Kuinka usein rukoilet?
Kasvoin tapaluterilaisessa perheessä, jossa opetettiin ilta- ja ruokarukoukset. Olen eronnut kirkosta, mutta jonkunlainen lapsenusko on kai silti tallella. Nykyään rukoilen silloin kun on elämässä tulee vastoinkäymisiä, joskus monta kertaa päivässä ja välillä menee viikkoja ilman että rukoilen kertaakaan. Lähetän joskus myös esirukouspyynnön seurakuntaan netin kautta, koska tuntuu helpottavalta ajatella että muut rukoilee puolestani.
Kuinka usein te muut palstalaiset rukoilette?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia Polviander kertoi Dein Ristiaallokko ohjelmassa ,kuinka Jumala oli lähettänyt tuulen mukana hänelle rahaa kun oli rukoillut.
Täytyy kuunnella Dein arkistosta kun kuulin vain loppua äsken.
Se on hyvä, että Jumala keskittyy näin olennaisiin asioihin.
Tietysti Pialle olennainen, ensisijainen. Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaa minua . psalmi 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia Polviander kertoi Dein Ristiaallokko ohjelmassa ,kuinka Jumala oli lähettänyt tuulen mukana hänelle rahaa kun oli rukoillut.
Täytyy kuunnella Dein arkistosta kun kuulin vain loppua äsken.
Se on hyvä, että Jumala keskittyy näin olennaisiin asioihin.[/quote ]Luuletko että Pia olisi saanut rahaa ,jos ei olisi pyytänyt.
Pia sai rahaa, koska julkisesti pyysi. Ei siksi, että rukoili. Ei jumala hänelle rahaa lähettänyt. Monet joukkorahoitus-kampanjat ovat tuottaneet rahaa pyytäjilleen, ei siihen mitään rukouksia ole tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumalan suunnitelma on joka tapauksessa täydellinen, niin mitä vaikutusta ihmisen rukouksilla voi olla mihinkään? Eikö pitäisi nimenomaan olla pyytämättä yhtään mitään? Tähän tulee taas tällä palstalla kymmenen alapeukkua, muttei yhtään perusteltua vastausta.
Et ymmärrä hengellisiä lainalaisuuksia.
Jumalan vastaukset on sidoksissa pyyntörukouksiin.
Jeesus opetti Isä meidän rukouksen malliksi.
Päivittäin. Ihan tapaluterilaisessa perheessä kasvoin myös eli en erityisen uskovaisessa perheessä. Äitini uskoo ilmeisesti kyllä, opetti mulle iltarukouksen lapsena.
Mutta aloin vasta myöhemmin hengelliseksi ihmiseksi ja välillä vähän oli maallistunutkin, mutta sitten lopulta olen päätynyt uskovaiseksi.
Rukoilu kannattaa olla aitoa, sydämestä kumpuavaa. Jumalalle voi jutella ihan arkisiakin asioita ja huolia, murheita. Iloja, ihmettelyä. Raamatussakin sanotaan että älkää hokeko tyhjää kuten pakanat. Rukouksessa on tärkeää se aitous, ei se, onko se ulkoisesti hyvä tai onko sanat aseteltu just hyvi tai kuinka pitkästi rukoilet.
Rukouksessa kannattaa vedota raamatun jakseisiin, jos jotakin haluat pyytää. Mutta mitään raamatun kanssa ristiriidassa olevaa et voi pyytää, esim. Et voi pyytää toiselle ikäviä asioita tai ahneuksissasi mitään. Voit pyytää sitä, mikä ei ole raamatun Sanaa vastaan, jos se on Jumalan tahto.
Vierailija kirjoitti:
Pia sai rahaa, koska julkisesti pyysi. Ei siksi, että rukoili. Ei jumala hänelle rahaa lähettänyt. Monet joukkorahoitus-kampanjat ovat tuottaneet rahaa pyytäjilleen, ei siihen mitään rukouksia ole tarvittu.
Tilanne oli että hän oli lenkillä ja itki jumalalle ,ehkä ei ollut rahaa perheen ruokaan,
Tuuli toi setelin ulkona. Olen kuullut suurempiakin ihmeitä.
Muutaman kerran vuodessa:
- Anopin kanssa aamulla ja illalla ramadanin lopussa
- Joulupöydässä omien vanhempien luona
- Hautajaisissa uskonnosta riippumatta
Tulen lestadiolaisesta suvusta ja rukoilin koko lapsuuteni ettei tulis syntiä päälle - jopa tunteja illalla eikä tullut vastausta, syntiä kuulemma tuli.
Nyt rukoilen isä meidät, iftarit, ave mariat sun muut ihan rituaalina josta tulee muille hyvä mieli. En usko, että jumalalla ois asiaa just mulle.
En koskaan.
Muutenkin pidän omituisena, että ihmiset pyrkivät anelemalla muuttamaan maailmankaikkeutta, jonka on tehnyt kaikkitietävä olio.
Vaikuttaa egomaaniselta hulluudelta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut. Ei toimi.
Jumala ei ole lampun henki, jonka voi tarvittaessa kaivaa esiin.
Hän kutsuu Jeesuksen kautta koko elämän (ja ikuisuuden) mittaiseen ystävyyteen kanssaan. Mikään aidalla istuminen - kuin Suomen suhde NATOon aiemmin - ei tule kyseeseen. Paholainen omistaa sen aidan.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
Muutenkin pidän omituisena, että ihmiset pyrkivät anelemalla muuttamaan maailmankaikkeutta, jonka on tehnyt kaikkitietävä olio.
Tämä oliosi on niin viisas että hän sanoi että niin korkealla kun taivas on maasta, ovat hänen ajatuksensa korkeammat kuin ihmisten ja kun ihmiset ei tajua pitää hullutuksen kautta pelastaa ne. Näin niinkun omin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
Tämä oliosi on niin viisas että hän sanoi että niin korkealla kun taivas on maasta, ovat hänen ajatuksensa korkeammat kuin ihmisten ja kun ihmiset ei tajua pitää hullutuksen kautta pelastaa ne. Näin niinkun omin sanoin.
Niin juuri. On egomaanikon touhua pyytää tällaista maailman tekijää muuttamaan tekemäänsä todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.
Höps. Ei sitä ole tutkittu.
Oletko jotenkin heikkolahjainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumalan suunnitelma on joka tapauksessa täydellinen, niin mitä vaikutusta ihmisen rukouksilla voi olla mihinkään? Eikö pitäisi nimenomaan olla pyytämättä yhtään mitään? Tähän tulee taas tällä palstalla kymmenen alapeukkua, muttei yhtään perusteltua vastausta.
Et ymmärrä hengellisiä lainalaisuuksia.
Jumalan vastaukset on sidoksissa pyyntörukouksiin.
Jeesus opetti Isä meidän rukouksen malliksi.
Miksi mielikuviteltujen juttujen lainalaisuuksia pitäisi ymmärtää?
Joka päivä. Rukoilen aina illalla nukkumaan käydessäni sekä joka kerta lähtiessäni ulos kotoa, vaikka vain lähikauppaan. Ja toki milloin vain kun tulee jotain asiaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/