Mitä tehdä, kun edes raha ei auta jaksamaan töissä?
Tilanteeni on tuo. En pysty rentoutumaan edes viikonloppuisin ja lomillakin lasken alitajuisesti päiviä työhönpaluuseen. Työpaikkakiusaaminen on kohdallani mennyt niin pitkälle, että oletan kyseessä olevan savustusoperaatio, jolla minut saataisiin lähtemään. En avaa asiaa enempää, ettei minua ja työpaikkaa tunnisteta. Paljon on tiedon pimittämistä ja työn häiriköintiä, osa kollegoista ei suostu tervehtimään minua. Pomo otti minulta ne harvat etätyöpäivätkin pois, kun muutamille suosikeilleen hän sallii etäilyn 100%.
Minä tyhmä otin tuon paikan vastaan, vaikka tiesin että siellä on ollut melko paljon työntekijöissä vaihtelua. Eräs työkaverini sanoi, että hän on jaksanut lasten elättämisen takia yli 20 vuotta tätä samaa p*skaa samassa työpaikassa. No onneksi en ole ainoa kuisattu sentään, jos jotain hyvää tästä tilanteesta on haettava. Jollain minunkin pitäisi lainat ja eläminen maksaa, mutta tämä työ verottaa minulta kohta terveyden ja ajaa itsetuhoon. Lähtisin tyhjän päälle, jos olisi säästöjä mutta kaikki ovat huvenneet asunto- ja remonttilainoihin sekä ruokaan. Yksineläjä vielä olen.
Kommentit (34)
Mikset ole etsinyt uutta työpaikkaa jo aikoja sitten?
Vierailija kirjoitti:
Johan ap jo sanoi että on etsinyt, mutta kun sitä uutta työtä ei noin vain saada. Tai no puhelinmyyjäksi voi päästä, mutta sillä ei elä ja tippuu taas tukien ulkopuolelle.
Ala dokumentoida toimintaa, ja hae sairaslomaa.
Kysy suoraan esimieheltä, mikä ongelma on. Yritä selvittää voisiko irtisanoa sut?
Jos joudut itse irtisanoutumaan, voit yrittää kumota karenssin jos pystyt todistamaan että johtuu työpaikkakiusaamisesta.
Jos et jaksa, irtisanoudut vaan. Kolme kuukautta menee nopeasti, jos pahin mahdollinen eli karenssi tapahtuu. Ei kannata tuhota koko elämäänsä siksi, että sattui valitsemaan huono ja sopimattoman työyhteisön. Yksi elämä.
Jos olet oikeutettu opintovapaaseen niin ala opiskella jotain aikuiskoulutustuella. Opintojen myötä uusi työkin voi löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ehditkin jo vastata. Siis olet etsinyt.
Jos esimiehesi ja kaikki hänestä ylöspäin ovat kiusaajia, tilanne on aika toivoton. Pitäisi yksin tai muiden kanssa ottaa yhteyttä ammattijärjestöön, mutta siitäkin voisi seurata enemmän harmia kuin hyvää.
Jatka työpaikan etsimistä ja sillä välin keskity siihen, että saat palkkaa. Minun palkansaantini päättyi, eikä minulla ole rahaa eikä kotia. Sinä et halua päätyä tähän vain sen vuoksi, että töissä on kamalaa.
Mikähän lienee perimmäisenä syynä siihen, että tunnet itsesi kiusatuksi?! Jospa syy on molemmissa osapuolissa- myös sinussa? Missä siis vika, ettet ole pidetty?
Kun osaa päästää irti rakkaudestaan rahaa ja materiaa kohtaan, niin voi elää oikeasti vapaana ja elämäntaiteilla vaikka koko loppuelämänsä oloneuvoksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ap jo sanoi että on etsinyt, mutta kun sitä uutta työtä ei noin vain saada. Tai no puhelinmyyjäksi voi päästä, mutta sillä ei elä ja tippuu taas tukien ulkopuolelle.
Ap vastasi samaan aikaan, kun minä kysyin. Eikö teillä miinustelijoilla ole silmiä päässä?
Mulla raha ja unelma sijoituasunnon hankinnasta auttaa jaksamaan, vaikka melko samanlaista koen itsekin töissä koko ajan.
Usein kyllä mietin, että onko tällaisessa järkeä, mutta sen verran ahne olen ja raha mahdollistaa elämässä kaiken kivan.
Ota loparit. Minä olen ottanut loparit monesta työstä koska oli huono pomo ja vittuilevia työtekijöitä ja pärjään työttömänä hyvin. Ei raha ole tärkeää jos sitä ei saa 10000 euroa viikossa.
No tietysti etsit vielä jonkun itseäs heikomman jota kiusata DAA etkö sä oppinu mitään yläasteelta
Kysy hoitajilta neuvoa kun työ on liian raskasta, mutta raha taikaiskusta korjaa tilanteen.
Sairaseläke, tili tulee kuin Manulle illallinen joka kuukausi eikä tarvitse stressata te-toimistosta. :)
Oletko puhunut esimiehehelle? Hänen velvollisuus on puuttua epäasialliseen käytökseen ja kohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut esimiehehelle? Hänen velvollisuus on puuttua epäasialliseen käytökseen ja kohteluun.
Olen ja hän sanoo, että asioille ei voida tehdä mitään. Tämä perus.
- ap
Ikävä tilanne. Suosittelen opiskelua työn ohessa, vaikka voikin pari vuotta olla aika rankkaa. Nykyään voi ainakin monia ammattikorkeakoulututkintoja suorittaa monimuotona tai kokonaan verkossa.
Itsekin olen näin tehnyt alanvaihdon pois sosiaali- ja terveysalalla, koska yhdessäkään työpaikassa ei ollut työilmapiiri kunnossa ja jkiusaamistakin koin. Pahimmat kiusaajat taitavat olla juuri auttamisammateissa, joka on todella surullista.
Nyt kokemusta myös T-alasta ja oma kokemukseni on, että siellä saa useimmiten olla jokainen ihan omanlaisensa ilman kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Suosittelen opiskelua työn ohessa, vaikka voikin pari vuotta olla aika rankkaa. Nykyään voi ainakin monia ammattikorkeakoulututkintoja suorittaa monimuotona tai kokonaan verkossa.
Itsekin olen näin tehnyt alanvaihdon pois sosiaali- ja terveysalalla, koska yhdessäkään työpaikassa ei ollut työilmapiiri kunnossa ja jkiusaamistakin koin. Pahimmat kiusaajat taitavat olla juuri auttamisammateissa, joka on todella surullista.
Nyt kokemusta myös T-alasta ja oma kokemukseni on, että siellä saa useimmiten olla jokainen ihan omanlaisensa ilman kiusaamista.
Siis IT-alasta
Jännä juttu että samat ihmiset kokevat tulevansa kiusatuiksi vähän joka työpaikassa
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeutettu opintovapaaseen niin ala opiskella jotain aikuiskoulutustuella. Opintojen myötä uusi työkin voi löytyä.
EiVITTUaina tämä sama paska neuvo 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Ja mainittakoon, että koko ajan nämä vuodet olen hakenut uutta työtä, haastattelukutsuja ei vaan ole tullut yhtäkään. -ap