Miksei kukaan puutu apteekkien reseptiasiakkaiden henkilösuojan puutteeseen?
Toiset asiakkaat ja henkilökuntakin kuulee millä asialla liikut ja mitä aineita käytät. Jotain pitäisi tehdä.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"TÄMÄ PERÄPUKAMANVOITEEN TUOTESELOSTE ON TÄSSÄ PEEÄPUKAMVOIDEPAKKAUKSEN SISÄLLÄ".
Se kuulostaa tuolta asiakkaan korvissa. Oikeasti farmaseutti sanoo: "se pakkausseloste on siellä pakkauksen sisällä".
UUUUUUU
Onko tämä PERÄPUKAMAVOIDE sinulle entuudestaan tuttu tuote? Oletko käyttänyt tätä PERÄPUKAMAVOIDETTA aikaisemmim? PERÄPUKAMAT on hyvä suihkuttaa ensin lämpimällä vedellä ja kuivata hellästi taputtelemalla. PERÄPUKAMAVOIDETTA levitetään sormin PERÄPUKAMIIN ohut kerros aamuin illoin. Puuvillaiset alushousut on hyvät, kun kärsii PERÄPUKAMISTA, samoin ilmakylvyt. Mikäli tämä PERÄPUKAMAVOIDE ei auta voikpssa, käy uudestaan lääkärillä näyttämässä PERÄPUKAMIASI.
T. farmaseutti
Tämähän on kuin olisi asioimassa omassa lähiapteekissa. T: asiakkaasi
Apteekeissa vallitsee yhteisöllisyys. Siellä ei ole salaisuuksia. Apteekin tädit pitää siitä huolen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa lapulle jos ei kehtaa kertoa ääneen mitä haluaa.
Farmaseutti sitten kajauttaa ääneen, miten ja mihin kyseistä lääkettä käytetään. Ei hän ala mitään lappusia kirjoittelemaan.
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, että aloittaja on aloituksessaan kertonut ongelman olevan RESEPTIASIAKKAIDEN henkilösuojan puutteessa.
Yksi jos toinenkin kertoo, miten noloa on ostaa Vagisania tai peräpukamavoidetta. Ne ovat käsikauppalääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, että aloittaja on aloituksessaan kertonut ongelman olevan RESEPTIASIAKKAIDEN henkilösuojan puutteessa.
Yksi jos toinenkin kertoo, miten noloa on ostaa Vagisania tai peräpukamavoidetta. Ne ovat käsikauppalääkkeitä.
Ällöttävää.
Ainakin maksusitoumus-asiakkaat hoidetaan niin kovalla äänellä kun pystyy. Itse mainitsen aina sivulauseessa, että mulla on vakuutus ja palvelu paranee heti.
Voi rakas avaaja! Eikös se ole juuri sinun asiasi, mutta täällä vauvapalstalla et saa varmasti mitään muutosta asiaan. Vaihda nyt aluksi ainakin apteekkiasi paremmin tietosuojattuun yritykseen.
En ole kertaakaan apteekissa asioidessa kuullut viereisen palvelupisteen asioita tai mistä lääkkeistä puhuvat.
Kun näen jonkun ihmisen apteekissa niin oletan hänellä olevan sinne asiaa, tai on hoitamassa asioita toisen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Yksi siivouskohteistani on apteekki ja ihan uskomattomia asioita sen lyhyenkin työajan sisällä ehtii kuulla.
Näkisitte millaisia papereita siellä lojuu takahuoneissa ihan jokaisen työntekijän ihmeteltävänä.
Niin työntekijöiden nähtävillä EI asiakkaiden
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan apteekissa asioidessa kuullut viereisen palvelupisteen asioita tai mistä lääkkeistä puhuvat.
Kun näen jonkun ihmisen apteekissa niin oletan hänellä olevan sinne asiaa, tai on hoitamassa asioita toisen puolesta
Miten ei voi kuulla? Minä ainakin kuulen joka kerta mitä naapuripöydässä puhutaan ja tilataan. En myöskään tajua tätä yksityisyyden suojan puutetta, eikö ne farmaseutit voisi istua suljetuissa kopeissa, jossa kehtaisi kysyä rohkeammin lääkkeiden käyttöohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin maksusitoumus-asiakkaat hoidetaan niin kovalla äänellä kun pystyy. Itse mainitsen aina sivulauseessa, että mulla on vakuutus ja palvelu paranee heti.
Totta. Olen kerran asioinut apteekissa maksusitoumuksella ja toista kertaa en erehdy. Kohdeltiin niin ala-arvoisesti kuin olla vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei varmasti pidä paikkaansa. Juuri puhuin erään proviisorin kanssa reseptiasioinnista. Hän sanoi, että hän ei mainitse minkään lääkkeen nimeä, jos sen voi keskustelussa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei varmasti pidä paikkaansa. Juuri puhuin erään proviisorin kanssa reseptiasioinnista. Hän sanoi, että hän ei mainitse minkään lääkkeen nimeä, jos sen voi keskustelussa välttää.
No et varmaan ole käynyt jokaisessa apteekissa, jos olet yhden proviisorin kanssa jutellut. :D
Olin itse odottamassa reseptipuolelle, kun asiakkaana oli nuori mies, jolle asiakaspalvelija ilmoitti kovalla äänellä (suorastaan huusi) : "Tämä lääke ei kuulu tähän sinun saamasi maksusitoumuksen piiriin. Ymmärrätkö? Et voi saada sosiaalitoimistoa maksamaan tätä lääkettä." Tuntui, että koko apteekki hiljeni seuramaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi
Niin? Ja mitä sitten tapahtui?
Jep, ja minä olen saanut Lyricaa hermokipuun. Juuri tämä:
Hei, mitäs sulle täältä?
No, mä ottaisin sitä Lyricaa yhden paketin
Ok, ja tänne reseptille jää vielä kaksi pakettia.
-----
Apteekissa joku kuulee, ai Lyricaa, mielialalääke, päässä taitaa vipata.
Parhaassa tapauksessa vielä joku tuttu joka laittaa ihan väärän huhun kiertämään. Tai törmäät tähän henkilöön vaikka työasioissa, esim. työhaastattelussa.
-----
<
En , mutta luulisin että olisin kuullut juoruja muiden lääkkeistä, jos juoruja yleisesti olisi liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
No odota ap kun päivystyksen vuodepaikalle joudut. Jos huoneessa on muitakin potilaita, niin keskustelet hoitajien ja lääkärin kanssa kaikkien kuullen.
Nykyään muille potilaille annetaan kuulosuojaimet lääkärin kierrolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä PERÄPUKAMAVOIDE sinulle entuudestaan tuttu tuote? Oletko käyttänyt tätä PERÄPUKAMAVOIDETTA aikaisemmim? PERÄPUKAMAT on hyvä suihkuttaa ensin lämpimällä vedellä ja kuivata hellästi taputtelemalla. PERÄPUKAMAVOIDETTA levitetään sormin PERÄPUKAMIIN ohut kerros aamuin illoin. Puuvillaiset alushousut on hyvät, kun kärsii PERÄPUKAMISTA, samoin ilmakylvyt. Mikäli tämä PERÄPUKAMAVOIDE ei auta voikpssa, käy uudestaan lääkärillä näyttämässä PERÄPUKAMIASI.
T. farmaseutti
;=) Sanan peräpukaman kohdalla pitää korottaa aina ääntä niin että se kuuluu viereiseen S-Markettiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko farmaseutteja enää tulevaisuudessa?
Paljon eri ammatteja on vuosien varrella poistunut ja tulee poistumaan. Ehkäpä sinunkin jos nyt töissä ylipäätään olet.
Minua ei henkilökohtaisesti haittaisi vaikka farmaseutti - ammatti poistuisi kokonaan. En kyllä ymmärrä miten ne lääkkeet sitten ihmisille toimitettaisiin. Mutta itse kyllä odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen eläkkeelle ja pois tuosta paska-ammatista. Mikä tekee siitä sellaisen? No asiakkaat. Tai osa heistä, kuitenkin tarpeeksi iso osa että toive on tämä.
Tärkeä aihe, tästä voisi lähestyä tietosuojavaltuutettua. Vaikka itse yrittäisi puhua hiljaa, saattaa farmaseutti kailottaa arkaluontoisia tietoja kovaan ääneen kaikkien kuultavaksi. Se ei ole hyväksyttävää.
Minä tilaan lääkkeet nettiapteekista aina ja noudan sitten noutolokerosta ne, helppoa kun osaa.
Äläpä hauku muita, todistat olevasi itse juuri niin tyhmä, kuin mistä toista syytät.
Ei ole kauaa, kun yksi kyläläinen kävi kertomassa mulle, että eräs henkilö on sairastunut masennukseen. Kannattaa kuulemma varoa, jos näkee, koska hän on HULLU. Tiedän kohteen ja tuollainen ilkeys on sydäntäsärkevää.
Minä puolestani olen ollut alkoholisti, vaikken juo ollenkaan. Juoru lähti todennäköisesti pulloista, mitä meillä oli. En tiedä tarkemmin. Mutta kyllä tällaisilla asioilla tehdään kiusaa ihmisille.