"Foodora - koska MINÄ haluan"
Kulminoituuko tässä nyt jotain "nykynuorisosta"? Itselläni tuo mainos tökkii todella pahasti.
Tänään on se historiallinen päivä, kun taidan vetää kukkahatun päähäni ensimmäistä kertaa, 32-vuotiaana.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy nykynuorisoon? Onhan niitä "koska minä haluan" -ihmisiä joka ikäluokassa.
Ap on sellainen. Haluaa kieltäämainokset, joista ei tykkää, koska HÄN HALUAA niin.
Veikaan että menopaussi tekee ärtsyksi ja itkuiseksi.
Miten menopaussi tähän liittyy?
Täällä on tosi monta keskusteluketjua missä moititaan Foodoran mainoksia. Miten firman PR-osasto suhtautuu palautteeseen vai meneekö palaute edes perille firmaan? Onko heillä periaatteena että mikä tahansa julkisuus on hyvää julkisuutta?
Mainosten tarkoitus on ärsyttää ja herättää huomiota. Kummiskin tuossa ohella olisi hyvä tiedostaa minkälaisen kuvan firma antaa itsestään.
Sitten jatkuvalla syötöllä samat mainokset saavat sitä mainosalustaa boikotoimaan esim. youtubea. Kun ei vaan jaksa mainoksia niin sitten ei vaan jaksa. Mainoksienkin kannattaisi olla miellyttäviä niin sitä jaksaisi niitäkin katsoa/kuunnella.
Kyllä tälle mainokselle varmasti kohderyhmä löytyy. Isolla rahalla tehdään, ja hämmästelisin jos ei psykologia ole vahvasti mukana.
Mitä tulee lauseeseen "koska mä haluan", niin eikö sillä yritetä kumota se pikkuriikkinen tunne siitä, että "syönkö tässä epäterveellisesti kuluttaen luonnonvaroja pakkausmateriaaleihin, jotka jätän pöydälle koska olen liian laiska kierrättämään?"
Vielä pahempi on mäkkärin "dippaa, haukkaa, dippaa, haukkaa".
Ensinnäkin, ruuan tuo ovelle valkoinen tyttö, en ole nähnyt ainuttakaan, ei kovin uskottavaa, ja myöskin rasistista alkuperäiskuljettajia kohtaan, jotka kuitenkin ovat päivettyneempiä kaiffareita
Zoomeri ikäpolvi näitä haluaa,niinku silleen tälleen tolleen
Vierailija kirjoitti:
Mainoksen perusteella vain vaaleita kuskeja..
Sen kerran, kun olisi voinut luontevasti sijoittaa erivärisiä mainokseen, se jätetään tekemättä.
Milleniaalien tekemä mainos milleniaaleille.
Ja tiedän kyllä minkä ikäiset ovat milleniaaleja, ei tarvitse tulla sanomaan että "sekoitat nyt z-sukupolveen" , en sekoita.
Elämme milleniaalien maailmassa nyt, ja sen on näköinen, mainoksia, musiikkia, ohjelmia ja poliitikkoja myöten.
Että se nainen on vastenmielinen 🙄.
Tyypillinen milleniaali se mainoksen muija. Kolmekymppinen, ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi ja oppinut edes ruokaa laittamaan. Minäminäminä ja mun identiteetti.
Vain sateenkaarilippu puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Zoomeri ikäpolvi näitä haluaa,niinku silleen tälleen tolleen
Kyl toi on ihan selvästi milleniaalien tekemää roskaa oman kaltasille uusavuttomille ikinuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt mainosta, mutta miksei maksava asiakas saisi haluta?
Tässä mainoksessa nuori nainen tilaa foodoraa elokuvateatteriin ja sanoo, "koska minä haluan".
Saa haluta, mutta kyllä käytöstavat silti pitää olla! Ei voi laittaa foodorakuskia hyppimään kesken elokuvan muiden yli ja sitten vielä syödä mitä ikinä sieltä tilasikaan.
Onko näitä sitten useampi? Minun näkemässäni naisella on kotona olohuoneen pöydällä iso kasa Foodoran pusseja, koska haluaa. Täysin ok, tietenkin.
Ruokalähettipalvelut toimittavat myös ruoka-aineksia joista voi itse valmistaa ateriat. Tämä nyt ihan yleisenä tiedotteena muita kuin milleniaaluen ikäsukupolvea edustaville. Ei ole pelkästään mäikkärin ruokaa toimituksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt mainosta, mutta miksei maksava asiakas saisi haluta?
Tässä mainoksessa nuori nainen tilaa foodoraa elokuvateatteriin ja sanoo, "koska minä haluan".
Saa haluta, mutta kyllä käytöstavat silti pitää olla! Ei voi laittaa foodorakuskia hyppimään kesken elokuvan muiden yli ja sitten vielä syödä mitä ikinä sieltä tilasikaan.
Kuvailun perusteella kuulostaa ihan osuvalta. Ehkä nykynuoriso ymmärtää mainoksen vähemmän kirjaimellisesti. Minäkin ymmärsin, vaikka olen 35v boomer.
Just tänään luin, että tämän päivän 30-45 vuotiaat ovat uudet "suuret ikäluokat" eli "boomerit".
Ruokakuskit jättää autonsa hätävikuilla tientuloksi!!
Ei Foodorassa mitään pahaa sinänsä. Mutta juuri tuohon asenteeseen kestävä asustelumme tällä planeetalla tyssää. Mikään rajoittava lainsäädäntö, jolla tosiasiassa olisi mitään merkitystä ei tule onnistumaan.
Koska minä haluan.
Tästä tuli mieleen muuan kavioveikkaus-mainos vuosien takaa, jossa pari oria hörötteli tammalle. Siitä olisi pitänyt maksaa vahingonkorvausta raviväelle, olisi se niin typerä.