Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tarvitaan! Parvekkeella isokokoinen ötökkö

Vierailija
12.05.2023 |

Tarvitsen kipeästi neuvoja mitä teen ötökälle joka on parvekkeella? Todella iso noin pikkurillin pituinen karvainen ja kuusijalkainen ötökkä. Luulen että on punkki kyseessä tai sitten hämähäkki.

Miten pääsen eroon? Auttaako jos suihkutan Raidia? Se on musta, mutta myös kellertävä. Muistuttaa kimalaista ja luulin aluksi että on. Voiko olla vaarallinen? Auttakaa pelokasta

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mistä on voinut ilmestyä? Onko niitä useampi jossain? Täytyykö mun ilmoittaa jonnekin?

Vierailija
2/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitan aina juomalasin ötökän päälle ja odotan että joku tulee heittämään sen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei punkki taihämmähäkki voi olla pikkirillin kokoinen

Vierailija
4/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, niin en voi turvautua toisiin. Mua oikeesti pelottaa, että voiko se olla myrkyllinen? Ja on todella iso ötökkä ja en uskalla koskee siihen.

Vierailija
5/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole punkki tai hämähäkki, niillä olisi kahdeksan jalkaa.

Vierailija
6/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei punkki taihämmähäkki voi olla pikkirillin kokoinen

Olit oikeassa tällä onkin siivet

Vierailija
7/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ohjattua sen avonaisesta parvelasista ulos. Vaikuttaa siltä että kyseessä oli iso ampiainen.

Osaisiko kertoo miksi ne eksyy mun parvekkeelle, kuitenkin lasitettu? Ja miten voisin estää ettei amppareita ja mehiläisiä lentelisi sisään?

Vierailija
8/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun autoitte ja neuvoitte. Pelkäsin äsken niin kamalasti.

Vierailija
9/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämäräperäinen kuvaus kyllä oli, mutta veikkaan että kyseessä oli kimalainen, sen voi ottaa vaikka hellästi käteensä ja heittää ulos. Ovat erittäin tärkeitä pölyttäjiä ja ilman niitä meiltä loppuisi ruoka.

Se on siis saman näköinen kuin ampiainen, mutta lihava.

Vierailija
10/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai ohjattua sen avonaisesta parvelasista ulos. Vaikuttaa siltä että kyseessä oli iso ampiainen.

Osaisiko kertoo miksi ne eksyy mun parvekkeelle, kuitenkin lasitettu? Ja miten voisin estää ettei amppareita ja mehiläisiä lentelisi sisään?

Kukat ja kasvit ainakin houkuttelevat amppareita ja mehiläisiä. Jos pidät parvekelaseja auki, ne voivat vain eksyä sisään. Mitään voimakkaita tuoksuja ei saisi olla.

Vierailija
11/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ampiaiskuningatar ja se on talvehtinut sun parvekkeen vällyissä tai sisällä, sieltä se heräsi aurinkoon ja lähti etsimään pesäpaikkaa

Vierailija
12/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kukkia ja en oo uskaltanut laittaa tekokasvejakaan. Pelkään niin paljon hyönteisiä amppareita, mehiläisiä ja muita ötököitä. En uskalla paljon olla parvekkeella ja pidän kaikki laseja aina kiinni. Ei oo minkäänlaisia tuoksujakaan, mikä houkuttelisi.

Kuitenkin parvekelasien sisäpuolelle eksyy jatkuvasti joku lentävä ötökkä. Tämä kertainen oli vaan isoin minkä oon nähny. Voisko noin lasit myrkyttää jollain? Eivät eksyisi sitt sisälle

Vierailija
13/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parvekkeelle lensi kerran  varis.

Vierailija
14/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo kukkia ja en oo uskaltanut laittaa tekokasvejakaan. Pelkään niin paljon hyönteisiä amppareita, mehiläisiä ja muita ötököitä. En uskalla paljon olla parvekkeella ja pidän kaikki laseja aina kiinni. Ei oo minkäänlaisia tuoksujakaan, mikä houkuttelisi.

Kuitenkin parvekelasien sisäpuolelle eksyy jatkuvasti joku lentävä ötökkä. Tämä kertainen oli vaan isoin minkä oon nähny. Voisko noin lasit myrkyttää jollain? Eivät eksyisi sitt sisälle

ei auta muu kuin verkko,jos haluaa täydellisen suojan.

Vierailija
15/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ampiainen parvekkeella :/ Miten pääsen lopullisesti niistä eroon? Luulen että niillä on pesä lähellä vai miksi ne kokoajan lentää mun parvekkeelle? Tosi raskasta ja jatkuvasti saa pelätä. Oon vieläpä allerginen niille

Vierailija
16/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku viisas auttaa?

Vierailija
17/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan kuningattareista kysymys? Luulen että tähän aikaan ei muita ampiaisia vielä liiku. Eli ne on rakentamassa pesää sinne sun parvekkeelle.

Vierailija
18/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Minun parvekkeelle lensi kerran  varis.

Varikset on ihania, viisaita ja älykkäitä. :)

Vierailija
19/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan kuningattareista kysymys? Luulen että tähän aikaan ei muita ampiaisia vielä liiku. Eli ne on rakentamassa pesää sinne sun parvekkeelle.

Hui!! Miten minun kannattaisi toimia ettei pesää synny? Ruiskutanko Raidia ympäriinsä vai mitä? Nyt pelottaa vielä enemmän :/ Tuolla toi amppari on parvekelasissa vieläkin kiinni.

Vierailija
20/34 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita parvekkeelle valeampiaispesiä roikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme