Onko teillä muilla yli 40-vuotiailla vielä kuukautiskipuja? Itselläni on. En vaan enää jaksa ottaa särkylääkettä
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sattuu, mutta en jaksa syödä särkylääkettä enää minäkään. Olen kyllä huomannut, että kivun kestää paremmin, kun jättää kokonaan särkylääkkeet väliin. Jos ottaa yhden, pitää popsia kuuden tunnin välein kolme ensimmäistä päivää tai muuten kipu käy sietämättömäksi, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.
Itsekin olen huomannut tämän, kun pakosta piti pitää taukoa särkylääkkeiden napsimisesta. Kivut olivat isot ja otin lääkettä usein. Tauon aikana kivut laimentuivat. Ajattelin että jokin aine lääkkeessä vahvistaa kipua. Pystyin olemaan ilman, mutta tiedän että särkylääkkeitä tarvitsee todella moni ja itsekin välillä. En syö enää kolmea pillerit päivässä
Joo munkaan ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä kenenkään kipuja, joiltainhan lähtee jopa taju. Olen myös synnyttänyt ja kivut olivat vasta ihan viimeisillä metreillä pahemmat, kuin kuukautiskivut, joten jotain referenssiä on. Mulle tulee kipulääkkeistä nykyään myös pahoinvointia, kai kroppa on vaan niin sekaisin hormoneista, vuodosta ja kenties niistä esivaihdevuosista tai ihan vaan iästä, että näin se nyt on.
kipuja on edelleen (kohta 50 v) mutta ovat vähentyneet huomattavasti noin 42-43 v iästä lähtien. Muut kuukautisoireet myös hieman helpottaneet (päänsäryt, pahoinvointi) lukuunottamatta mielialaoireita jotka voimistuvat vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Te ette tiedä kyllä kuukautiskivuista yhtikäs mitään, jos vaihtoehtona on "en mä jaksa ottaa särkylääkettä". Mun on pakko, jos meinaan pysyä toimintakykyisenä ja tajuissani.
Tämä.
Mulla tulee tunne siksi, koska tunteet saattavat sanoa etten ole riittävän arvokas kipulääkkeen ottamiseen. Olen nimittäin tottunut siihen, etten ole toimintakuntoinen ties mistä syystä. Siksi on oltava entistä tarkempi, jos en meinaa "pysttä" ottamaan vastaan toimintakykyä.
Onneksi ei taida olla kovin pahoja kipuja, jos et "jaksa" ottaa särkylääkettä. Kannattaa olla iloinen!