Työkaveri syyttää autonsa kolhimisesta
Sain työkaverilta viestin, jossa hän kysyi, olenko paukauttanut oven parkkiksella hänen autonsa oveen ja lisäksi osunut puskuriin, jossa myös on jälki. Taustana että hän laittoi uuden auton pari kuukautta sitten ja on kuukauden kulkenut pyörällä töissä eli auto ei ole ollut parkissa. Viime viikolla oli. Hän laittoi kuvan jäljestä, noin 10cm mittaisia valkoisia naarmuja autonsa kyljessä. Minun auto on valkoinen mutta en ole kertaakaan edes hipaissut hänen uutta autoaan. Muistaisin kyllä. Avaan oven aina varovasti juuri siksi etten osuisi ja lisäksi hän pysäköi aina niin tilavasti, ettei edes voisi osua. Mutta nyt on jälki ovessa ja syyttää minua. Muistan perjantaiaamuna katsoneeni hänen autoaan kun on niin uusi ja kiiltävä enkä huomannut mitään jälkiä, ja jälki oli sellainen että olisin huomannut. Perjantaina töistä lähtiessä en kyllä katsonut. Mutta joka tapauksessa 100% varmuudella tiedän, etten ole ikinä edes hipaissut hänen autoaan. Hän viestitti, että maanantaina katsotaan, onko jälki oikealla korkeudella ja sitten saan selitellä vakuutusyhtiölle. Sanoin hänelle, että on tullut varmasti muualta ja vaikka olisikin "oikealla korkeudella" niin ei se todista mitään. Itse tiedän, etten ole kolhinut ja olisin tietysti heti kertonut hänelle, jos niin olisi käynyt, koska syyllinen olisi ollut helppo löytää. Ärsyttää kun syytetään turhaan. Kun sanoin, että parkkipaikalla on kamera ja olen tullut töihin ja lähtenyt töistä näihin ja näihin aikoihin, että tarkistakoon sieltä, olenko kolhinut, niin ei auta - kuulemma kolhu on voinut tulla jo maaliskuussa, mutta hän ei ole huomannut :O
Mitä mieltä olette? Ahdistaa mennä töihin, jos korkeus mätsää, koska sitten on helvetti irti. Omassa autossa ei näy mitään jälkiä missään, ja sellaisesta kolhusta luulisi jääneen jälkiä. Lisäksi, en 100% ole kolhinut hänen autoaan.
Kommentit (41)
Jos sun autossa ei ole jälkeäkään, niin nou hätä. Yhteentörmäyksestä tulee kumpaankin autoon naarmut ja lommot.
Anna hänen tarkastaa sinun auton, niin hän näkee että jäljet ei ole siitä. Jos sen jälkeen vielä kiusaa sinua, ilmoita esimiehellesi. Ei ole asiallista käytöstä työkaveria alkaa vainoomaan tuollaisen asian kanssa.
Voi olla, että yrittää vaan löytää syntipukkia jotta ei itse joudu tuota maksamaan.
Se parkkeeraaja kirjoitti:
Auttakaa joku, voinko joutua korvaamaan???
Totta kai ja toivottavasti joudutkin jos olet syyllinen. Miksi muka huolehtisit edes asiasta jos olet oikeasti syytön?
Mulle ei tule enää uutta autoa niin kauan kun joudun asumaan rivi- tai kerrostaloissa ja käymään töissä. Nykyinen ei selvinnyt viikkoakaan ilman toisten ovella lyötyä lommoa :/
Jos kolhu on voinut tulla jo maaliskuussa, niin sittenhän se on voinut tulla ihan missä tahansa kuin teidän työpaikalla. Sanot vaan tiukasti ette ole kolhinut ja sillä sipuli.
Ehkä kaikkein ärsyttävin ihmistyyppi on tuollainen, joka yrittää saada omia kolhujaan muiden maksettavaksi. Ylipäätään auto on paikasta a paikkaan b ihmisten ja tavaroiden siirtämistä helpottava kulutustavara. Erikseen ovat sitten autot, jotka oikeasti ovat arvokkaita, mutta sellaisia ei Suomesta juurikaan löydy, varsinkaan arkipäivän työmatka käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita esimiehelle heti asiasta.
Kuuluu esimiehelle miten???? Ei esimies ole mikään erotuomari. Tuo ei ole työasia.
Ei mitään missään ja hänen lähettämässä kuvassa pitkät naarmut. Luulisi näkyvän minunkin autossa, muttei mitään näy. Avasin oven ja tutkin sen sisäsyrjänkin eikä mitään.
Sitä itsekin mietin, että yrittääkö saada minun vakuutuksesta korvattavaksi tuon homman eikä omastaan. Hän laittoi viestiä, että maanantaina katsoo onko "korkeus ja muoto " oikeat ja sitten saan minä selvitellä vakuutusyhtiön kanssa asiaa.
Uuteen autoon käytännössä pakko ottaa se kallis parkkikolhuvakuutus, muuten on kyllä hyvin nopeasti joku kolhu ja itse joutuu maksumieheksi. Taliyhtiöiden parkkikset, työparkkipaikka, kaikkien kauppojen ja liikkeiden parkkipaikat.
Melkein ainoa keino selvitä on jos asuu omakotitalossa ja käy kaupassa esim klo 8 aamulla ja jättää auton kauas ovesta. Koskaan ei käy muualla.
Aamulla töihin. Hän sanoi, että katsomme jälkien korkeuden ja muodon sopivuuden minun auton oveen. Ja jos ne täsmää, olen syyllinen. Sanoin hänelle, ettei autossani näy mitään pientä himmentymää edes, että maalia olisi lähtenyt, ja tiedän varmuudella etten ole kolhinut, joten en kyllä ota syykseni tuota juttua. Pitääkö tuon selvittelyyn hommata joku vakuutusyhtiön tyyppi? Miten oma vakuutukseni edes korvaisi mitään, kun ei ole edes merkkejä siitä, että olen kolhinut?
Sanot, että et maksa. Käske ilmoittaa poliisille. Myös sinä voit ilmoittaa tuosta aiheettomasta syyttelystä, jos haluat. Mihinkään mittailuihin ei tarvitse suostua, ellet halua.
Vakuutusyhtiösi ei maksa, jos kiistät, ja tietenkin kiistät. Syyllisyys pitää todistaa, ei syyttömyyttä.
Onko sinulla viestittelynne tallessa? Jos sinulla on tallessa viesti jossa hän kertoo että kolhu on voinut tulla vaikka maaliskuussa, niin säilytä se viesti, mutta älä huolehdi sen enempää: Työkaverisi voi käydä työpäivän aikana katsomassa parkissa olevaa autoasi ettei siinä ole samanlaisia kolhuja, ja sinulla on tallessa todiste että hänellä ei ole oikeasti aavistustakaan missä ja milloin se kolhu tuli kun ei osaa kertoa edes kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita esimiehelle heti asiasta.
Samoilla linjoilla. Tuollaisten asioiden selvittely ei todellakaan kuulu työpaikalle. Luonnollisestikaan et myöskään lähde mihinkään naarmun korkeusvertailulässytykseen mukaan. Siis jos olet 100-varmasti syytön.
Ilmoitat asianomaiselle todistajien kuullen:
1. Et ole naarmuttanut kenenkään autoa.
2. Pidät perusteetonta syyttelyä epäasiallisena ja haluat sen loppuvan välittömästi.
3. Ilmoitat hänelle, että raportoit esihenkilöille epäasiallisesta käyttäytymisestä, jos hän vielä palaa asiaan työpaikalla.
Auttakaa joku, voinko joutua korvaamaan???