Mitä työtä et tekisi, vaikka maksettaisiin koulutuksesta ansiosidonnaista, olisi varma työpaikka tiedossa ja saisit 1000 euroa enemmän palkkaa kuin nykyisessä työssä?
Keskustelin aiheesta työkaverin kanssa. Hän sanoi, että johonkin yökerhoon ei menisi mistään hinnasta, häntä inhottaa se ilmapiiri. Mietin, että minä en alkaisi hoitajaksi sairaalaan tai vanhusten asumiseen. Olen ollut potilaana sairaalassa useamman kerran. Jotenkin kaikki se kiire, steriiliys ja kauheat hajut inhottaa minua.
Kommentit (56)
Hoitotyö, jossa joutuu koskemaan ihmiseen tai ihmisen eritteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalle en menisi ikinä vaikka maksettaisi tuplapalkkaa nykyiseen verrattuna
Terveisin 2200e/kk rento logistiikka-alan päivätyö
Samoin. Ikinä ei hoitoalalle vaikka olis triplapalkka. En kestä hajuja, eritteitä, verta, haavoja enkä ihmisten kipua ja kärsimystä. Enkä törkeitä ja tylyjä ihmisiä. Onneksi on niitä, jotka kestävät ja ansaitsisivat kyllä palkkansa ainakin tuplana.
Näyttelijä. Opettaja. Kaikki työt, joissa joutuu esiintymään ihmisjoukon edessä.
Hoitotyö, peruskoulun opettaja, nää nyt ekana tulee mieleen. Ei myöskään mikään maanviljelys tai myyntituputus kiinnostaisi yhtään. Lisäksi tosi vastuullisista töistä kuten joku lääkäri tai isompi johtaja pitäisi saada kyllä enemmän kuin tonni lisää palkkaa.
Samassa rakennuksessa työskentely olisi masentava samat kuviot ja maisemat. Olen jatkuvasti eri paikassa töissä noin 50 km kotoani. Vaihtelu todella virkistää. Ja matkat ovat työaikaa.
Sairaanhoitajaksi en kyllä itsekään alkaisi. Mutta eipä tuosta varmaan maksettaisikaan tonnia enemmän kuin mitä nyt tienaan, käsittääkseni sairaanhoitajan palkat ovat kaikilla lisilläkin alemmat kuin mitä itse saan kuukausipalkkaisena virka-aikatyöntekijänä bruttona.
Puhelinmyynti, työskentely lähikauppakeskuksessa (hyllytys, automaattikassojen valvominen, kasahenkilö tai palvelutiski jne.), siivous, henkilökohtaisenavustajan työ, vanhustyö, varhaiskasvatus. Monotoniset ja pelkästään fyysiset työt.
Teurastaja
Turkistarhaaja
Kirurgi (kädet tärisee)
Lumen pudottaja (katoilta, iiiiik!)
Ulosteiden haju on aina ollut niin vastenmielinen että ne ammatit jäisi missä niiden kanssa joutuu tekemisiin. Muuten joku yksinkertainen linjatyö ei myöskään kiinnostaisi. Päivien pitäisi olla aina vähän erilaisia että mielenkiinto säilyy. Palkasta ei ole niinkään väliä.
Laitoshuoltaja.
Ei ikinä enää. Jokapäiväistä kyykyttämistä hoitajilta. Jatkuva riski sairastua noroon, koronaan ym tarttuvat taudit.
Eristyssiivoukset 😵💫..
Aivan pas.. työ. En suosittele.
Teurastaja, lihankäsittely tehtaassa, kaikki myyntityö, kaikki sairaalaan ja vanhustenhoitoon liittyvä työ.
Mikään työ, missä joutuisi olemaan lasten kanssa.
Hoitoalan töitä. Asiakaspalvelua. Kaupan
kassana olemista. Siivousta. Sakka-auton kuskina olemista. Roskisauton kuskaamista.
Hoitoalalle en lähtisi mistään hinnasta.
T. Luokanopettaja
Pappeudelle rahallista korvausta vastaan en koskaan myisi sieluani.
Turkistarhaaja, teurastaja, ammatti, missä pitää tehdä eläinkokeita/hoitaa koe-eläimiä, puhelinmyyjä, palkkamurhaaja ja pyöveli (vaikka näitä ei Suomesta löydy sattuneesta syystä)
Ei minunkaan kestänyt, vaikka nuorena oli pakko tehdä kaikkia p-hommia ja näitäkin lyhyitä pätkiä.