Kävelysilta romahti Espoossa Useita loukkaantunut
Kommentit (1204)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista olen nähnyt mitä lapset nykyään tekee. Kuten laskevat täysillä polkupyörillä alamäkeä tien vasenta kaistaa pitkin, joka kaartuu niin, ettei vastaantulevaa autoa edes ehdi havaita mutkan takaa. Kerran tuli huudettua pari penikkaa tien oikealle laidalle just ajoissa ennen auton vastaan tulemista. Ehtivät juuri hilkulla vaihtamaan oikealle puolelle tietä.
No ei se ole mitään "nykyään". Oon 34v ja omassakin nuoruudessa tuli tehtyä kaikenlaisia typeryyksiä joista ehdoton ykkönen oli laskea mökkitiellä pulkkamäkeä. Mäki vielä niin pitkä että jos sieltä olisi joku auto tullut vastaan niin törmäys olisi vääjäämättä tullut. Kaverin äiti oli todella tarkka kaikesta mutta mistä lähtien lapset pyytää lupaa etukäteen mennä hölmöilemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kalasatamasta (Helsingistä) liikutaan Espooseen museoon? Eikö Helsingissä ole museoita? Missä on koulun vastuu?
Joo, siis todella vastuutonta viedä helsinkiläisiä lapsia Espooseen!
Ja sitten ihmetellään miten tällaista voi tapahtua. Jestas näitä mammoja taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renta Telineiden toimitusjohtaja Jarno Tuuri kertoo, että mikään ei ollut viitannut romahtamisvaaraan.
Sillalle oli tehty asianmukaiset viikkotarkastukset joka viikko, mutta mitään poikkeuksellista ei oltu havaittu.
Yksittäistapaus...
...ei voi yleistää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista olen nähnyt mitä lapset nykyään tekee. Kuten laskevat täysillä polkupyörillä alamäkeä tien vasenta kaistaa pitkin, joka kaartuu niin, ettei vastaantulevaa autoa edes ehdi havaita mutkan takaa. Kerran tuli huudettua pari penikkaa tien oikealle laidalle just ajoissa ennen auton vastaan tulemista. Ehtivät juuri hilkulla vaihtamaan oikealle puolelle tietä.
No ei se ole mitään "nykyään". Oon 34v ja omassakin nuoruudessa tuli tehtyä kaikenlaisia typeryyksiä joista ehdoton ykkönen oli laskea mökkitiellä pulkkamäkeä. Mäki vielä niin pitkä että jos sieltä olisi joku auto tullut vastaan niin törmäys olisi vääjäämättä tullut. Kaverin äiti oli todella tarkka kaikesta mutta mistä lähtien lapset pyytää lupaa etukäteen mennä hölmöilemään?
Oliko tuo siis argumentti sen puolesta ettet viitsi omille lapsillesi opettaa mitään kun saattaa olla että ne ei kuuntele?
Jos olivat teinejä luulen että pojat vähän kiusanneet tyttöjä hytkyttämällä siltaa "hei kundit tää heiluu, heilutetaan lisää niin Lotta ja Miisa ja Veera alkaa kirkumaan :D".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on tietenkin työmaan johdolla, mutta on toki aivan ääliömäisen tyhmää hyppiä tuollaisella väliaikaissillalla. VAIKKA sillan tulisi se kestääkin, niin silti se on äärimmäisen tyhmästi tehty.
Tuskinpa kaikki 27 loukkaantunutta on hyppineet, mutta toivoa sopii, että juuri hyppijät ovat heidän joukossaan. Toivottavasti ovat ne pahiten loukkaantuneet.No hyi miten ällöttävästi sanottu.
Miten niin? Toivotko sinä sitten, että hyppijät selvisivät parilla mustelmalla ja asiallisesti käyttäytyneet nuoret loukkaantuivat pahiten?
On myös mahdollista olla harjoittamatta tämän tyyppisiä ajatuskulkuja ihan tykkänään. Jotta nimittäin että kenen toivoisi satuttaneen itsensä pahimmin.
Noh, klo 17 on taas tiedotustilaisuus, missä saadaan kuulla, miten Marinin hallitus ei tehnyt tämänkään estämiseksi tarpeeksi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai se joustaa! Ei mikään rakenne ole täysin jäykkä!
Eivät sillan rakentajat ole mitenkään voineet kuvitella, että neljänkymmenen ilkiön lauma pomppii sillan tahallaan rikki!" Tapiolassa on paljon eri yritysten toimistoja ja siellä liikkuu välillä aika isoja ryhmiä, jotka ovat menossa ruokailemaan. Aivan hyvin silta olisi voinut romahtaa myöhemminkin. Mutta taatusti sekin olisi ollut näiden ruokailijoiden oma vika.
Sillan rakentajien eli työmiesten ei pitäisi tehdä päätöksiä vaan laki ja pomot, joilla on vastuullinen asema. Vaneri ei voi olla ratkaisu edes väliaikaisesti kaikkeen 5 metrin korkeudella ja pettävä kiinnitys, vaikka menisi vähemmän väkeä. Ei talojakaan rakenneta oljesta, edes väliaikaisesti. Ja mitä ihmettä opettaja tekee? Miksi pakko raahata oppilaita siellä sun täällä.
Se on ilmeisesti kaupungin tilaama silta ja nehän tässä päättää että minkälaisella kuormituksella tuollaisen sillan haluavat kestävän loppujenlopuksi ja miten pitkäksi ajaksi. Firma asentaa sen mitä on tilattu. Toinen on sitten se, että oliko se silta kunnossa joka osaltaan mutta se selvinnee myöhemmin. Siinä oli kuulemma metalliritilät vanerien alla eli ei ne vanerit olleet kuin näkösuoja eikä sillan romahdus ainakaan vanereista johtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoon kaupunkikin ottaa osaa mediapaniikkiin ja twiittaa olevansa järkyttynyt. Just. Kenenkäs silta se taas olikaan? Saadaanko Espoon kaupungille kriisiapua, turvallinen tila ja paperipussi?
Espoon kaupunki miettii parhaillaan kuumeisesti kuinka väistellä vastuut. Vanhat tutut bullshit fraasit ovat taas käytössä, kuten "ei pysty vahvistamaan", "ei osaa sanoa", "tilanteen selvitys on käynnissä", eli vanhoista merkeistä voi päätellä ettei ainakaan kaupunki ota mitään vastuuta tästä...
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000009577871.html
"Espoon kaupungin viestintäjohtaja Johanna Pajakoski ei pystynyt puoli kahdentoista aikaan päivällä vielä vahvistamaan, onko kyseessä kaupungin rakentama silta.
Hän ei myöskään osannut sanoa, mikä rakennusyhtiö sillasta mahdollisesti vastaa.
Hän kertoo HS:lle, että tilanteen selvitys on parhaillaan käynnissä."
Kohta varmaan ynistään, että teknisesti ottaen kyseessä ei edes ollut silta.
Ei saisi nauraa mutta hörähdin :D Näinhän se todennäköisesti menee. Koska kutsuttiin puhekielessä sillaksi niin toimija X luuli että kuuluu virasto Y:n valvonnan alle, mutta koska teknisesti ei ottaen ei olekaan sitlä niin toimija Y:n mielestä valvonta olisi kuulunut X:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijöiden mukaan lapset hyppivät sillalla.
Jos tuo tieto pitää paikkansa tulee iso urakka kun kaikkiin siltoihin pitää laittaa kyltti, sillalla hyppiminen kielletty.
Tuopa tuo mieleeni yhdysvaltalaisen kalastusyrittäjän varoituskyltin: "The hooks are sharp! The coffee is hot! The fish are slippery when wet!"
Äläkä myöskään kuivaa kissaa mikrouunissa!
Vierailija kirjoitti:
Noh, klo 17 on taas tiedotustilaisuus, missä saadaan kuulla, miten Marinin hallitus ei tehnyt tämänkään estämiseksi tarpeeksi toimia.
Ei vaan kohta saamme kuulla tiedotustilaisuudessa siitä miten vika oli tälläkin kertaa täysin kokoomuksen ja persujen. Silleenhän tää vaalikausi on menty joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo siis argumentti sen puolesta ettet viitsi omille lapsillesi opettaa mitään kun saattaa olla että ne ei kuuntele?
Oletat omiasi koska minä olen lapseton :) Totesin vaan notta kuka tahansa joka ymmärtää lapsista ja teinien kehityksestä jotain ymmärtää että hölmöilyjä tekevät eikä kaikkea voi ennustaa etukäteen. Otin vain kantaa siihen että lapset on aina tehneet typeryyksiä.
Tähänkin ketjuun löysi sitten öyhöttäjät itsensä: syy on totta kai ulkkarityöntekijät tai -lapset, eihän nyt kunnon suomalaiset ikinä mokaa!
Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kalasatamasta (Helsingistä) liikutaan Espooseen museoon? Eikö Helsingissä ole museoita? Missä on koulun vastuu?
Tämän on ihan pakko olla vitsi. Joka pyrkii alleviivaamaan sitä länkytystä, jossa yritetään syyllistää ihan kaikkea muuta kuin sitä, että silta oli hutera ja vaarallinen ja että silta on sillan rakentaneiden vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletat omiasi koska minä olen lapseton :) Totesin vaan notta kuka tahansa joka ymmärtää lapsista ja teinien kehityksestä jotain ymmärtää että hölmöilyjä tekevät eikä kaikkea voi ennustaa etukäteen. Otin vain kantaa siihen että lapset on aina tehneet typeryyksiä.
Ja tästäkin typeryydestä joku joutuu vankilaan tai maksaa kunnon sakot, ja sitten kaikki ovat taas tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sama vaikka siinä sillalla olisi 50 ihmistä tanssinut macarenaa, sillan pitäisi kestää tai sitten laitettava näkyvä suuri varoitusmerkki heikosta sillasta!
Sillat tulee jatkossa laatia pääkaupunkiseudulla vain yhden lankun levyisiksi, jottei niille mahdu liikaa ststilaisia!
"Tieojemme mukaan kyseessä on kaksi vuotta paikallaan ollut metallirakenteinen silta, eikä minkään rakennustyömaan silta" sanoo komisario Petri lIvis Iltalehdessä.
Koko ilmasiltarakennelmat on ihan älyttömiä. Tapiola on muutenkin pilalla joten nuo sillat voisi räjäyttää. EI minun Tapiolani.
Ne ritilät vanereiden alla on ihan pelkän painovoiman turvin paikoillaan. Jos yksi liuska liikkuu niin käy dominoefekti, ei siinä mitään riehumista tarvita. Mieti kun 40 ihmistä kävelee letkassa mikä kuormitus. Pitäis kestä joo, mutta halpa on hyvä eikös juu.
Joo, siis todella vastuutonta viedä helsinkiläisiä lapsia Espooseen!