Näin kostat lentokoneessa edessäsi olevan istuimen kallistamisen
TikTokissa leviää hittivideo miten kostoksi edessä istuvan istuimen kallistamisesta, otetaan yllä oleva ilmasuutin joka käännetään täysille ja mahdollisimman eteen niin että puhalta istuinta kallistaneen päälle.
Kommentit (241)
Ihmiset on niin hellyyttäviä pikku ärripurreja!
Kiitos vinkistä. Lentokonetta en päästö syistä käytä, mutta onnibussilla joskus ajelen. Pitää ottaa iso lierihattu mukaan suojaamaan tuulelta. Muutenkin käytän pään alla pyyhettä täiden vuoksi, joten pyyhkeen voi kääntää pään suojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä lennolla seurasin kun kaksi miesoletettua saivat penkin kallistamisesta aikaan riidan, jonka ratkaisemiseen tarvittiin sekä putkipirkko- että pekka. Setäoletettu kallisti penkkinsä ääriasentoon heti koneen noustua ilmaan ja turvavyövalon sammuttua. Taaimmainen setähenkilö ähisi hetken ja mainitsi sitten asiasta edessä istuvalla, joka tietenkin vastasi, että kallistan, koska voin ja saan. Takimmainen setähenkilö otti kaksin käsin kallistetusta penkistä kiinni ja alkoi tuljuttaa sitä voimiensa mitalla. Etummainen setähenkilö pinkaisi pystyyn ja alkoi heristellä nyrkkiä kanssamatkustajalleen. Istui takaisin, jolloin takimmainen alkoi potkia hänen penkkiään.
En muista koska olisin nauranut koneessa yhtä hersyen. Etummainen setähenkilö soitti henkilökunnan paikalle, joka alkoi uhkailla setähenkilöitä maksullisella välilaskulla, jollei tuoksinta taukoa.
Setähenkilöt rules! Tätihenkilö olisi istunut hiljaa mutta ärsyyntyneenä koko lennon ja sen jälkeen pilannut omansa, sekä kaikkien muiden koko loman valittamalla asiasta viikon kaikille muille paitsi sille kenelle olisi pitänyt valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheesta poiketen, olin leffassa pitkästä aikaa kun eteen tuli parikymppisiä naisia, ei enää mitään teinejä, edessäni istuva tyttö nosti jalkansa edessä olevalle niskatuelle.
Puolet leffasta räplättiin kännykkää ja juteltiin niitä näitä. Ei taas heti huvita mennä leffaan.
Niin siis istuiko siinä joku? Jos ei niin mikä ongelma? Oon minäkin joskus ottanut kengät pois ja tehnyt noin, puhtaat sukat eikä jalkasilsaa. Ei se sen ällömpää ole kuin jonkun pesemätön rasvainen pää🤷
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on ruokatarjoilu, nostan aina kaikki selkänojat pystyasentoon. On kaikkien mukavampi ruokailla kun selkänoja ei ole sylissä. Jotkut katsovat paheksuen, mutta sanon että tämä kuuluu hyviin tapoihin ottaa muut huomioon täällä ahtaissa tiloissa. On se kumma kun aikuisia ihmisiä pitää ohjeistaa ja opettaa lentokoneessa.
Terveisin Lentoemäntä
Arvostan
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä lennolla seurasin kun kaksi miesoletettua saivat penkin kallistamisesta aikaan riidan, jonka ratkaisemiseen tarvittiin sekä putkipirkko- että pekka. Setäoletettu kallisti penkkinsä ääriasentoon heti koneen noustua ilmaan ja turvavyövalon sammuttua. Taaimmainen setähenkilö ähisi hetken ja mainitsi sitten asiasta edessä istuvalla, joka tietenkin vastasi, että kallistan, koska voin ja saan. Takimmainen setähenkilö otti kaksin käsin kallistetusta penkistä kiinni ja alkoi tuljuttaa sitä voimiensa mitalla. Etummainen setähenkilö pinkaisi pystyyn ja alkoi heristellä nyrkkiä kanssamatkustajalleen. Istui takaisin, jolloin takimmainen alkoi potkia hänen penkkiään.
En muista koska olisin nauranut koneessa yhtä hersyen. Etummainen setähenkilö soitti henkilökunnan paikalle, joka alkoi uhkailla setähenkilöitä maksullisella välilaskulla, jollei tuoksinta taukoa.
Kyllä ääneen ihmisten pöljäilylle nauraminen luo huomattavasti enemmän suomalaista häpeäkulttuuria ja ryhmäpainetta kuin hiljainen passiivis-agressiivinen ja paheksuva mulkoilu. Hyvä sinä! Kuulostaakin tuollainen aikuisten turha keskinäinen tappelu ihan siltä, mistä lähdetään päiväkodissa liikkeelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi kiva Atlantin ylitys, kun paikkani oli takimmaisella rivillä, jossa selkänojaa ei saa kallistettua. Edessä olevan rivin kaikki henkilöt kallistivat tuolejaan. Itse olen 160 cm ja siltikin ahdisti. Voisi siltä takana olevalta edes kysyä. Eikä vetää sitä kallistusta ihan tappiin asti. Varmaan oli rivillä ni olevilla pitkillä ihmisillä mukavat oltavat. Yhden pitkän miehen kanssa vaihdoin paikkaa, että hän sai jalkansa käytävän puolelle. Sain ikkunapaikan vastalahjaksi.
Olen ollut takimmaisella rivillä monta kertaa, eikä minua haittaa yhtään, jos edessä oleva kallistaa selkänojaa. Kuuluu asiaan ja mahdun hyvin, vaikka olen ihan keskipituinen enkä mitenkään laihakaan.
Tästä asiasta loukkaantuvat ovat aika hankalia ihmisiä varmaankin, ei käy kateeksi. Live and let live.
Riippuu myös konetyypistä. Tämä kone oli harvinaisen pikkuruinen Atlantin ylittäväksi (Hki-Toronto) ja penkkien välit olivat pienemmät kuin Hki-NY välillä lennettävät koneet. En muista koneen mallia enää ja tuostakin on kymmenisen vuotta aikaa. Mutta että toisissa koneissa on enempi tilaa.
Aasiassa lentäessä kallistettavat penkit ei ole haitanneet, niitä kai ei voi kallistaa niin paljoa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella millä koneilla ihmiset matkustavat. Olen 187 cm ja koko elämäni lentänyt, ikinä ei ole ollut polvet selkänojasta kiinni.
En tosin matkusta Rodoksella yms.
Samat koneet ne Rodokselle menee kuin esim. Pariisiin. Tutustuppa vaikka Finnairin kalustoon.
Pienet on murheet. Ettehän te sinne koneeseen ole muuttaneet asumaan. Pitkäjalkaiset voivat ihan kohteliaasti pyytää edessä istuvaa nostamaan selkänojan, muut kyllä mahtuvat. Ei ole tullut mieleeni valittaa moisesta. Sopu sijaa antaa. Lisään vielä, että joudun lentämään aika paljon Atlannin yli, mutta ei tule mieleen mikä häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella millä koneilla ihmiset matkustavat. Olen 187 cm ja koko elämäni lentänyt, ikinä ei ole ollut polvet selkänojasta kiinni.
Mikä lentoyhtiö se Rodos on?
Toinen vaihtoehto: mikä lentoyhtiö lentää Rodoksen sisäisiä lentoja?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lentoyhtiö se Rodos on?
Toinen vaihtoehto: mikä lentoyhtiö lentää Rodoksen sisäisiä lentoja?
Eri
Porvoo Airlines, mutta nyt juuri on Lontoossa kruunajais lennolla.
Vierailija kirjoitti:
Kostotoimenpiteet eivät kuulu sivistyneeseen matkustuskulttuuriin lainkaan.
Juuri näin. Lapsellista käytöstä jos ei osaa hoitaa asiaa rauhallisesti puhumalla.
Penkin selkänojaa voi säätää itselle sopivaksi. Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin lentomatkustamisesta tuli kuin olisi siivillä liikkuvassa tarhassa?
Näitä istuinta kallistavia ilman että kohteliaasti kysyy ensin, on ollut jo 90-luvulla ainakin.
"EN PYYDÄ KETÄÄN NOSTAMAAN ISTUINTAAN KUN NYT KYLLÄ KOSTETAAN KUNNOLLA POJJAT? :DDD"
Yök miten JENKKITYYLISTÄ riehumista ja eskalointia.
Mä rupeen yskimään silleen, että edessä makaavan matkustajan tukka vaan hulmuaa. Jos se ei riitä, niin rupean myös niistämään ja aivastelemaan kunnon paineella.
Mä kusen ja paskon housuihini.
Siinähän sitten kärsii hajuissa loppulennon 🤣
Mua ei haittaa jos joku edessäni kallistaa, koska olen aika pienikokoinen. Itse en tosin ikinä kallista, koska ei vaikuta mitenkään matkustusmukavuuteen.
Minulla on niin vaikeat selkävammat ja skolioosi, etten pysty istumaan, muuta kuin siten, että penkin selkänoja on aivan alhaalla. Sittenkin laitan ristiselän taakse lisä fylliä, niin että saan asennon vielä makaavammaksi.
Muut matkustajat luulevat, että käännän selkänojan tahallani ja kiusallani. Mutta minulle tämä on täyttä totta ja vaikea ongelma.
Yleensä teemme siskoni kanssa niin, että hän varaa minun takanani olevan paikan, mutta aina hän ei ole mukana.
Ihmettelen sitä suurta vihan määrää, mikä ihmisillä on vammaisia kohtaan. Tälläinen selkävamma ei näy naamasta. Olen myös pyytänyt valittajaa vaihtamaan kanssani paikkaa, mutta sepä ei sovi ollenkaan. Hänen on vain saatava rääkätä kanssamatkustaja he ngiltä.
Itse en ole koskaan kärsinyt siitä, että edessä istuva laskee selkänojan alas. Hän on usein ollut lapsi, joka yrittää nukkua. Minä kyllä mahdun syömään lentokoneessakin, vaikka toinen nukkuu edessäni.