Voiko näin pienellä palkalla elää?
Minulla jää nettona käteen 1600. Taloudessa asuu minä ja kaksi teini ikäistä tyttöä. Vaikka miten yritän ei rahaa jää elämiseen laskujen jälkeen mitään. En edes tiedä miten saan ostettua vaatteita nuorille kun kasvavat kun rahat riittävät juuri ja juuri ruokaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakko muuttaa halvempaan asuntoon, lopettaa tupakan poltto, juominen tai muut kalliit harrastukset, mm. se autoilu. Köyhällä ei ole varaa, mutta niin kauan kun on, asiat ovat hyvin. Kyllä ne toimeentulotukea hakiessa oikaisevat väärät käsitykset.
Olipa taas typerä kommentti. Kaikki pienituloiset ei polta tupakkaa ja juo. Itse kun olin opiskeleva yhden lapsen yh, niin kaikki tuet oli yhteensä n.1200€ ja siitä piti maksaa kaikki. Tiukkaa teki ja onneksi tuo on takana päin.
Ihan vain muuten tiedoksi, että monellakaan auto ei ole harrastus vaan se on siksi, että pääsee kulkemaan töissä. Katsos kun kaikki ei asu sellaisella paikkakunnalla tai tee sellaista työtä, että julkisilla pystyy kulkemaan töissä.
Ei onnistuisi. Oma brutto 2170 ja tiukkaa tekee silläkin.
Niukkuus on aika suhteellista. Jos itsellä olis noin paljon rahaa, tuntisin oloni melko hyvin toimeentulevaksi ja säästöönkin jäisi.
En ole kateellinen. Aika vähäinen raha tuo on.
Niin kuinkahan moni näistä asuu yksin Suomessa, asuu pienessä ja halvassa asunnossa ja elää todella vaatimattomasti? Varmasti aika moni. On eri asia kun on lapsia eikä voi asua jossakin pienessä yksiössä ja lapsille pitää olla kunnollista ruokaa.