Kuinka usein rukoilet?
Kasvoin tapaluterilaisessa perheessä, jossa opetettiin ilta- ja ruokarukoukset. Olen eronnut kirkosta, mutta jonkunlainen lapsenusko on kai silti tallella. Nykyään rukoilen silloin kun on elämässä tulee vastoinkäymisiä, joskus monta kertaa päivässä ja välillä menee viikkoja ilman että rukoilen kertaakaan. Lähetän joskus myös esirukouspyynnön seurakuntaan netin kautta, koska tuntuu helpottavalta ajatella että muut rukoilee puolestani.
Kuinka usein te muut palstalaiset rukoilette?
Kommentit (120)
Melkein joka päivä tai joka päivä. En luettele mitään valmiita tekstejä vaan juttelen.
Vaimoni hoitaa rukoilun.
"Herra jumala! Täälläkö se istuu?"
Kuului vessasta...
voiko nykyään olla noin tyhmiä ihmisiä?
veikkaan, että kaikki rukoilijat ovat naisia? naiset ovat tottuneet, että muut (miehet) tekevät kaiken heidän puolestaan, joten naisen logiikalla on ihan normaalia pyytää asioita jumalalta, kun ei itse viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
voiko nykyään olla noin tyhmiä ihmisiä?
Tyhmyys on tiivistynyt.
Tunnelisalaliitot, kemikaalivanat, litteä Maa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.
Ssaatana käyttää tiedettä apuvälineenä Jumalaa vastaan. Sen takia sieltä suunnalta ei voi koskaan tulla Jumalaa ja kristinuskoa puoltavia tutkimustuloksia.
Miten Jumala, joka on Henki, todistetaan tieteellisesti...?
Ne rukousvastaukset ovat usein myös hengellisiä: lohdutus, rauha, unessa tuleva neuvo, Raamatunkohta yms.
Jumala puhuu myös toisten ihmisten kautta, esim. lähettää jonkun toisen ihmisen avuksi tai sanomaan jotain rohkaisevaa tai neuvoa antavaa sitä tarvitsevalle.
Olen itse uskova. Minulle Jumala lähetti kerran uskovan ystäväni kylään, joka toi pyytämättä tullessaan ruokakassin. Hän oli kokenut sisimmässään, että minulle pitää tuoda ruokaa. Itse olin Jumalalle itkenyt kotona, kun ei ole rahaa ruokaan. Jumala siis puhui tälle toiselle ihmiselle, joka totteli Jumalan antamaa kehotusta. Miten tieteelllisesti selität tai todistat tämän asian?
No vaikka silläviisii, että ystäväsi tietää että olet vähävarainen ja empaattisena ihmisenä päätyi auttamaan sinua ruoka-avulla, mikä aikalailla kaikilla ekana tulee mieleen, jos ei suoraan rahaa kehtaa antaa.
Kädellisille laumaeläimille empatia ja auttamisesta mielihyvän saaminen on luontaista, ei siihen jumalaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein ihan pienen rukouksen lähetän taivaaseen että minun rakkaat siellä huolehtisivat meistä jotka tallomme täällä maan päällä.
Meidän kaikkien kristittyjen rakkaat makaavat haudoissaan odottamassa viimeistä päivää ja herätystä.
Ei kukaan ole vielä ollut viimeisellä tuomiolla ja päässyt taivaaseen.
Oppirakennelmasi on harhaoppisuutta.
Minäkin rukoilen päivittäin, mutta ongelmani on se, että en oikein tiedä mitä pitäisi sanoa Jumalalle tai Jeesukselle. Yleensä pyydän syntini anteeksi ja pyydän siunausta läheisille sekä kuolleille, että eläville. Onkohan se sopivaa, että aina pyydän jotakin, muistan kyllä kiittääkkin. Minulla on myös kielillä puhumisen armolahja, siinähän henki rukoilee puolestani asioista joista en itse tiedä välttämättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
veikkaan, että kaikki rukoilijat ovat naisia? naiset ovat tottuneet, että muut (miehet) tekevät kaiken heidän puolestaan, joten naisen logiikalla on ihan normaalia pyytää asioita jumalalta, kun ei itse viitsi tehdä.
Olipa pöllö luulo. Vapaissa suunnissakin, esim. hellareilla, vanhimmisto ja pastori ovat miehiä ja he myös esirukoilevat seurakunnassa. Miehiä muutenkin seurakunnat täynnä. Ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein ihan pienen rukouksen lähetän taivaaseen että minun rakkaat siellä huolehtisivat meistä jotka tallomme täällä maan päällä.
Miksi ajattelet, että joku taivaassa ollessaankin vielä jatkaisi maanpäällisten asioitten miettimistä ja seuraamista? Varmasti on Jumalan valtakunnassa riittämiin tekemistä, ettei tarvi maallisia ajatella enää. Raamatustakin saa sen kuvan, ettei edesmenneillä ole enää osuutta eikä arpaa maan asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.
Ssaatana käyttää tiedettä apuvälineenä Jumalaa vastaan. Sen takia sieltä suunnalta ei voi koskaan tulla Jumalaa ja kristinuskoa puoltavia tutkimustuloksia.
Ne rukousvastaukset ovat usein myös hengellisiä: lohdutus, rauha, unessa tuleva neuvo, Raamatunkohta yms.
Jumala puhuu myös toisten ihmisten kautta, esim. lähettää jonkun toisen ihmisen avuksi tai sanomaan jotain rohkaisevaa tai neuvoa antavaa sitä tarvitsevalle.
Olen itse uskova. Minulle Jumala lähetti kerran uskovan ystäväni kylään, joka toi pyytämättä tullessaan ruokakassin. Hän oli kokenut sisimmässään, että minulle pitää tuoda ruokaa. Itse olin Jumalalle itkenyt kotona, kun ei ole rahaa ruokaan. Jumala siis puhui tälle toiselle ihmiselle, joka totteli Jumalan antamaa kehotusta. Miten tieteelllisesti selität tai todistat tämän asian?
No vaikka silläviisii, että ystäväsi tietää että olet vähävarainen ja empaattisena ihmisenä päätyi auttamaan sinua ruoka-avulla, mikä aikalailla kaikilla ekana tulee mieleen, jos ei suoraan rahaa kehtaa antaa.
Kädellisille laumaeläimille empatia ja auttamisesta mielihyvän saaminen on luontaista, ei siihen jumalaa tarvita.
Epäusko on kamala vaiva, joka parantumattomana johtaa erittäin huonoon iankaikkisuusvaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Sekin on mahdollista, että ystävä vaistosi vaikka jostain pienestä eleestä tai sanasta ettei kaikki ole nyt hyvin, vaikka rahatilanne tai muutkaan ikävät asiat ei olisi tullut puheeksi. Ruoka on hyvä lahja ihmiselle, jolle tahtoo antaa jotain kivaa piristystä.
Olen itse uskossa, mutta hämmästyn usein kuinka helposti jotkut näkee yliluonnollista Jumalan toimintaa vähän kaikkialla. Enkä todellakaan kiistä etteikö myös ihmeitä ja johdatusta tapahtuisi, mutta useimmille asioille on luonnollinen selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vain rukoile, anna elämäsi Jeesukselle, saat rakkausyhteyden häneen. Aloita syntien tunnustamisella ja parannuksenteolla.
Rukoilen joka päivä.Ei millään pahalla, mutta puhe rakkausyhteydestä Jeesukseen kuulostaa jotenkin perverssiltä.
Jumalan perheen peruselemetti.
Joka päivä kiitosrukous ja että vihamiehet vapautuvat pahasta hengestä. Jos joku ei saa suutaan auki on turha olla vihainen. Jumala tarkoitti on pyydettävä anteeksi, en vaan itse tiedä miksei joku lakkaa.
Kannattaa rukoilla kun rukouksiin vastataan ja ne kuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Sekin on mahdollista, että ystävä vaistosi vaikka jostain pienestä eleestä tai sanasta ettei kaikki ole nyt hyvin, vaikka rahatilanne tai muutkaan ikävät asiat ei olisi tullut puheeksi. Ruoka on hyvä lahja ihmiselle, jolle tahtoo antaa jotain kivaa piristystä.
Olen itse uskossa, mutta hämmästyn usein kuinka helposti jotkut näkee yliluonnollista Jumalan toimintaa vähän kaikkialla. Enkä todellakaan kiistä etteikö myös ihmeitä ja johdatusta tapahtuisi, mutta useimmille asioille on luonnollinen selitys.
Kyllä sinä tunnut olevan sataprosenttisesti epäuskossa.
Vierailija kirjoitti:
" Kun ei itse viitsi tehdä" ?? :D
Jumalako tulee sitten tekemään, kun ne naiset on rukoillut? Laiskat ei joudu tekeen mitään itse!! Jumala siivoaa kodin, tekee työt ja hoitaa ihmissuhteet!
...Ainakin sulla näyttää olevan voimakas usko. ;)
Ps. Rukous ei ole vain pyytämistä ja kun se on pyytämistä, niin yleensä pyydetään voimaa ja kykyä tehdä joku asia itse tai sisäistä rauhaa, paranemista tai hyvää jollekin toiselle ihmiselle tms.
Miltä tämä kuulostaa miinustajien mielestä: "Miten auttaa postmoderneja ystäviäni rakastumaan Jeesukseen?"
Lainaus on Myfriends-valmennuksesta, jonka tarkoituksena on opettaa kristityille elämäntapaa jolla he saavat ystäviään ja tuttaviaan tulemaan uskoon.