Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhehelvetti

Vierailija
11.05.2023 |

Mitä mieltä siitä, että mun mies lähes päivittäin sanoo, että tää on uusperhehelvetti. Meillä siis mun kaksi lasta asuu meillä koko ajan, lisäksi meillä on yksi yhteinen lapsi. Lisäksi tuo tosi vahvasti esiin, että ei siedä mun lasten seuraa.
Ymmärrän, että on rankkaa kun on koko ajan mun lapset siinä, mutta musta tuntuu pahalta kun tuo sen niin selvästi esiin.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että miehesi istuu olohuoneessa, kertoo siitä, että hän eristäytyy ja voi pahoin. se on hänen suojamekanismi. hän myös pyytää aikaa oman lapsensa kanssa, mikä hänelle pitää suoda. hän haluaa kokea onnen hetket lapsensa kanssa ja sinun pitäisi viedä toiset lapset hoitoon tai hankkia hoitaja, että pääsisitte kolmistaa johonkin. kahden muun kanssa tee myös jotain erityistä, että he kokevat itsensä arvokkaiksi. sinulla on vaikea tehtävä kuunnella kaikkia ja toteuttaa kaikkien toiveet. siksi varmaan teit lapsia, kun ajattelit että osaat sen. nyt sitten vaan laitat hommaan pyöriin ja lopetat valittamisen.

Vierailija
62/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä jotain ehdotuksia, miten tehdä elämästä vähemmän helvettiä? Onko teillä esimerkiksi yhteinen linja kodin säännöissä? Saavatko molemmat yhtä lailla komentaa kaikkia lapsia ja tarvittaessa asettaa teoista seurauksia?

Miehen mielestä mun pitäisi järjestää aikaa meidnän perheelle eli hänelle, mulle ja meidän lapselle. Eli saada mun lapset johonkn pois aina välillä. Niillä ei siis ole isää jonka luokse mennä ja en todellakaan voi tuupata niitä vaikka mummilaan usein koska niillehän tulee olo et niistä halutaan eroon kun yksi lapsi eli se medän ytheinen jäisi kotiin meidän kanssa,

Mites se teidän kahden aikuisen välinen aika? Tuupatkaa nyt ne kaikki lapset jonnekin ja keskustelkaa, kuunnelkaan, keskustelkaan ja kuunnelkaa. 

Näin ollaan tehty, mutta sen lisäksi mun pitäisi järkätä meille nk perhe aikaa kolmisin

Minua kiinnostaa eikö lapset ole millään tavalla tekemisissä isänsä suvun kanssa? Itse olen leski ja lapset ovat olleet ihan säännöllisesti isän vanhempien luona. Hekin kuolleet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattelet ihan väärin. että teinit "osaa" olla rasittavia, jopa niin pitkälle, että avioliittosi menee. mies kärsii sinun teineistä, on aika laittaa teinit ruotuun. käyttäytymään sillä tavoin, että miestäsi ei ahdista.

Tässä tapauksessa teinien rasittavuus on sitä, että ne viihtyy hyvin kotona ei siis ole koko ajan jossain vaan välillä iltaisin myös kotona, puhuvat paljon aiheista, jotka ei miestä kiinnosta. Ja ovat välillä keittiössä eikä vaan omissa huoneissaan. Olohuoneeseen eivät mene jos mies on kotona, koska se on miehen valtakuntaa.

Olohuone on miehen valtakuntaa?? Saako tämä nuorin lapsi olla olohuoneessa?

Kokemusta on nimittäin itselläni olla se teini, joka Ei saa olla olohuoneessa, katsoa telkkaria, ottaa jääkaapista ruokaa jne..koska isäpuoli ei sitä sallinut. Ja se toden totta, oli helvettiä. Ja sen helvetin mahdollisti oma äitini.

Nuorin lapsi ja hänen kaverit saa olla olohuoneessa. Ei ole varsinaisesti kieltänyt vanhempia olemasta mutta ei ne ikinä oo siellä jos mies on. 

Jääkaapilla kyllä käyvät vapaasti.

Vierailija
64/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusperheellinen ja on totta, että omaa tilaa ja omaa rauhaa tarvitaan. Ymmärrän miestä, ja samoin ymmärrän, että koti on kaikkien koti.

Joko teineillä pitää olla omassa huoneessaan pelit ja vehkeet, jotka viihdyttävät heitä siellä, tai miehellä tila, jossa omat pelit ja vehkeet. Eli olohuoneessa ei kaikki norkoile samaan aikaan.

Vierailija
65/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattelet ihan väärin. että teinit "osaa" olla rasittavia, jopa niin pitkälle, että avioliittosi menee. mies kärsii sinun teineistä, on aika laittaa teinit ruotuun. käyttäytymään sillä tavoin, että miestäsi ei ahdista.

Tässä tapauksessa teinien rasittavuus on sitä, että ne viihtyy hyvin kotona ei siis ole koko ajan jossain vaan välillä iltaisin myös kotona, puhuvat paljon aiheista, jotka ei miestä kiinnosta. Ja ovat välillä keittiössä eikä vaan omissa huoneissaan. Olohuoneeseen eivät mene jos mies on kotona, koska se on miehen valtakuntaa.

Miehen valtakuntaa? Eikö se koti ole ihan kaikkien yhteinen? Miten mulkku joku aikuinen voi olla omille lapsilleen, että mahdollistaa tuollaisen käytöksen heitä kohtaan? Lapsen piilottelee jossain omissa huoneissaan etteivät vaan ole miehen tiellä?

Vierailija
66/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teinit kyllä säälittävät. Heidän ainoa lapsuutensa koostuu siitä, että menettivät isänsä ja sitten joutuvat asumaan samassa huushollissa sellaisen miehen kanssa, joka inhoaa heitä. Heidän kuuluisi saada asua kotona, jossa heitä arvostetaan, heistä välitetään ja heidän asioistaan ollaan kiinnostuneita. Nyt pitää kulkea varpaillaan murahtelevaa isäpuolta väistellen. Minkälaiset eväät loppuelämälle tämä antaa? Nyt olisi äidin aika pitää teiniensä puolta.

Vierailija
67/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä jotain ehdotuksia, miten tehdä elämästä vähemmän helvettiä? Onko teillä esimerkiksi yhteinen linja kodin säännöissä? Saavatko molemmat yhtä lailla komentaa kaikkia lapsia ja tarvittaessa asettaa teoista seurauksia?

Miehen mielestä mun pitäisi järjestää aikaa meidnän perheelle eli hänelle, mulle ja meidän lapselle. Eli saada mun lapset johonkn pois aina välillä. Niillä ei siis ole isää jonka luokse mennä ja en todellakaan voi tuupata niitä vaikka mummilaan usein koska niillehän tulee olo et niistä halutaan eroon kun yksi lapsi eli se medän ytheinen jäisi kotiin meidän kanssa,

Mites se teidän kahden aikuisen välinen aika? Tuupatkaa nyt ne kaikki lapset jonnekin ja keskustelkaa, kuunnelkaan, keskustelkaan ja kuunnelkaa. 

Näin ollaan tehty, mutta sen lisäksi mun pitäisi järkätä meille nk perhe aikaa kolmisin

Minua kiinnostaa eikö lapset ole millään tavalla tekemisissä isänsä suvun kanssa? Itse olen leski ja lapset ovat olleet ihan säännöllisesti isän vanhempien luona. Hekin kuolleet?

Miehen toinen vanhempi kuollut, toinen vakavasti sairas.

Mun vanhemmat asuu yli 400 km päästä meistä.

Vierailija
68/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa nyt siltä, että ap ei halua ottaa neuvoja vastaan.

Vierailija
69/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niillä teineillä ole mitään omaa? Isän puoleista sukua, ystäviä, harrastuksia, jne?

On niillä harrastuksia ja ovat välillä kavereilla yötä, harvoin osuu samaan aikaan et molemmat ois samana yönä kavereilla. Sukulaiset asuu usean sadan kilometrin päässä.

Ja se on jokin ongelma vuonna 2023, että sukulaiset on usean sadan kilometrin päässä? Ei sitä matkaa enää pidä tehdä kävellen tai hevosella. On autot,  junat, linja-autot, lentokoneet, jne...Eikö lapsilla ole oikeus myös isänsä sukuun?

Vierailija
70/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yh ja elän teinien kanssa ilman miestä. Tällainen perhe on aikamoisen onnellinen. Sanoisin, että eroa. Voit vielä yrittää ihan rauhassa puhua mutta jos tuo on tilanne, niin ei kyllä vaikuta kovin hyvältä. Rauhallinen koti jossa kaikilla on hyvä olla on tosi tärkeä.

Vierailija
71/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on nimittäin itselläni olla se teini, joka Ei saa olla olohuoneessa, katsoa telkkaria, ottaa jääkaapista ruokaa jne..koska isäpuoli ei sitä sallinut. Ja se toden totta, oli helvettiä. Ja sen helvetin mahdollisti oma äitini.

Nuorin lapsi ja hänen kaverit saa olla olohuoneessa. Ei ole varsinaisesti kieltänyt vanhempia olemasta mutta ei ne ikinä oo siellä jos mies on. 

Huomaatko, aiemmin sanoit ettei miehen käytös vaikuta lapsiin vaikka selkeästi vaikuttaa. Avaa ne silmäsi!

Vierailija
72/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se, että miehesi istuu olohuoneessa, kertoo siitä, että hän eristäytyy ja voi pahoin. se on hänen suojamekanismi. hän myös pyytää aikaa oman lapsensa kanssa, mikä hänelle pitää suoda. hän haluaa kokea onnen hetket lapsensa kanssa ja sinun pitäisi viedä toiset lapset hoitoon tai hankkia hoitaja, että pääsisitte kolmistaa johonkin. kahden muun kanssa tee myös jotain erityistä, että he kokevat itsensä arvokkaiksi. sinulla on vaikea tehtävä kuunnella kaikkia ja toteuttaa kaikkien toiveet. siksi varmaan teit lapsia, kun ajattelit että osaat sen. nyt sitten vaan laitat hommaan pyöriin ja lopetat valittamisen.

Varmaan itsekin aikuisena ymmärrät että kaikkea ei voi etukäteen tietää ja vaikka kuvittelee handlaavansa jonkun ei sitä aina kuitenkaan handlaa. Esim Menin naimisiin kun kuvittelin, että olemme yhdessä vielä kun lapset aikuisia, mutta enpä handlannut syöpähoitoja siinämäärin, että olisi tuo aie toteutunut. Nyt sitten olen täällä valittamassa.

Vierailija
73/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on oma tila, mutta se on makuuhuoneemme jonne voin vetäytyä rauhaan kun miehen lapset on täällä. Miehen lapsilla on omat huoneet jossa hekin saavat olla halutessaan rauhassa. 

Olohuoneen pitäisi kyllä olal sellainen tila jossa kaikki voivat oleskella. Itse en hirveästi ole olohuoneessa miehen lasten kanssa koska he katsovat sellaisia ohjelmia joita minä en siedä katsoa. Sitten taas jos vaikka kesksutellaan jostain, niin toki ollaan okkarissa kaikki.

Vierailija
74/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta. Hänhän pohtii asiaa.

Asia on monimutkainen, eikä ole sovittavissa yksinkertaisilla neuvoilla.

Vierailija
75/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo teinit kyllä säälittävät. Heidän ainoa lapsuutensa koostuu siitä, että menettivät isänsä ja sitten joutuvat asumaan samassa huushollissa sellaisen miehen kanssa, joka inhoaa heitä. Heidän kuuluisi saada asua kotona, jossa heitä arvostetaan, heistä välitetään ja heidän asioistaan ollaan kiinnostuneita. Nyt pitää kulkea varpaillaan murahtelevaa isäpuolta väistellen. Minkälaiset eväät loppuelämälle tämä antaa? Nyt olisi äidin aika pitää teiniensä puolta.

Olen samaa mieltä. Nämä asiat vaikuttavat vielä vuosien päästä, siis loppuelämän!

Vierailija
76/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riittäisi, että olisi rehellinen edes itselleen. Todella sääli lasten kannalta. 

Vierailija
77/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niillä teineillä ole mitään omaa? Isän puoleista sukua, ystäviä, harrastuksia, jne?

On niillä harrastuksia ja ovat välillä kavereilla yötä, harvoin osuu samaan aikaan et molemmat ois samana yönä kavereilla. Sukulaiset asuu usean sadan kilometrin päässä.

Ja se on jokin ongelma vuonna 2023, että sukulaiset on usean sadan kilometrin päässä? Ei sitä matkaa enää pidä tehdä kävellen tai hevosella. On autot,  junat, linja-autot, lentokoneet, jne...Eikö lapsilla ole oikeus myös isänsä sukuun?

Ne usean sadan kilometsinpäässä olevat on siis mun sukulaisia ja lapset kyllä välillä ovat siellä, mutta haastavaa järkätä että olisivat kovin usein, koska välimatka.

Lapsilla on toki oikeus myös isän puolen sukulaisiin, mutta lasten isän toinen vanhenpi on kuollut ja toinen vakavasti sairas, joten hieman haastavaa yhdessä olo heidän kanssaan.

Vierailija
78/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta. Hänhän pohtii asiaa.

Asia on monimutkainen, eikä ole sovittavissa yksinkertaisilla neuvoilla.

Voi kun oiskin yksi optimaalinen neuvo, niin ottaisin sen ilolla vastaan. Mutta tässä ei ole selkeää yhtä heppoa ratkaisua mulle. Kommenttinne kyllä auttavat pohtimaan asiaa eri kanteilta, joten kiitos niistä!

Vierailija
79/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko, aiemmin sanoit ettei miehen käytös vaikuta lapsiin vaikka selkeästi vaikuttaa. Avaa ne silmäsi!

Meidän uusperheessä ei teinit myöskään ole olohuoneessa, kun mies on siellä, vaikka muuten liikkuvat vapaasti. Mies ei ole valittanut heistä. Heillä ei ole paljoa keskustelun aiheita.

Teinini ei myöskään oleile olohuoneessa, kun minä olen siellä yksin. Ehkä jutellaan, ehkä ei. Kun on jutut juteltu, niin hän poistuu omaan huoneeseensa.

Älä tee nopeita johtopäätöksiä, miksi teinit toimivat niin kuin toimivat.

Vierailija
80/197 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde miehen kanssa ja keskity elämään lapsiesi kanssa. Jos myöhemmin alat seurustella, älä muuta hänen kanssaan yhteen. Tämä on lapsien parhaaksi.