Kuinka usein rukoilet?
Kasvoin tapaluterilaisessa perheessä, jossa opetettiin ilta- ja ruokarukoukset. Olen eronnut kirkosta, mutta jonkunlainen lapsenusko on kai silti tallella. Nykyään rukoilen silloin kun on elämässä tulee vastoinkäymisiä, joskus monta kertaa päivässä ja välillä menee viikkoja ilman että rukoilen kertaakaan. Lähetän joskus myös esirukouspyynnön seurakuntaan netin kautta, koska tuntuu helpottavalta ajatella että muut rukoilee puolestani.
Kuinka usein te muut palstalaiset rukoilette?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
En rukoile. Muistan menneisyysdestä kun rukoilin ja päinvastoin kävi , kuin pyysin.
En edes omasta puolestani rukoillut silloin
Satua koko homma
Eli kun Suuri Henki ei toiminutkaan kuin lampun henki, päättelit ettei Häntä ole?
Luuletkos Jumalan olevan juoksupoikasi?
Kuitenkin Hän lähetti Jeesuksen näyttämään millainen Hän itse on.
Vierailija kirjoitti:
En rukoile. Muistan menneisyysdestä kun rukoilin ja päinvastoin kävi , kuin pyysin.
En edes omasta puolestani rukoillut silloin
Satua koko homma
Päinvastainen vastaus johtuu siitä, ettei Jumala anna asioita, jotka ovat hänen tahtonsa ja suunnitelmiensa vastaisia, tai jotka eivät ihmistä hyödytä. Raamattu sen kertoo.
Aika monet pyytävät Jumalalta sitä, mitä haluavat, esim. siunausta eli suotuisuutta jollekin omalle suunnitelmalleen. Jumalan tahto kuitenkiin on, että ihminen kulkisi Hänen suunnitelmissaan.
Meiltä kysytään: "Kuinka usein rukoilet?"
Me vastaamme: "Lähes aina tarvittaessa."
Vierailija kirjoitti:
Älä vain rukoile, anna elämäsi Jeesukselle, saat rakkausyhteyden häneen. Aloita syntien tunnustamisella ja parannuksenteolla.
Rukoilen joka päivä.
Ei millään pahalla, mutta puhe rakkausyhteydestä Jeesukseen kuulostaa jotenkin perverssiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, koska koen sen rauhoittavaksi. Olen ateisti, mutta se on vähän sellainen mindfullness-mantra.
Mielenkiintoista, että ateisti rukoilee päivittäin. Sopiiko kysyä, millaisia rukouksesi on ja kenelle/mille ne suuntaat?
Raamatun mukaan Jumala ei juuri vastaa ns. jumalattomien pyyntöihin. Miksi hän toteuttaisi sellaisen ihmisen pyyntöjä, joka ei edes usko Häneen eikä halua totella ja kunnioittaa Häntä? Hän ei vastaa edes syntiä tekevän uskovan rukouksiin, ennen kuin parannus on tehty.
Niille, jotka eivät vielä edes usko Häneen, hän antaa elämään tulla asioita, jotka pyrkivät johtamaan ihmistä Jeesuksen luo ja uskoon. Niille uskoville, jotka elävät synnissä, hän pyrkii antamaan sanan Raamatusta tai jonkun henkilön, joka ojentaa häntä parannuksentekoon. Sitten hän vastaa pyyntöihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirkossa töissä ei-hengellisessä viestintätyössä. En rukoile koskaan. Se ei tule mieleeni edes hädän hetkellä.
Olisihan se kiva uskoa, mutta minulla ei ole mitään yhteyttä yliluonnolliseen. Kuulun kirkkoon enkä edes voisi erota siitä virkani vaatimusten takia. Eläkkeelle jäädessäni eroan ammattiyhdistyksestä ja kirkosta.
Vaikutat joko valehtelijalta tai tietämättömältä. Laki uskonnonvapaudesta koskee kaikkia kirkon työntekijöitä, joiden työ ei ole hengellistä. Vain hengellisen työn tekijöiltä voi edellyttää kirkon jäsenyyttä.
Rukoilin kerran terveyttä eräälle toiselle uskovalle, jolla oli kymmenen vuotta jatkunut poskiontelovaiva, joka vaivasi häntä päivittäin, hänen nukkumistaankin, sekä oli alentanut hänen kuuloaan. Hän ei edes kuullut, mitä rukoilin, vaikka rukoilin ääneen. Korvat alkoivat poksahdella auki ja hän parani vaivastaan.
Miten selität...?
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumala ei juuri vastaa ns. jumalattomien pyyntöihin. Miksi hän toteuttaisi sellaisen ihmisen pyyntöjä, joka ei edes usko Häneen eikä halua totella ja kunnioittaa Häntä? Hän ei vastaa edes syntiä tekevän uskovan rukouksiin, ennen kuin parannus on tehty.
Niille, jotka eivät vielä edes usko Häneen, hän antaa elämään tulla asioita, jotka pyrkivät johtamaan ihmistä Jeesuksen luo ja uskoon. Niille uskoville, jotka elävät synnissä, hän pyrkii antamaan sanan Raamatusta tai jonkun henkilön, joka ojentaa häntä parannuksentekoon. Sitten hän vastaa pyyntöihin.
Sinäkö olet päässyt synnittömäksi? Ja nyt Jumala vastaa pyyntöihisi?
Kuule, jos synnin tekeminen estäisi Jumalaa kuulemasta rukouksia, olisi Jeesus turhaan kuollut ja peli menetetty.
Enkä suosittele synteihin jäämistä vaan parannusta kaikesta minkä Pyhä Henki osoittaa synniksi, mutta jos homma on meidän synnittömyydestämme kiinni niin jokaisen ihmisen jokainen rukous on turha, taivas suljettu ja kaikki hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, jos synnin tekeminen estäisi Jumalaa kuulemasta rukouksia, olisi Jeesus turhaan kuollut ja peli menetetty.
Enkä suosittele synteihin jäämistä vaan parannusta kaikesta minkä Pyhä Henki osoittaa synniksi, mutta jos homma on meidän synnittömyydestämme kiinni niin jokaisen ihmisen jokainen rukous on turha, taivas suljettu ja kaikki hukassa.
Ohis, mutta synnissä eläminen on eri asia kuin synnin tekeminen. Riippuu vähän kristinuskon suuntauksesta, mitä synnissä elämisellä tarkoitetaan, mutta se voi olla esim. tietoista, tahallista, syntistä elämäntapaa kuten toistuvaa varastamista, jota ei edes halua lopettaa. Sen sijaan varastaminen ei ole synnissä elämistä, jos joka kerta katuu tekoaan ja yrittää parantaa tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.
Ei mikään tieteellinen tutkimus voi todeta sitä miten rukoilu vaikuttaa esim. omassa elämässäni. Rukoilen aamulla ja illalla. Tiedän ja tunnen itse miten se vaikuttaa minuun positiivisesti.
Aika usein ihan pienen rukouksen lähetän taivaaseen että minun rakkaat siellä huolehtisivat meistä jotka tallomme täällä maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.
Ei mikään tieteellinen tutkimus voi todeta sitä miten rukoilu vaikuttaa esim. omassa elämässäni. Rukoilen aamulla ja illalla. Tiedän ja tunnen itse miten se vaikuttaa minuun positiivisesti.
Aivan ! Ei tiede voi tutkia minun tunteista! Saan turvallisuutta rukoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutuksia on tosiaan tutkittu tieteellisesti, mutta toisin kuin väität, sillä on todettu selvästi havaittavia vaikutuksia - nimittäin rukoilijaan itseensä.
Rukoilun vaikutuksia muuhun maailmaan on paljon vaikeampi tutkia, eikä sitä todellakaan voida sulkea pois joidenkin yksittäisten tutkimusten perusteella. Aiheesta tehdyt tutkimukset todistaa vain sen, että rukous ei ole mikään automaatti, joka johtaa aina ja kaikkialla haluttuun lopputulokseen.
Uskon että me rukoilevat olemme rehellistä kansaa. Säälin lapsia jotka kasvatetaan ilman Luojan suojaa.Ei minhinkään mihin luottaa kuin on hätä?!
Päivittäin, tosin itselle se 'rukoileminen' on enemmän meditointia ja affirmaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin, Jumala vastaa uskosta osattoman uskovan rukouksiin sillä tavalla, että hän johtaa ihmistä parannuksentekoon. Sinulla on joku itse tehty Raamatun vastainen jumala.
Raamattu kertoo totuuden ja vahvistaa väitteeni, sillä mm. Joh. 9:31 sanotaan:
"Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä, vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee".
Miten Jumala, joka on Henki, todistetaan tieteellisesti...?
Ne rukousvastaukset ovat usein myös hengellisiä: lohdutus, rauha, unessa tuleva neuvo, Raamatunkohta yms.
Jumala puhuu myös toisten ihmisten kautta, esim. lähettää jonkun toisen ihmisen avuksi tai sanomaan jotain rohkaisevaa tai neuvoa antavaa sitä tarvitsevalle.
Olen itse uskova. Minulle Jumala lähetti kerran uskovan ystäväni kylään, joka toi pyytämättä tullessaan ruokakassin. Hän oli kokenut sisimmässään, että minulle pitää tuoda ruokaa. Itse olin Jumalalle itkenyt kotona, kun ei ole rahaa ruokaan. Jumala siis puhui tälle toiselle ihmiselle, joka totteli Jumalan antamaa kehotusta. Miten tieteelllisesti selität tai todistat tämän asian?