Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kostat lentokoneessa edessäsi olevan istuimen kallistamisen

Vierailija
10.05.2023 |

TikTokissa leviää hittivideo miten kostoksi edessä istuvan istuimen kallistamisesta, otetaan yllä oleva ilmasuutin joka käännetään täysille ja mahdollisimman eteen niin että puhalta istuinta kallistaneen päälle.

Kommentit (241)

Vierailija
221/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna laskea selkänojaa. Estä se ihsn niin, että työnnät sen takaisinpäin.

Vierailija
222/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuimen kallistajat usein puolustaa tekoaan sillä että heillä oikeus käyttää paikallaan olevia ominaisuuksia. Samoin sinulla on oikeus käyttää yläpuolellasi olevien ilmasuuttimien ominaisuuksia.

Oletko todella noin käsittämättömän lapsellinen? Ihan oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ketä kiinnostaa jos edessä oleva kallistaa penkkiä? Tuskin te niin paljoa lennätte että se elämään vaikuttaa. Kallistakaa itse omaa penkkiänne niin tulee lisää tilaa!

Vierailija
224/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että "Sun takana on ihminen, jonka olet liiskaamassa hengiltä". Matkustan paljon mun työn takia ja tämä on auttanut ihan aina:)

Vierailija
225/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli, kun pitkällä lennolla ruokailun aikana piti nostaa oman penkin selkänoja ylös (totta kai, kuinkas muuten), mutta edessä istuva nukkui eikä häntä saanut häiritä. Koneessa oli penkit niin tiheässä että kävi todella ahtaaksi ruokailla. Lentoemo vaan hymisteli ettei voi mitään, mutta minulla ei olisi oikeutta laskea omaa selkänojaani yhtään...

Vierailija
226/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaa edessä makaavan päälle :D

Vierailija
227/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan että edessä istuva i*iootti aikoo kaataa penkin, työnnän selkänojasta vastaan niin ettei onnistu.

Vierailija
228/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ketä kiinnostaa jos edessä oleva kallistaa penkkiä? Tuskin te niin paljoa lennätte että se elämään vaikuttaa. Kallistakaa itse omaa penkkiänne niin tulee lisää tilaa!

Kallistamalla penkkiä ei tule lisää jalkatilaa.... mutta jos edessä istuva välttämättä halyaa tuntea minun rytmikkäästi kuulokkeistani tulevan musiikin tahdissa poukkoilevat polvet selässään, niin omapa on valinta. Ei mitään armoa moukille.

Vierailija
229/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaan että edessä istuva i*iootti aikoo kaataa penkin, työnnän selkänojasta vastaan niin ettei onnistu.

Polvilla voi lukita sen selkänojan myös.

Vierailija
230/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta oli, kun pitkällä lennolla ruokailun aikana piti nostaa oman penkin selkänoja ylös (totta kai, kuinkas muuten), mutta edessä istuva nukkui eikä häntä saanut häiritä. Koneessa oli penkit niin tiheässä että kävi todella ahtaaksi ruokailla. Lentoemo vaan hymisteli ettei voi mitään, mutta minulla ei olisi oikeutta laskea omaa selkänojaani yhtään...

Kyllä se siitä herää kun herättää.

Vierailija
231/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno "kosto". Itse ainakin pitäisin tuulenvireestä.

Vierailija
232/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kusen ja paskon housuihini.

Siinähän sitten kärsii hajuissa loppulennon 🤣

Nerokasta.

Vierailija
233/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen siis vahingossa väsyneenä (tai kipeänä) kallistaa penkin, eikä tajua. Ja sitten joku laittaa kylmää ilmaa? Eikös se ole väärin myös. Jos sille toiselle voi sanoa onko liikaa kallistuskulmaa. Voi tulla kipeäksi jos puhaltaa kylmää. Ei kai kosto ole tapa toimia?

Vierailija
234/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein tajua, miksi lentokoneisiin, juniin ja busseihin edes tehdään kallistettavia penkkejä. Jossain bisnesluokassa, jossa istuimet ovat sen verran erillään, että mahtuu makoilemaan, se on paikallaan, mutta ei noissa ahtaissa matkustamoissa ole sellaista tilannetta, jossa selkänojan kallistaminen olisi toivottavaa. Ellei sitten matkustamo ole puolityhjä, mikä ei tietenkään ole liikennöitsijän tarkoitus.

Bisnesluokan istuimet sitä paitsi ovat usein kiinteitä kaukaloita, jonka sisällä penkki kallistuu vaakatasoon eikä häiritse ketään. Tämä siis kaukolennoilla, Euroopan bisnes on lähinnä kallis vitsi 😅

Vierailija
235/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästän pierua kun edessäolevan selkänoja painaa mahaani!

Miten joku voi olla noin läski?

Eihän tuollaisessa tapauksessa edes ole läski. Sitten on, kun ei päästetä koneeseen liikapainon vuoksi :D

No jos edessä olevan penkin kallistaminen tökkii mahaa, niin on sitä mahaa liikaa.

Ei ole. Penkki on siinä tapauksessa liian lähellä takaistuvaa. Mahan koko ei liity tähän mitenkään. Kaikenkokoisilla on oikeus matkustaa ilman edessä istuvan selkänojaa sylissä. 

Ihan sama. Minä pystyn elämään asian kanssa enkä haluaisi tuetää, miltä tuntuu olla ihminen, jota tämä asia haittaa. Varmaan aika raskasta.

Et pysty, kun koko ajan olet ulisemassa toisten painosta. 

Mukavaa elämää, loukkaantuja. Onneksi en ole kaltaisesi.

Et voi estää toista matkustajaa käyttämästä hänelle kuuluvaa ilmasuutinta.

Vierailija
236/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun olin lennolla niin edessä oleva kallisti penkkiään kun olin syömässä ja juomassa kahvia. Kuuma kahvi kaatui minun päälleni. Minua ärsytti tosi paljon. Miksei ihmiset yhtään katso ja mieti onko hyvä hetki kallistaa penkkiä taaksepäin. 

Tuohan oli täysin ajattelematonta. Yleensä kyllä jos joku haluaa kallistaa penkkiään, niin hän vilkaisee sinne taakse, ettei takana oleva ole juuri syömässä. 

Ei riitä. Pitäisi vilkaista että takana oleva penkki on tyhjä, silloin on ok kallistaa.

Vierailija
237/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkit pitää jatkossa merkata niin, että paikkaa varatessa on ilmoitettava, jos ei halua olla kääntyvien osastolla. Nämä penkit lukitaan pystyasentoon. Sitten he jotka aina kääntävät selkänojan alas. Sitten vielä heidän taakse paikat, jos joku ei välitä kääntyvistä.

Ongelma on ratkaistu ja kaikilla on mieleiset paikat. Käytäntö osoittaa, paljonko tarvitaan kääntyviä paikkoja ja paljonko pystypaikkoja. Niitä voi tarvittaessa nopeastikin muokata.

Vierailija
238/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä lennolla seurasin kun kaksi miesoletettua saivat penkin kallistamisesta aikaan riidan, jonka ratkaisemiseen tarvittiin sekä putkipirkko- että pekka. Setäoletettu kallisti penkkinsä ääriasentoon heti koneen noustua ilmaan ja turvavyövalon sammuttua. Taaimmainen setähenkilö ähisi hetken ja mainitsi sitten asiasta edessä istuvalla, joka tietenkin vastasi, että kallistan, koska voin ja saan. Takimmainen setähenkilö otti kaksin käsin kallistetusta penkistä kiinni ja alkoi tuljuttaa sitä voimiensa mitalla. Etummainen setähenkilö pinkaisi pystyyn ja alkoi heristellä nyrkkiä kanssamatkustajalleen. Istui takaisin, jolloin takimmainen alkoi potkia hänen penkkiään. 

En muista koska olisin nauranut koneessa yhtä hersyen. Etummainen setähenkilö soitti henkilökunnan paikalle, joka alkoi uhkailla setähenkilöitä maksullisella välilaskulla, jollei tuoksinta taukoa.

Kuolen! :DD Siinä sitten todella pidettiin kaksin käsin kiinni tuolista niinku cha cha chaa. "En mieti huomista kun puran raivoa niinku cha, cha cha cha cha cha chaa jei"

Vierailija
239/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä penkkiä saa kallistaa? Jos on yli 10 tunnin lento vaikka yöaikaan, niin miten siinä penkissä nukutaan jos sitä ei yhtään kallista? Ikkunapaikalla voi tietty nojailla seinään, mutta muilla paikoilla aika mahdotonta, vaikka olisi niskatyynykin. Ruokailun ajan penkin tulee tietty olla pystyssä jotta kaikkien on mukavampi syödä.

Vierailija
240/241 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun olin lennolla niin edessä oleva kallisti penkkiään kun olin syömässä ja juomassa kahvia. Kuuma kahvi kaatui minun päälleni. Minua ärsytti tosi paljon. Miksei ihmiset yhtään katso ja mieti onko hyvä hetki kallistaa penkkiä taaksepäin. 

Tuohan oli täysin ajattelematonta. Yleensä kyllä jos joku haluaa kallistaa penkkiään, niin hän vilkaisee sinne taakse, ettei takana oleva ole juuri syömässä. 

Ei riitä. Pitäisi vilkaista että takana oleva penkki on tyhjä, silloin on ok kallistaa.

No ei varmasti vilkaise yksikään kallistaja taakseen. Kerran kahvit syliin ja toisen kerran läppärin näyttö melkein rikki (ehdin saada alta pois). Kumpikaan ei pyytänyt edes anteeksi vaikka kuulivat varmasti miten kävi. Jatkoivat vaan makoiluaan. En pidä näitä kallistajia kovin älykkäinä tyyppeinä. Täältä tulikin hyvät vinkit seuraavan kallistajan varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi