saada lääkäriin yhteys. Sulla on oikeus tähän. Tänä päivänä ihmiset luovuttavat, kun eivät jaksa yrittää saada edes perustietoja läheisen tilanteesta. Kiirehän niillä on, mutta yhtä tärkeä sun isä on kuin muutkin potilaat. ( Itse olen omalta läheiseltä pyytänyt luvan, että saan pyytää kaikki häntä koskevat tiedot, myös apteekkiin viety lupapaperi, että saan kaikki tiedot sieltä.)

Hyvä muistaa, että potilas on voinut kieltää tietojensa luovuttamisen. Silloin ei saa mitään tietoja, vaikka olisi lähiomainen.

Vierailija
34/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lääkäri on vasta sanonut että vahva epäily niin voisiko hän olla väärässä?

Ap

Vierailija
35/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mitään hoitoja tilanteeseen.

Ap

Vierailija
36/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1X2

Vierailija
37/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita tulee, joista voisin päätellä, että nyt on lähtö lähellä?

Ap

Vierailija
38/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaa varten hänelle on laitettu kestokatetri juuri eli kertooko se syövän leviämisestä?

On tosi rasittavaa omaisille, kun vanhus ei halua puhua asioistaan.

Ap

Vierailija
39/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän kovasti valmistautua mutta mietin, että valmistaudunko seuraavat kaksi tai kolme vuotta vai ehkä kesän yli.

Ap

Hyvällä onnella kesän yli. Saattaa olla kyse jopa viikoista.  Puhdasta mutua, mutta levinnyt syöpä on vaikea varsinkin kun se on keuhkoissa. 

Vierailija
40/234 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä turpoaa jalat kovasti ja ne särkevät paljon. Toinen jalka on aivan tukki.