Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te itsenäiset ihmiset jaksatte?

Vierailija
10.05.2023 |

Miten muut itsenäiset ihmiset, jotka ovat sinkkuja / selibaatissa, jotka hoitavat kaikki raha ja koti asiat yksin, jotka asutte yksin (ei lapsia), ja pidätte asiat itsellänne ja hoidatte ne itseksenne.

Mistä saatte voimavarat kun asiat on ei-niin-hyvin tai väsymys painaa?

Mikä teidän itsenäisten ihmisten voimavara on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummoisesti jaksakkaan. Väsyttää ja vituttaa. Rahaa ei ole tarpeeksi. Viinaa pittää juuva!

Vierailija
22/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiasiat tuppaa itselläni vähän jäämään, kun ei vieraita kauheasti käy. Enkä ole saanut aikaiseksi rakentaa itselleni kovin tiukkaa siivousrytmiä. Tiskari hoitaa tiskit, varsi-imuri(eteisen nurkassa helposti saatavilla) ja robotti-imuri helpottavat siivousta. Sotkua saa olla, mutta ei niin paha että kämppää ei saisi 15min pikasiivouksella siihen kuosiin, että uskaltaa oven avata vieraalle. Helpoiten nämä kai hoituisi, jos kytkisi siivousrutiinin johonkin muuhun mitä joka tapauksessa tekee. Itse pääosin etätöitä tekevänä voisin varmaan päättää että käytän lounastauosta vaikka 5-10 min siivoamiseen, siinä tulisi jo liikuntaakin samalla ja silti jäisi 20min aikaa syömiseen(mulla yleensä ruoka valmiina).Tosin silloin kun on saanut kunnon siivouskohtauksen, niin onhan se koti kiva ja oma olokin rennompi kun on siistiä.

Mä pidän usein, etenkin perjantaina pitkän ruokiksen etäpäivänä. Siivoan, vaihdan lakanat, käyn tekemässä viikonlopun ruokaostokset jne. Liukumien puitteissa tai jatkan sitten myöhempään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti jaksan. Koen jatkuvaa tietynlaista perus-turvattomuutta kaikesta. Käytännön asiat, talous, henkisen tuen puuttumisesta nyt puhumattakaan, kaikki on oman itse varassa. Turvattomuuden tunteeni on niin kaiken alleen peittävä, että kärsin ajoittain nykyään jonkinlaisista mielenterveyden ongelmista, ahdistuksesta ja masentuneisuudesta. Minä olen niitä ihmisiä, joita kuollessaan alettaisiin kaivata vasta usemman päivän jälkeen. Todennäköisesti pomo kaipailisi ensimmäisenä. Erittäin surullista. Kuten koko elämäni. 

Vierailija
24/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, kun muistan kuinka paljon hankalampaa tämä kaikki oli parisuhteessa.

Vierailija
25/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selibaatti liittyy tähän?!?!?!!

Sori, olisi pitänyt sanoa ettei ole mitään seksi hässäköitä.

Ja mitenkähän muka seksihässäkät liittyy raha- tai kotiasioihin??!!!

Kyllähän seksi ja läheisyys antavat energiaa ja nostavat mielialaa.eri

Moni asia antaa energiaa ja nostaa mielialaa.

Oletko erityisen seksivastainen? Vai onko ihailtavampaa energisoitua meditaatiosta ja kieltäytyä seksistä? Enhän tässä nyt maininnut etteikö muukin energisoisi ja nostaisi mielialaa.

Vierailija
26/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen kirjoitti:

Enää ikinä en halua antaa toiselle ihmiselle sitä valtaa että hänen taskussaan on minun onnen avaimet.

Nykyään teen juuri niitä asioita mitä haluan . Syö niitä ruokia mitä haluan eikä tarvitse kotona miellyttää kumppania. Saa nukkua silloin kun haluaa ja herätä silloin kun haluaa. Toki työ sanelee arkisin heräämis ajan.

Minulla on ollut monta pari suhdetta takana ja koen että nyt kun olen yksin niin olen onnellisempi. Parisuhteissa miestä kiinnosti eniten omat menot ja lähes kaikesta joutui vääntämään. Viimeisen parisuhteen jälkeen itse koin että Onni ei missään nimessä tule toisesta ihmisestä tai parisuhteesta. Päinvastoin.

Samaa olin tulossa kirjoittamaan.

Olin 16 vuotta avioliitossa, joka päättyi siihen, että mies hommasi salarakkaan ja jätti minut hänen takiaan.

Nyt olen ollut muutaman vuoden yksin ja tämä on niin helppoa ja ihanaa. 

Mielestäni yksinoleminen on tuhat kertaa helpompaa kuin parisuhteessa oleminen, jolloin joudut jatkuvasti ottamaan sen toisen tarpeet huomioon.

En edes halua mitään äijää nurkkiini pyörimään.

Vierailija
27/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin, kun muistan kuinka paljon hankalampaa tämä kaikki oli parisuhteessa.

Samaa mieltä!

Yksinelämistä osaa arvostaa vain ne, jotka ovat kokeneet kuinka hankalaa parisuhteessa eläminen ihan oikeasti on.