Välistä säälin bussipysäkillä värjötteleviä, kun ajan itse omistamallani autolla
Mutta sitten muistan, että omilla kyvyilläni olen kaiken tämän saavuttanut ja painan kaasua.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
If kirjoitti:
Ihan sivusta huutelen. Kaikilla lapsillani on auto mutta silti he kulkevat julkisilla töihin, kaksi Helsingin keskustaan, yksi omassa suuressa kotikaupungissaan liki kotiovelta työpaikan ovelle ( 100 m) bussilla keskustan lävitse.
100 metriä bussilla? Kylläpä on laiskaa sakkia...
Pysäkiltä työpaikan ovelle 100 m. Lyhyempi matka kuin olisi oman auton parkkipaikalta.
Matka kaupungin lävitse 10 kn, kyllähän sen joku tietty juoksisi tai pyöräilisi
Vierailija kirjoitti:
Ja vähän säälin ihmistä, jonka elämäntehtävänä on ylpeillä.
Kyllä omista saavutuksista saa olla ylpeä itselleen
Vierailija kirjoitti:
Miksi se auto pitää omistaa itse? Eikö rahoitusyhtiön omistama auto kelpaa?
No joku muutaman tonnin lousku onkin ok omistaa itse mutta yli 40t€ auton omistaminen kokonaan on jo suoranaista tyhmyyttä.
Minä puolestani nautin siitä tunteesta, kun viiletän pyörälläni ruuhkassa seisovan autojono ohi. Sen lisäksi että olen nopeammin perillä, on mulla myös parempi kunto :P
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kerännyt vuosien varsilla aika ison sijoitusomaisuuden sillä, että olen laittanut sijoituksiin ne rahat, jotka olen säästänyt, kun minulla ei ole autoa. Sijoituksillani voisin hyvin ostaa Teslan, ja vielä jäisi rahaa sen jälkeenkin. Ei sinun tarvitse sääliä minua.
N57
Kyllä minä vain säälin tuollaista kitupiikkiä, joka ahtautuu silkkaa pihiyttään johonkin haisevaan bussiin.
Mulla on auto ja kuljen bussilla töihin. Työpaikan läheisyydessä huonosti parkkitilaa ja mielummin jurnutan saman ajan ruuhkassa bussissa kuin omassa autossa (nykyinen työmatka siitä poikkeuksellinen, että bussimatka ei edes ole kauheasti hitaampi mitä matka olisi omalla autolla).
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani nautin siitä tunteesta, kun viiletän pyörälläni ruuhkassa seisovan autojono ohi. Sen lisäksi että olen nopeammin perillä, on mulla myös parempi kunto :P
Polkupyörä on myös hyvä idea niin kauan kuin se on oma, eikä mikään vuokrapyörä, sillä jälkimmäiset ovat kommunismia, fasismia ja kapitalismia, ja vaativat usein jonkun vakoilupuhelimen vakoilusovelluksineen.
Samoin täällä, sateella varsinkin
Säälin kaikkia joiden kunto ja ryhti huononee autossa tai bussissa. Minulla on kova kunto ja sitä myöten kova kalu. 10 km kauramoottorilla duuniin ja illalla sama takaisin.
If kirjoitti:
Ihan sivusta huutelen. Kaikilla lapsillani on auto mutta silti he kulkevat julkisilla töihin, kaksi Helsingin keskustaan, yksi omassa suuressa kotikaupungissaan liki kotiovelta työpaikan ovelle ( 100 m) bussilla keskustan lävitse.
Niin tekee sukulaisemme siellä koska keskustaan ei kannata lähteä omalla autolla.
Helsingissä busseja, lähijunia, ratikoita, metroja sekä muita liikkumishärveleitä on tarjolla niin paljon ja niin usein, ettei tarvetta säälille ole. Kävelee vain pysäkille tai asemalle. Hetken päästä pääsee kyytiin.
Jos julkiset kulkisivat täällä Tampereella paremmin, jäisin minäkin odottelemaan bussia. Mutta kun pitää valita että istuuko aamuisin töihin mennessä bussissa yli tunnin (vaihtaa pitäisi) vai ajelenko omalla autolla vartissa.
Ei oo vaikea valita. Syyttävä sormeni surkeille julkisille, ei auttanut sysikalliit ratikat mitään suurimpaa osaa tamperelaisista.
Vierailija kirjoitti:
Minä säälin ihmisiä, jotka luulee, että linja-autolla kulkeva on köyhä.
Minulla jää säästöön sekin raha, mitä sinä laitat autoosi.
No jopas sinulta jää vähän säästöön koska yksikään auto minkä olen ostanut ei ole maksanut niin paljoa mitä työtön saa erilaisia tukia yhteen laskettuna kuukaudessa
Joo sinä olet Rikas , että taka puoleski pyyhit varmasti 20€- 100€ seteliin ! Hommaa sitten Kaikille autokoulu kehitä vielä semmonen menopeli , jolla voi ajaa ihan KAIKKI!
Jopa semmoiset ihmiset jolla on joku Sairaus tai vamma joka estää käymästä autokoulua ajamasta edes itsenäisesti Golf autoa ilman avustusta!
MYÖS: Syntymästä saakka tai sairauden , tai tapaturman vuoksi näkövammaiset, täysin soketuneet , ihmiset hekin kehittämälläsi keksimälläsi menopelilläsi ajelesivat ilman avustajaa , ja pysähtyisivät ennen päämääräänsä vaikka Oulun Tupoksen ABC : lle pitämään taukoa.!
Ja tuo keksimäsi menopeli olisi niin ohjautuva, että se itse seuraisi liikennettä eikä vaaratilanteikaan syntyisi Koskaan liikenteessä!
Tarvitsisi vain sanoa , mihin haluaa matkustaa ja pysähtyä välillä .
Puhekyvyttömälle vois kehittää ohjelman joka lukisi tämän ajatuksen ja lähtisi tätä viemään vaikka Helsinkiin.
Pakkaisisi vaan matkalaukun ottaisi rahat mukaan ja kännykän..
Niin ja sitten tulisi lisää saasteita .
Joukkoliinteessä kun kuitenkin säästää luontoa !
Tulisi paljon lisää työttömiä.
Mutta siinäpä loisit niitä siitä vaan Sinä keksimään loistava menopeli.
Ja niille myös jotka kykenisi ajaa autoa vaan haluaa käyttää joukko liikennettä säästääkseen luontoa , tai se on heille sujuvaa liikkua paikasta A paikkaan B ja tadoudellisempaa keski heille sitten Tadoudellinen helppo halpa menopeli myös !
🤖🧑🔬
Minulle kävi kerran aika huvittavasti, vein autoni korjaamolle hakeakseni sen seuraavana päivänä kun oli sen verran isompi remppa. Ajattelin sitten palata korjaamolta bussilla takaisin kotiin, no matka keskeytyi bussin hajoamiseen, se jätti tielle!
Jouduttiin kaikki matkustajat ulos odottelemaan korvaavaa bussia sitten paikalle. Jos jollain olisi ollut kiire vaikka töihin, väistämättä olisi myöhästynyt.
If kirjoitti:
Jos Helsingin keskustaan ja keskustassa kulkee, niin julkiset on paljon järkevämmät. Omalla autolla en lähtisi sinne ruuhkaan ja ryysikseen. Lisäksi kun julkiset toimii niin hyvin suurinpiirtein ovelta ovelle, niin oma auto ei tuo siihen mitään lisäetua.
Mutta toista se on täällä Espoossa. Metro heikensi kaikkien julkisten sujuvuutta ihan hirveän paljon. Nyt paikasta toiseen kulkemiseen tuhraantuisi joka päivä yksi tunti lisää aikaa enemmän kuin ennen metroa. Eli 5 tuntia hukattua elinaikaa viikossa pelkästään kaikkien välineiden vaihtoon ja odotteluun ja pysäkkien tuijotteluun. Ei kiitos. Me ostettiin siksi kaksi autoa lisää ja säästetään omaa aikaa tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä säälin ihmisiä, jotka luulee, että linja-autolla kulkeva on köyhä.
Minulla jää säästöön sekin raha, mitä sinä laitat autoosi.No jopas sinulta jää vähän säästöön koska yksikään auto minkä olen ostanut ei ole maksanut niin paljoa mitä työtön saa erilaisia tukia yhteen laskettuna kuukaudessa
Valehtelet, ei muutamalla kympillä saa kuin leluautoja.
Minä jalankulkijana pelkään näitä helvetin päävikaisia polkupyörä kuntohirmuja. Menisivät sukkahousuissaan muualle kuntoilemaan.
Eivät voi yhtään hidastaa bussipysäkeillä kun bussiin menee ihmisiä ja ulos tulee ajaen hurjalla vauhdilla siitä läpi vain.
Jalkakäytävilla hurjastelijat ovat ihan todellinen ongelma nykyään. Paljon on tullut läheltä piti vaara tilanteita. Ne pitävät jalkakäytäviä niin kuin omina ralliratoinaan jossa jalankulkijoiden pitää niitä väistellä eivätkä ne yhtään hidasta ja väistä.
Katson säälien ruuhkassa istuvia. Kävelen tai fillaroin ohi. Työmatka ihan on lopultakin vain 5km. Tarpeeksi lyhyt ettei tule edes hiki. Joskus ei huvita - onneksi voin valintani mukaan tehdä etätöitä.
Autokin toki on, mutta ruuhkassa ajaminen ei ole kovin rentouttavaa.