Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tämä ikäinen taapero ole jo vähän vanha imetettäväksi?

Vierailija
11.05.2023 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009559414.html

Näyttää puolitoistavuotiaalta ja silti äiti on sitä mieltä että tissiä tarvitaan jopa etäpalverin aikana? Kenenkähän tarpeita tässä tyydytetään?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika voi olla minussakin, mutta en oikein käsitä tätä nykyajan laktivismia. Joskus varmaan joutuu käytännön syistä imettämään julkisilla paikoilla, mutta lähtökohtaisesti se on minulle intiimi tilanne. Vielä vähemmän näen järkeä siinä että parivuotiaan imettämistä pitää oikein esitellä töissä ja työajalla.

Vierailija
62/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"A mum has revealed how she will miss her daughter breastfeeding after the youngster was finally weaned - aged NINE."

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/mum-four-finally-stops-breastfeed…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsittekö, että nainen saa seksuaalista nautintoa imettämisestä? Varmaan tiesitte.

Imetyksessä erittyy hormoneita, jotka aiheuttavat äidille mielihyvää. On jopa mahdollista, että imetys kiihottaa äitiä. Imetykseen liittyvät seksuaaliset tuntemukset ovat niin vaikea pala yhteiskunnallamme, että asiasta ei pystytä keskustelemaan neutraalisti. Minulla nännit ovat aina olleet ne taikanapit, joiden koskettelusta erityisesti tykkään. Välillä imettäessä huomaan, kuinka ajatus harhailee sänkypuuhiin ja jalkoväli kostuu. Sitten tietysti havahdun ja nolostun, kun muistan, että vauva on siinä rinnalla syömässä, äiti kirjoittaa.

Siinä sitä orastavaa insestiä, mutta kaikkihan on sallittua, hyväksyttyä ja jopa suotavaa tänä päivänä. Lisää tätä pervot.

Vierailija
64/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin lasta lähes 2-vuotiaaksi, aamuin illoin silloinkin kun oli jo päiväkodissa. Pitkä imetys hyödyttää erityisesti äitiä; se suojaa mm. rintasyövältä.

Vierailija
65/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä imetin lasta lähes 2-vuotiaaksi, aamuin illoin silloinkin kun oli jo päiväkodissa. Pitkä imetys hyödyttää erityisesti äitiä; se suojaa mm. rintasyövältä.

Tässä se vihdoin sanottiin ääneen: Kyse on äidin tarpeista, ei lapsen.

Vierailija
66/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, miten asiakkaana suhtautuisin siihen jos yhteistyökumppani tukee palaveriin päiväkoti-ikäinen tississä roikkuen. Saattaisin kyllä spontaanisti kysyä että haluatko vaikka palata asiaan paremmalla ajalla.

Vierailija
67/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kaksi lasta, esikoista reilun vuoden verran. Kuopuksen 1v 7kk kohdalla olisin myös halunnut lopettaa imetyksen kun hän täytti vuoden mutta se ei onnistunutkaan helposti lapsen tarpeiden vuoksi. Nyt oman lääkityksen takia pakko lopettaa.

Jokaisen oma valinta imettääkö vai ei enkä lähtisi sitä arvostelemaan. En ole missään nähnyt että korviketta käyttäviä kritisoitaisi näin paljon mitä aina imettäjiä, ei imetystä kuulu hävetä.

Minullekin on suoraan oma perhe ja ulkopuoliset arvostelleet lasten ollessa alle vuoden ikäisiä että "vieläkö sinä imetät :O" mutta sisko joka ei edes halunnut imettää sai olla rauhassa ihmettelijöiltä :D

Vierailija
68/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsonen täytyy vierottaa tissistä viimeistään ala-asteelle mennessä.

Vierailija
69/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se vihdoin sanottiin ääneen: Kyse on äidin tarpeista, ei lapsen.

Ai niin, jos äidille seuraa jotain hyvää, niin sittenhän se on väärin! Olipa hyvä että totuus tuli julki! Äidin pitää kärsiä! Todellisuudessa imetys on hyväksi lapselle ja äidille molemmille siinä tapauksessa että molemmat siitä pitävät. Sillä on paljon terveysvaikutuksia ja henkinen puoli on tärkeää puolin ja toisin. Imettäessä erittyy naisessa paljon oksitosiinia, joka on rakkaushormoni, se on luonnon tapa varmistaa, että emo pitää huolta poikasesta ja se tuntuu naisesta todella hyvältä ja rentouttavalta. Samaa hormonia erittyy myös orgasmin jälkeen ja halatessa ja tämän tapaisissa tilanteissa. Jotkut aika harvat naiset kiihottuvat seksuaalisesti kun vauva imee rintaa, mutta ei se sitä tarkoita että he haluavat seksiä lasten kanssa. Joka tapauksessa imetys tuntuu monista naisista tosi hyvältä ja niin sen on luonto tarkoittanut. Lapsesta se tuntuu myös hyvältä, ja heillä onkin kova parku ja tuska, jos heidät vierotetaan liian pieninä. Se on intiimi ja hyvä hetki. Se joka sitä pitää pahana on luonnosta vieraantunut. Näin on ihminen rakennettu.

Vierailija
70/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä alkaa viimeistään vuoden rajapyykin jälkeen tulla aika epämääräiset vibat. Jotain äidin omia emotionaalisia tarpeita siinä silloin tyydytetään. Nää tuntuu olevan samaa jengiä kuin kaiken maailman luomusynnytyshihhulit ja helikopterivanhemmat.

Vierailija
71/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO suositus perustuu kehitysmaihin, joissa usein on puutteellinen ravinto lapsille muuten. Mitään hyötyä ei ole imettää yli 1 vuotiasta lasta. Toki ei siitä haittaakaan ole.

Kannattaa lukea tämä. Imetyksestä on hyötyä myös yli 1-vuotiaalle muuallakin kuin kehitysmaissa.

https://imetys.fi/tietoa-imetyksen-avuksi/taapero/taaperofaktat/

Vierailija
72/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä alkaa viimeistään vuoden rajapyykin jälkeen tulla aika epämääräiset vibat. Jotain äidin omia emotionaalisia tarpeita siinä silloin tyydytetään. Nää tuntuu olevan samaa jengiä kuin kaiken maailman luomusynnytyshihhulit ja helikopterivanhemmat.

Hohhoijaa. Ja mikähän hihhuli sinä olet. Olen imettänyt kaikki 3 lastani n kolmivuotiaiksi, jolloin imetys on loppunut itsestään. Yli yksi vuotiaan kohdalla kyse on ollut iltaimetyksestä. Kaikki 3 ovat olleet päivähoidossa n vuoden ikäisinä.

Erityisesti keskimmäiseni hyötyi imetyksestä suuresti. Hän sairasteli todella paljon, oli ruoka-aineallergioita ja poika oli todella hoikka. Jopa sairaalassa todettiin yhden kuumekouristuksen jälkeen, että mahtavaa, kun imetän vielä. Lapsi sai sekä nestettä että ravintoa samalla kertaa - mikään muu ruoka tai juoma eivät menneet alas

Minä en nähnyt enkä näe mitään syytä kieltää pieneltä lapselta rintaruokintaa. Ihan itse se lapsi rintaa halusi, ei sitä tarvinnut tuputtaa. Siitä on myös tutkitusti hyötyä sekä lapselle, että äidille.

Vierailija
73/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä pervoja.

Vierailija
74/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tällainen työkaveri. Meillä ei ole edes kamerapakkoa etäpalavereissa.

Vierailija
75/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoiden imettäminen on kuin anaaliseksi. Ketään ei kiinnosta teetkö sitävai et mutta älä tunge sitä muiden naamalle.

Vierailija
76/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tällainen työkaveri. Meillä ei ole edes kamerapakkoa etäpalavereissa.

Siis ei ollut kamerapakkoa ja silti imetti kamera päällä? Toihan nyt on jo jonkin sortin sairaus.

Vierailija
77/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taaperoa voi hoitaa samalla kun tekee töitä? Se tässä eniten ihmetyttää. Eikö etätyö ole työntekoa, eikä vanhempainvapaan jatke? Kai se on pakko hyväksyä, että on töitä ja "töitä".

Vierailija
78/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö eskimot imettäneet viisi vuotiaiksi asti.

Eipä taida heillä olla kovin monipuolinen ravinnon saanti, joten niissä olosuhteissa aika ymmärrettävää..

Vierailija
79/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n suositus on 2 vuotta. Imetys myös korreloi korkeamman ÄO:n kanssa.

Vierailija
80/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n suositus on 2 vuotta. Imetys myös korreloi korkeamman ÄO:n kanssa.

Uskallan väittää että tuossa ei ole todellakaan selvitetty kaikkia taustamuuttujia, sen verran villiltä kuulostaa. Esim. että korkeakoulutetuilla on edellytykset olla vanhempainvapailla pidempään ja siksi myös imettää pidempään, jolloin lapsen älykkyyden syynä on ihan yksinkertaisesti vanhempien älykkyys, ei imetys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän