Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin pienellä palkalla elää?

Vierailija
12.05.2023 |

Minulla jää nettona käteen 1600. Taloudessa asuu minä ja kaksi teini ikäistä tyttöä. Vaikka miten yritän ei rahaa jää elämiseen laskujen jälkeen mitään. En edes tiedä miten saan ostettua vaatteita nuorille kun kasvavat kun rahat riittävät juuri ja juuri ruokaan.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vinkuu täällä palkkaansa muttei kerro tukien määrää.

Vierailija
42/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä huono palkka, kun tuosta sinun 1600 nettotuloista vähennetään lapsilisät, elatusmaksut ym saamasi tuet, niin eihän tuosta summasta tule kuin muutama satanen työnantajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää tältä kuulta verojenmaksun jälkeen 1900€ työttömyyskorvausta. Eikä ole lapsia onneksi, on tää vaan sellanen paskavaltio nykyään.

Vierailija
44/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä tulojensa pienuutta valittavat kertovat vain nettopalkkansa vaikka eivät kuitenkaan sen varassa elä. Alaikäisistä lapsista saa lapsilisiä ja saat varmaan myös elatusmaksuja ja asumistukea. Yksinhuoltajana vuosikausia ollut ystäväni sanoi minulle, että kyllä silloin vielä pärjäsi kun lapset olivat alaikäisiä ja sai kaikki edellä mainitut tuet, mutta nyt pärjääminen yksin asuessakin on vaikeaa omalla alle 1700 euron nettopalkalla.

Vierailija
45/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko noihin tuloihin laskettu kaikki tuet ja elatusmaksut joita ap pummii muilta

Vierailija
46/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko ap lakkasi elämästä 1600e palkallaan, kun ei ole enää vastannut kommentteihin?

Vierailija
47/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjä elää tuolla nettopalkalla ihan hyvin. Jos on lapsia ja vain yksi tulonsaaja taloudessa, on tuskallista ellei mahdotonta.

Mulla myös netto noin 1600 €/kk.

KK-menoni karkeasti:

- asuminen (vastike + lainanlyhennys + sähkö): 660 €

- ruoka + päivittäistarvikkeet 450 €

- muu (vaatetus, nettiyhteys, puhelinkulut, vakuutukset): 180 €

Mulla jää joka kuukausi säästöön 300-400 €.

Autoa ei ole. Työmatkat pyöräilen. Terveys luojalle kiitos vielä hyvä, joten säännöllistä lääkitystä tai terveysmenoja minulla ei ole.

Jos olisi lapsia, rahat ei riittäisi. Lapseni ovat jo aikuisia ja asuvat ja opiskelevat muualla. Rahallisesti olen auttanut, jos ovat apua tarvinneet ja itse olen pystynyt tilanteen tullessa kohdalle.

Vierailija
48/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Ellei ole velaton koti ja pienet muut kulut.

Mutta saat sinä asumistuen ja lapsilisät päälle. Elarit myös todennäköisesti. Tuskin sä yksin niitä lapsia teit

T. Netto 1600€, 2 lasta

Ei lapsilisiä kuulu tuhlata.

Ne säästetään lapsille.

Ei niitä tuhlata, jos ne käytetään lasten menoihin.

Tuolla tulotasolla lapsilisät menevät elämiseen.

Vierailija
49/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää tältä kuulta verojenmaksun jälkeen 1900€ työttömyyskorvausta. Eikä ole lapsia onneksi, on tää vaan sellanen paskavaltio nykyään.

Rakkikoira puree ruokkivaa kättä.

Vierailija
50/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä samoja aloituksia tulee jatkuvasti, ja koskaan näissä k.o. ap ei mainitse että hän saa myös lisäksi lapsilisät, elarit jne. Ja vasta sitten laittaisi sen kokonais nettosumman jolla hänen tulee elää.. Esim lapsilisillä hyvin pystyy ostaa lapsille niitä vaatteita. Ja esim joku 2200 on kuitenkin iham eri kuin 1600...

Tässä vielä puhutaan teineistä eli varmasti ainakin toinen on sen ikäinen, että kykenee kesätöihin tienaamaan humputtelurahat. Pari vuotta sitten vasta muuttui toisen asteen koulutus maksuttomaksi. Ei tarvitse edes koulukirjoja tai tietokonetta maksaa.

Vierailija
51/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu alivuokralaisena lähihoitaja, ulkkari.

Maksaa 400 e vuokraa.

Lähettää tonnin Manilaan äidilleen, hänellä on lapset äidillä ja ovat tulossa Suomeen, kun äitiä ei enää ole.

Ja toisen tonnin laittaa aspiin.

Heti, kun tytöillä on koulu ohi, muuttavat tänne ja ostavat kodin. Tytöt opiskelee suomea tällä hetkellä ja opiskelevat sairaanhoitajiksi.

On töissä ma-pe vanhainkodissa, aamuvuorossa. Saa työpåikalla lounaan ja sitten tekee keikkaa muualla

Vierailija
52/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu alivuokralaisena lähihoitaja, ulkkari.

Maksaa 400 e vuokraa.

Lähettää tonnin Manilaan äidilleen, hänellä on lapset äidillä ja ovat tulossa Suomeen, kun äitiä ei enää ole.

Ja toisen tonnin laittaa aspiin.

Heti, kun tytöillä on koulu ohi, muuttavat tänne ja ostavat kodin. Tytöt opiskelee suomea tällä hetkellä ja opiskelevat sairaanhoitajiksi.

On töissä ma-pe vanhainkodissa, aamuvuorossa. Saa työpåikalla lounaan ja sitten tekee keikkaa muualla

hyvä, että saadaan ulkomailta hoitajia hoitamaan vanhuksia ja sairaita, kun suomihoitajia ei työnteko kiinnosta

Vierailija
53/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä elää tuolla nettopalkalla ihan hyvin. Jos on lapsia ja vain yksi tulonsaaja taloudessa, on tuskallista ellei mahdotonta.

KK-menoni karkeasti:

Autoa ei ole. Työmatkat pyöräilen. Terveys luojalle kiitos vielä hyvä, joten säännöllistä lääkitystä tai terveysmenoja minulla ei ole.

Jos olisi lapsia, rahat ei riittäisi. Lapseni ovat jo aikuisia ja asuvat ja opiskelevat muualla. Rahallisesti olen auttanut, jos ovat apua tarvinneet ja itse olen pystynyt tilanteen tullessa kohdalle.

Miten noilla tuloilla on saanut asuntolainaa?

Vierailija
54/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkikoira puree ruokkivaa kättä.

toinen käsi hihnassa niin kauan kun kansalaisille ei makseta maasta pois muutosta.

Vierailija
55/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KK-menoni karkeasti:

Vanhemmat taanneet asunnon.

Vierailija
56/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen iltatyö lisäksi, siihen ollaan pyrkimässä. Usassa tällainen on ollut vallalla jo pitkään

Vierailija
57/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KK-menoni karkeasti:

Vanhemmat taanneet asunnon.

Ehkä eronnut, tarvinnut vain vähän lainaa.

Vierailija
58/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko muuttaa halvempaan asuntoon, lopettaa tupakan poltto, juominen tai muut kalliit harrastukset, mm. se autoilu. Köyhällä ei ole varaa, mutta niin kauan kun on, asiat ovat hyvin. Kyllä ne toimeentulotukea hakiessa oikaisevat väärät käsitykset.

Vierailija
59/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuolla elää ihan hyvin. Perustoimeentulotuki on jo n. 1500-1600e ja Sossu maksaa vielä asumiskulutkin . Eli ihan hyvin tulee toimeen. Itse maksan 1300e nettotuloista 100e elatusmaksuja ja 800e vuokraa, loput jää elämiseen. Vähän jää myös säästöön.

Mikä sossu maksaa asumiskulut?

Asumistuki on Kelan toimintavallan piirissä ei sosiaalitoimen.

Vierailija
60/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin hieman pienemmällä palkalla vuosia ihan hyvin. En edes kokenut olevani millään tavalla köyhä. Iso ero on tietysti se, että olen perheetön. 😕

Minulla on myös ollut onni olla saada samalla työnantajalla pitkään. Muutin työpaikan lähelle, joten en tarvinnut autoa tai julkisia. Olen muutenkin pihi, en ole kiinnostunut matkailusta tai luksustuotteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän