Kelan virkailijoiden mielivalta
Mihin perustuu kelan päätökset, joissa hakijalta vähennetään perustoimeentulotuen asumistukea, vaikka mikään hakijan tuloissa, olemisessa, omaisuudessa, asumisessa, velvoitteissa, perhekoossa tmv. ole muuttunut? Nyt ei ole kyse mistään työnhakuvelvoitteiden täyttämättömyydestä eikä asumistuen vähentämisestä siten, ettei makseta kelan toimesta liian kalliin asunnon vuokraa.
Päätöstä ei perustella mitenkään päätöksessä eikä kelan puhelinpalvelussa osata neuvoa.
Onko osa virkailijoista pätemättömiä työhönsä vai mistä tämä johtuu?
Kommentit (44)
Kun laki muuttuu, niin päätökset tehdään uuden lain mukaisesti.
Onneksi eivät vie puhelintasi ja nettiyhteyttä.
Miten niin ei perustella? Hallintolain 45 pykälän mukaan päätös on perusteltava. Perusteluissa on ilmoitettava, mitkä seikat ja selvitykset ovat vaikuttaneet ratkaisuun sekä mainittava sovelletut säännökset.
Mitäpä jos vaikka etsit tietoa lakipykälistä,soitat kelaloisille asiaa selvittääksesi ja muistat TALLENTAA puhelut ja muun viestinnän? Samoin suosittelen verkkokaappauksia kaikista tehdyistä päätöksistä,sillä omalle kohdalleni tullut moneen kertaan laittomien päätösten poisto asiointipalvelussa. Vasta kun ilmoitin kelaloisille tallentavani kaikki tehdyt päätökset ja puhelut, laittomien päätösten tekeminen ja niiden mystinen 'kadottaminen' loppui. Jos tämä ei auta plus kantelut ja reklamaatiot,lähdet oikeuteen. Tämä on Suomi.
Ehkä se leikkaus johtuu tuosta sinun passiivisuudesta kun et edes yritä hankkia töitä kun selvästikin tuet on vain passivoinut sinua kun alat heti vinkumaan miksi et saa enää niin paljoa kuin ennen.
Oletko sinä pätemätön yhteiskunnan jäseneksi, kun et kykene edes itseäs elättämään.
Ovat hyvin mätiä myös rikkomaan lakia toimeentulotuen asiakkaiden kohdalla. Myös poliisi rikkoo lakia jatkuvasti. ilmeisesti kuvittelevat että lakia voi soveltaa historiaan!
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä pätemätön yhteiskunnan jäseneksi, kun et kykene edes itseäs elättämään.
Oletko sinä pätemätön elämään ihmisten joukossa, kun alkeellisimmat käytöstavat puuttuu. Ehkä gorillan nyrkki olisi sinulle sopivaa kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei perustella? Hallintolain 45 pykälän mukaan päätös on perusteltava. Perusteluissa on ilmoitettava, mitkä seikat ja selvitykset ovat vaikuttaneet ratkaisuun sekä mainittava sovelletut säännökset.
Ja lakiako ei sitten ikinä rikottaisi? Ihmiset siellä vaan on töissä, niin välillä perustelut loistavat poissaolollaan. Jos näin on, niin sitten tarkistuspyyntöä kehiin. Todennäköisesti ap ei tosin vain ole osannut/jaksanut lukea päätöstä.
Mitäpä jos menisit töihin niin ei tarvis tapella kelan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos menisit töihin niin ei tarvis tapella kelan kanssa?
Tämä. Jos kaiken tuon kiukutteluun käytetyn energian laittaisi työpaikan etsimiseen, niin olisi jo kymmenen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno voisi auttaa.
Onko olemassa vielä ihmisiä, jotka eivät tiedä suuresta työttömyydestä maassamme? Elätkö jossain tynnyrissä?
Töitä etsin kaiken aikaa, en vaan enää pääse töihin. Opiskelu on kielletty työttömyysturvalla. Kouluja olen käynyt 18 vuotta ja korkeakoulututkinto löytyy eli se siitä lorvimisesta. Kolme lasta olen kasvattanut.
Ap
Testaavat. Siellä tehdään nopeita ja vääriä päätöksiä.
Oikaisua kehiin ja pari pykälää mukaan, tekoäly auttaa.
Vaatimukset ja perustelut on eroteltu valituslomakkeessa, kannattaa tiputella perustelunosia jo vaatimuksiin, että ottavat tosissaan.
Virheellisen päätöksen tunnistaa siitä, että päätöksen pitää olla perusteltu. Jos ei ole, niin sitä vaatimaan toissijaisesti, ensisijaisesti vaaditaan haettua etuutta haetun kaltaisena.
Saattavat pyytää lisätietoja, jotta räikeimmät tapaukset menevät "itseoikaisuna".
Vierailija kirjoitti:
Töitä etsin kaiken aikaa, en vaan enää pääse töihin. Opiskelu on kielletty työttömyysturvalla. Kouluja olen käynyt 18 vuotta ja korkeakoulututkinto löytyy eli se siitä lorvimisesta. Kolme lasta olen kasvattanut.
Ap
Kysy uudestaan opinnoista. Valtio esti, kunta saattaa joustaa. Kerro tarkka opintosuunnitelma ynnä miksi se ei ole työllistymisen este.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vaikka etsit tietoa lakipykälistä,soitat kelaloisille asiaa selvittääksesi ja muistat TALLENTAA puhelut ja muun viestinnän? Samoin suosittelen verkkokaappauksia kaikista tehdyistä päätöksistä,sillä omalle kohdalleni tullut moneen kertaan laittomien päätösten poisto asiointipalvelussa. Vasta kun ilmoitin kelaloisille tallentavani kaikki tehdyt päätökset ja puhelut, laittomien päätösten tekeminen ja niiden mystinen 'kadottaminen' loppui. Jos tämä ei auta plus kantelut ja reklamaatiot,lähdet oikeuteen. Tämä on Suomi.
Huh kun foliohattu kiristää.
Viime vuonna laskivat asumistukea mulla. Laskiko sulla nyt uudestaan? Paljonko?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itselläni olisi oikeus poskella ammuttiin työttömyysturvalain parin vuoden ajan,mutta nämä lienevät tapauskohtaista päätöksiä. Esim työnhaku velvoitetta ei ole minulla ollut viimeiseen viiteentoista vuoteen..Eikös ole jännä? Mitäpä jos kysyisit mahdollisuudesta kouluttautua uuteen ammattiin tai sitten lähdet hakemaan saikkua,jos työkykyä ei ole?
Ministeriö antaa lakipykälät ja ohjeet. Joita virastot noudattavat kuin Pappi Raamattua. Ellei ole joku lieventävä tekijä. Mutta kuntien ohjeissa voi olla jotain myös tai tutkijat, ajatushautomot?