Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksikäsi-Orpo vauhdissa säätytalolla: miljardi hukassa

Vierailija
11.05.2023 |

Nyt on limsakaapit ja bideet myös leikattu. Silti se ei riitä!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonneen sotemiljardin arvoitus. Kaikki muut tiesi, Orpo ei?

Vierailija
2/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikäsi-Orpo ja hanavesihallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa umpisuolileikkaukseen. Odottaakohan Petteri siellä minua ja poistaako samalla toisen munuaisenikin?

Vierailija
4/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko katsottu sohvatyynyjen alle, entä auton hansikaslokeroon? Jossain sen miljardin täytyy olla jemmassa.

Vierailija
5/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee sekaisin miljardeista.

Vierailija
6/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa umpisuolileikkaukseen. Odottaakohan Petteri siellä minua ja poistaako samalla toisen munuaisenikin?

Orpo tulee sieltä sermin takaa: "Nyt leikataan!"

Vierailija
7/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo tulee sieltä sermin takaa: "Nyt leikataan!"

Aki Kaurismäen seuraava leffa kuulemma "Hei me leikataan!"...

Vierailija
8/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Orpon talousosaaminen yhtä vahvalla pohjalla kuin Sannan? Vai vielä heikompaa?

Vierailija
9/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vassarit ovat vähä-älyisiä. 

Ei mulla muuta. 

Vierailija
10/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä on kasvanut joka kerta kun on pitänyt tiedotustilaisuuden. Eikö ole tosiaan tiennyt kuntataloudesta mitään ennen Säätytaloa, vaikea uskoa.

Vierailija
11/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa Anderssonin instasta, kirjoittaa tilanteesta tosi hyvin, ja ei, en olen vasemmistoliittolainen, mutta seuraan Litä, siinä on fiksu ja osaava ihminen. Kunnioitan.

Vierailija
12/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri poisti limukaapit, kun halusi etsiä sitä kadonnutta miljardia niiden takaa.

Vierailija
13/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Orpon talousosaaminen yhtä vahvalla pohjalla kuin Sannan? Vai vielä heikompaa?

Orpo uskoi Sannukan vakuutteluja, että sotemiljardit on kasassa. "Ministerien tulee olla rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia." Mutta ainahan ne demarit valehtelee - sen nyt luulisi olevan jo kaikille selvää. 

Vierailija
14/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nyt rahat yritystukiin? Paniikki iskee?

Kyllä tulee Marinia ikävä, kun näitä "neuvotteluita" seuraa.

Vierailija
15/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo uskoi Sannukan vakuutteluja, että sotemiljardit on kasassa. "Ministerien tulee olla rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia." Mutta ainahan ne demarit valehtelee - sen nyt luulisi olevan jo kaikille selvää. 

Höpö höpö. Miten tuo tilanne ei sitten tullut yllätyksenä muille kuin Petterille?

Vierailija
16/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on siis Varsinais-Suomen hyvinvointialueen pj. ja nyt se tollo väittää, ettei tiennyt vajeesta, se jätkä on täysi ääliö ja pelle. Ja vajehan johtuu kuntien alibudjetoinnista, jota orpo itsekin on ollut Turussa tekemässä.

Vierailija
17/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna ei ole koskaan sellaista väittänyt, katsoin kaikki vaalikeskustelut, Li ja Sanna sanoivat koko ajan, että rahaa tarvitaan lisää, kun tulee palkkaharmonisointi jne. Älä viitsi valehdella.

Vierailija
18/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta ne luvut oli kaikkien luettavissa jo ennen vaaleja. Joko a) Petteri tietoisesti tahallaan nyt valehteli ja näytteli tietämätöntä b) Ei todellisuudessa ole perillä suomen valtiotalouden tunnusluvuista.

Kun vähän miettii, niin molemmat vaihtoehdot on vähän huh, huh...

Vierailija
19/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei valehtele kukaan muu kuin orpo itse. Paniikkia lietsoo, jotta voi perustella sitten köyhien kyykyttämisen. Ja huomautan, että minä en ole köyhä, mutta olen köyhistä huolissani.

Vierailija
20/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapa Anderssonin instasta, kirjoittaa tilanteesta tosi hyvin, ja ei, en olen vasemmistoliittolainen, mutta seuraan Litä, siinä on fiksu ja osaava ihminen. Kunnioitan.

"Petteri Orpo on tänään kertonut, että hänelle on tullut yllätyksenä sosiaali- ja terveydenhuollon noin miljardin euron rahoitusvaje.

Ei tässä enää oikein tiedä pitääkö itkeä vai nauraa. Petteri Orpo on Varsinais-Suomen hyvinvointialueen aluevaltuuston jäsen. Hän on puolueen puheenjohtajana osallistunut lukuisiin vaalitentteihin, missä muun muassa minä olen yrittänyt terävöittää hänelle sitä, että sosiaali- ja terveydenhuollossa ei ole mitään ylimääräisiä miljardeja, mitä voi leikata pois."

...

"Kaikki tämä on ollut kaikkien sote–asioiden kanssa tekemisissä olevien tiedossa koko ajan. Tämä on myös syy sille, että Marinin hallitus alkuvuodesta päätti 500 miljoonan euron lisärahoituksesta sotepalveluihin, hallituksen viimeisessä lisäbudjetissa.

Tämä on myös syy sille, sotesta ei voi leikata vaarantamatta lakisääteisiä palveluita sekä ihmisten terveyttä ja hyvinvointia."

...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme