Apua tarvitaan! Parvekkeella isokokoinen ötökkö
Tarvitsen kipeästi neuvoja mitä teen ötökälle joka on parvekkeella? Todella iso noin pikkurillin pituinen karvainen ja kuusijalkainen ötökkä. Luulen että on punkki kyseessä tai sitten hämähäkki.
Miten pääsen eroon? Auttaako jos suihkutan Raidia? Se on musta, mutta myös kellertävä. Muistuttaa kimalaista ja luulin aluksi että on. Voiko olla vaarallinen? Auttakaa pelokasta
Kommentit (34)
On kyllä elämästä vieraantunutta porukkaa?
En uskoisi todeksi, ellen tietäisi, että tämäkin varmasti nykymaailmassa on täyttä todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita parvekkeelle valeampiaispesiä roikkumaan.
Kiitos neuvosta! Googletan ja katon miten se tehdään. Mutta mitä mun kannattais tehdä tälle ampiaiselle joka on parvekkeella? En uskalla mennä sinne ja voihan niillä olla pesä parvekkeen katon puurakenteiden välissä. Voisin kokeilla suihkuttaa Raidia myöhemmin, kun ampiaiset nukkuu. Jospa ne ei kiukustuisi siitä
Laita sen päälle pintaa vasten esim. läpinäkyvä muovimuki tai kippo ja ujuta pinnan ja mukin/kipon väliin vaikka postikortti joka toimii kantena kun nostat ja käännät mukin/kipon oikeinpäin. Sitten viet ampparin mukissa/kipossa kantta päällä pitäen sopivampaan paikkaan ja päästät lentoon.
En uskalla laittaa sitä kippoon. Pelkään että se kiukustuu ja pistää. Ootan viikonlopun yli ja soitan isännöitsijälle jos se tulisi myrkyttämään. Uskon että niille kuuluu tuo homma? Allergian takia ampparit ovat vaarallisia mulle.
Vierailija kirjoitti:
En uskoisi todeksi, ellen tietäisi, että tämäkin varmasti nykymaailmassa on täyttä todellisuutta.
Onpa ikävä että koet noin. Ihan todellinen ongelma tämä on minulle ja uskon että on muitakin jotka pelkäävät ampiaisia. Otan mielelläni neuvoja vastaan
Kimalaiskuningatar varmaan. Laita juomalasi päälle ja alle joku lehti. Sitten vain viskaat pihalle.
Lasipurkki ja pahvi, siirto ulos? Entä ovi kiinni ja odottelee kunnes se poistuu, paitsi voi kuolla kuumuuteen.
Valeampiaispesille naureskellaan mutta omalla parvekkeellani se on toiminut hyvin. Amppari ei tullut toista kertaa rakentamaan pesää kattoon. Valepesän sisälle kannattaa laittaa sanomalehtipaperia.
Onkohan parvekelaseihin saatavilla kehyksiin kiinnitettäviä hyönteisverkkoja? Suosittelen joka tapauksessa hyönteisverkkoja. Myrkkyä ei kannata alkaa roiskimaan etenkin jos siellä pyörii kimalaisia.
Mikäli ötökkä oli todella iso ja erikoisen näköinen, se saattoi olla myös karvainen kovakuoriainen nimeltä kimalaiskuoriainen. Se on täysin harmiton mutta iso ötökkä ja muistuttaa kimalaista.
Ampiaisia ei näy nyt missään. Tuskin se on kuollut? En uskalla kuitenkaan mennä partsille katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävä että koet noin. Ihan todellinen ongelma tämä on minulle ja uskon että on muitakin jotka pelkäävät ampiaisia. Otan mielelläni neuvoja vastaan
Suomessa ei ole yhtään vaarallista hyönteistä. Ampiaisen pisto voi aiheuttaa allergiareaktion.
Tein tänään töitä pienessä kopissa, jossa oli 3 ampiaispesää ja ampiaiset pörräsivät koko ajan ympärilläni, mutta yksikään ei tehnyt mitään.
Hyönteisiä ei Suomessa tarvitse pelätä.
Ampiaisia kannattaa varoa. Pyydä apua.
Sanon sille rauhallisesti, että se menee ulos. Neuvo. Älä huido äläkä hermostu. Olen saanut monta lintua ja hyönteistä menemään itse ulos, kun olen rauhallisesti neuvonut tien ulos. Pysy kauempana.
Saatte nauraa, mutta ihan totta. Luomakunnan kanssa pitää olla hyvin rauhallinen ja kärsivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Laita parvekkeelle valeampiaispesiä roikkumaan.
Se on humpuukia
Vierailija kirjoitti:
Aika hämäräperäinen kuvaus kyllä oli, mutta veikkaan että kyseessä oli kimalainen, sen voi ottaa vaikka hellästi käteensä ja heittää ulos. Ovat erittäin tärkeitä pölyttäjiä ja ilman niitä meiltä loppuisi ruoka.
Se on siis saman näköinen kuin ampiainen, mutta lihava.
Niiden ulkonäössä ei kylläkään ole mitään yhteistä.
Kiitos neuvosta! Googletan ja katon miten se tehdään. Mutta mitä mun kannattais tehdä tälle ampiaiselle joka on parvekkeella? En uskalla mennä sinne ja voihan niillä olla pesä parvekkeen katon puurakenteiden välissä. Voisin kokeilla suihkuttaa Raidia myöhemmin, kun ampiaiset nukkuu. Jospa ne ei kiukustuisi siitä