Mitä työtä et tekisi, vaikka maksettaisiin koulutuksesta ansiosidonnaista, olisi varma työpaikka tiedossa ja saisit 1000 euroa enemmän palkkaa kuin nykyisessä työssä?
Keskustelin aiheesta työkaverin kanssa. Hän sanoi, että johonkin yökerhoon ei menisi mistään hinnasta, häntä inhottaa se ilmapiiri. Mietin, että minä en alkaisi hoitajaksi sairaalaan tai vanhusten asumiseen. Olen ollut potilaana sairaalassa useamman kerran. Jotenkin kaikki se kiire, steriiliys ja kauheat hajut inhottaa minua.
Kommentit (56)
En ainakaan teurastajaksi enkä puhelinmyyntiin. Ihan sama mitä maksaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiä. Moraalini ei riittäisi puolustuskyvyttömien huijaamiseen ostamaan jotain mitä he eivät tarvitse ja mihin heillä ei ehkä olisi varaa.
Sama täällä. Puhelinmyynti. Toinen olisi poliitikko - ei luonne antaisi periksi ja minut joko savustetaan ulos tai päätyisin marginaaliin, kunnes lopettaisin kokonaan.
Mikä tahansa soteala (paitsi täysin toimistohommat).
Ja oikeastaan iso osa fyysisesti suoritettavista töistä.
Raha ei korvaa sitä aikataulusidonnaisuutta ja energian tyhjenemistä, huonojen asentojen aiheuttamia kiputiloja jne...
Vierailija kirjoitti:
Palkkamurhaaja :D
Tarttis vähän enemmän kuin 1000 euroa lisää :D
Mietin, että lähtisinkö 1000 euroa suuremmalla palkalla yhtään mihinkään sellaiseen työhön, jota ei saisi tehdä etänä?
Nykyinen työ on sellainen, että ei tarvitse käydä toimistolla kuin pari kertaa vuodessa. En ehkä ihan tonnilla vaihtaisi, siitä tonnista kuitenkin pitäisi laskea verot pois, lisäksi työmatkat, lisääntyneet vaatekulut ja ruokailukulut, ehkä 500 jäisi enemmän lopulta käteen, ja vastapainoksi saisi lisää kiirettä ja stressiä ja vähemmän vapaa-aikaa. Ei olisi sen arvoista.
Mitä tahansa myynti- tai sotealojen työtä.
Lääkäri.
Ensinnäkin tienavat huomattavasti enemmän kuin tonni lisää minun palkkaan.
Toiseksi syy miksi en lääkikseen alunperinkään hakeutunut (älliä olisi riittänyt hyvin) - en jaksaisi päivästä toiseen sairaiden ihmisten parissa toimimista.
Keittiötyöskentely
Jokin naisvaltainen ala, jossa ois vaarana joutua kiusatuksi: kampaaja, siivooja
Parkkipirkko (en ala kiusaamaan ihmisiä)
Smurffi (sama en ala sakottamaan ihmisiä)
Seksityöläinen
Wolt/foodora kuski
Sossutantta joka käy huostaanottoapaikoissa yms. missä ongelmtapauksia ja ulkomaalaisia
AMK-opettaja. Ongelma eivät ole yleensä mukavat opiskelijat. Ongelma ovat kateelliset, itseäsi huonommat muut opettajat, jotka ryhmittyvät savustamaan sinut ulos.
En ajaisi mitään autoa enkä pidä puhelimessa puhumisesta. Meinaan nukahtaa auton rattiin ja vältän ajamista.
Ei mitään, mikä liittyy eläinten teurastukseen, turkistarhaukseen tms. Ei vanhustenhoitoon. Näin äidin kanssa mitä se on. Enkä varmaan lastensuojeluun. Sitäkään ei pää kestäisi.
Ovelta ovelle myyjä.