Kerro pieni- tai keskituloinen, miksi äänestit kokoomusta tai persuja?
Kommentit (70)
En koe että vihervasemmistosta on minulle tuolta kantilta mitään hyötyä. Ehkä jos olen tukien varassa niin saan heiltä muutaman kympin enemmän mutta tummoisilla minua ei voisi muutenkaan lahjoa, ei sitten millään.
Tähän kun lisätään vielä ne kaikki 30 muuta syytä miksi äänestän mieluummin persuja kuin vihervasemmistoa tai muita.
Vasemmisto tuntuu ottaneen keihäänkärjekseen sosiaaliturvan mitä en saa (olen pienituloinen palkansaaja).
Työpaikkani on jo ns paikallisen sopimisen piirissä joten sitäkään ei tarvi omalla kohdalla pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluaa estää maan menemästä konkurssiin, sen jälkeen vähäosaisilla on todella raskasta
No voi, eli kritiikittä uskottu Orpon jauhamiset velkaantumisesta. Eikö ihmiset ota selvää asioista?
Ensimmäinen kriteeri oli " sukupuolia on kaksi."
Vierailija kirjoitti:
En koe että vihervasemmistosta on minulle tuolta kantilta mitään hyötyä. Ehkä jos olen tukien varassa niin saan heiltä muutaman kympin enemmän mutta tummoisilla minua ei voisi muutenkaan lahjoa, ei sitten millään.
Tähän kun lisätään vielä ne kaikki 30 muuta syytä miksi äänestän mieluummin persuja kuin vihervasemmistoa tai muita.
No lisääppä ne 30 syytä. Hyvä jos 5 pääset.
Jäämme odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluaa estää maan menemästä konkurssiin, sen jälkeen vähäosaisilla on todella raskasta
No voi, eli kritiikittä uskottu Orpon jauhamiset velkaantumisesta. Eikö ihmiset ota selvää asioista?
Eivät usko, vaikka rautalangasta vääntäisit mallin.
koska palkkani on niin pieni, ettei ole varaa maksaa nykyisiä valtavia veroja valtionvelan korkojen maksamiseen ja työnvälttelijöiden elättämiseen
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä typerin vastaus ikinä. Miten ihmisen seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa yhteiskunnan hyvinvointiin ja tasa-arvoon?
Tuleva presidenttimmekin saattaa olla homoseksuaali, aiotko muuttaa maasta, vai joko olet jo valmiiksi trollitehtaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Pata kattilaa... Sä siis tiedät, että Suomi ei ole velkaantunut🤣
Tässä on viime vuosilymmenten kehitys nähtävillä. 1970-luvulta selvempään nousuun lähtenyt isänmaallisuustunne saavutti huippunsa kylmän sodan lopulla. Sen jälkimaininkeja tässä vain elellään.
Kokoomuksen kannattama liberalismi sopii ideologiaksi ilmeisen hyvin isänmaallisuustunteen ja itsenäisyyden kanssa. Nyt kehitys on jo menossa takaisin kohti joukkolähtöisyyttä, josta oikeistolaisuudessa lähin vastine historiassa on f asismi.
Äänestin Perussuomalaisia, he ovat ainoita jotka pitävät tavallisen kansalaisen puolia ja olen useimmiten samaa mieltä heidän kanssaan. Muiden puolueiden kohdalla olen havainnut olevani useimmiten eri mieltä, joten siksi äänestin Perussuomalaisia.
Lisäksi muut puolueet näyttävät käyttävän aikansa pelkästään Perussuomalaisten mustamaalaamiseen, eikä suomalaisten asioiden kohentamiseen. Senkin lisäksi puheet kuten "Suomi ensin ajattelu on väärin", "palkalla ei tarvitse tulla toimeen", "työnantajakulut siirretään palkansaajan maksettavaksi", kiky, jne. ovat aiheuttaneet jopa konkreettista taloudellista vahinkoa elämässäni, joten en missään nimessä äänestä puolueita, joiden takia joudun kärsimään, kuten kokoomus ja keskusta.
Koska uskoin ensin persujen valheita mutta nyt alkaa tuntua että persut pettää taas äänestäjät kuten kävi Sipilän hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä typerin vastaus ikinä. Miten ihmisen seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa yhteiskunnan hyvinvointiin ja tasa-arvoon?
Tuleva presidenttimmekin saattaa olla homoseksuaali, aiotko muuttaa maasta, vai joko olet jo valmiiksi trollitehtaalla?
Tässä on kyllä typerin vastakommentti ikinä. Et edes ymmärrä, että seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli on täysin eri asiat? 😂😂😂
Koska vaikka palkkani ei ole kovin iso, on mulla ymmärrystä siihen, että velkarahalla ei voida loputtomiin juhlia ja että vaikka musta olisi miten kiva, että kaikki saisi kansalaispalkkaa 3000 per naama ja jokainen voisi tehdä työtä vain sen verran kun huvittaa niin ymmärrän ettei maailma sillä tavoin pyöri.
Maailmassa olisi toimivampiakin talousmalleja kuin nykyiset mutta valitettavasti niitä ei kukaan aja, joten valitsen sitten sen, josta on vähiten haittaa Suomelle, eli maahanmuuttokriitisen oikeiston näkemyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lisääppä ne 30 syytä. Hyvä jos 5 pääset.
Jäämme odottelemaan.
Kerro sinä enemmän ku 5 syytä miksi ei ja höpötystä ei nyt lasketa.
Jätämme odottelemaan.
Monet perustellevat kannatustaan henkolökohtaisella uhrauksella valtion hyväksi. Mikä on kansallissosialismin oikein kovassa ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti tuleva presidenttimme on selkeästi mies. Sinä sotket nyt seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut Suomeen jauhobileitä järjestävää pääministeriä, enkä sosiaaliturvalla eläviä värinaamoja.
Kyllä Petterikin on vain ihminen ja hän juhlii niinkuin hänen ikäiset miehet juhlivat. Get over it, boomer!
Koska demarit ja vasemmisto ovat pettäneet pieni- ja keskituloiset.