Näin kostat lentokoneessa edessäsi olevan istuimen kallistamisen
TikTokissa leviää hittivideo miten kostoksi edessä istuvan istuimen kallistamisesta, otetaan yllä oleva ilmasuutin joka käännetään täysille ja mahdollisimman eteen niin että puhalta istuinta kallistaneen päälle.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa edessä olevan selkänojan kallistaminen enkä koe ap:tä kohtaan sympatiaa. Mutta en olekaan lihava, ja mahdun hyvin paikalleni.
Ei tarvitse olla lihava. Pitkät jalat riittää. Itse olen 180cm pitkä nainen, paino 60 kiloa eli ylipainosta ei kyse ole. Jos edellä oleva kallistaa penkkinsä niin mun jalat leviää sivuille. Siinäpä istut sitte jalat lukossa. Ei kiva.
No maksa lisäjalkatilasta. Pakkoko sinne peruspaikalle on tunkea, jos sun jalat on muiden matkustamisen tiellä.
Jalat ovat tuossa tilanteessa siinä jalkatilassa mistä lipussa on maksanut.
No niin on, mutta lippunsa se edessä istuvakin on maksanut. Ei ole mahdollista maksaa lisätilasta oenkin takana, jalkatilasta kyllä. Eli, jos käsket jalkojesi vuoksi toista olemaannkallistamatta penkkiä, on ongelma sun jalat, ei hänen selkänojansa.
Eli ongelma on se että minä käytän maksamani tilan? Eli edessä olevalla on oikeus käyttää maksamaansa ominaisuutta mutta minulla ei ole oikeutta käyttää maksamastani tilaa? Ja siis mitä hemmettiä mun pitää tehdä jos jalkani eivät mahdu kallistetun penkin kanssa. Minulla ilmeisesti ei mielestäsi ole oikeutta lentää jos en osta business luokkaa.
Maksu sisältää penkin, jonka voi kallistaa. Et siis maksa siitä jalkatilasta vaan penkistä ja paikasta. Jos haluat maksaa tilasta, sä maksat siitä ekstraa, ihan nimellä isompi jalkatila.
Nimenomaan. Jos mun penkkiä joku alkaisi runnoa, ilmoittaisin henkilökunnalle ja runnoja saisi lentää nippusiteissä loppumatkan ja saisi poliisisaattueen tyylikkäästi määränpäässä.
Eihän se mitään runnomista ole, jos silloin tällöin, asentoa vaihtaessa polvi osuu selkänojaan niin että se näkyvästi hypähtää. Paikalle tullut lentoemäntä korkeintaan pyytää sinua nostamaan selkänojan takaisin ylös. Kokemusta on.
Tuossa viitattiin tähän runnojaan, ei polven kolahduksiin. Lentoemäntä ei pyydä nostamaan selkänojaa sinun vuoksesi. Toki jos henkilö selvästi on hereillä ja pelailee tai katselee leffaa, tokihan kaikkien mukavuus pyritään maksimoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää suunnattomasti nuo kallistelijat.
Olinkin ihan ihmeissäni kun lentelin hiljattain puoli tusinaa lentoa ja YHDELLÄKÄÄN ei tuota tapahtunut :o Kiitos, lisää tätä <3
Suurin osa vakimatkustajista jättää penkin ylös, vain halpamatkalaiset ja muut harvoin koneeseen pääsevät laskevat selkänojan.
Penkin saa kallistaa muulloin kun ruokailun ja lähdö/nousun aikana. Hyvin simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella millä koneilla ihmiset matkustavat. Olen 187 cm ja koko elämäni lentänyt, ikinä ei ole ollut polvet selkänojasta kiinni.
En tosin matkusta Rodoksella yms.
Mikä lentoyhtiö se Rodos on?
Jos väsyttää tottakait silloin käännän nojaa taaksepäin. Ruokailun aikana ylös.
Kyllä takanaolija mahtuu silti aivan hyvin.
En osaa nukkua, jos se istuin on pystyasennossa. Lyhyillä lennoilla pidän pystyssä, mutta jos on pitkä mannertenvälinen lento kallistan sen silloin kun yritän nukkua, jotta saisin edes vähän unta ja selviäisin hieman paremmin aikaerosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen todella millä koneilla ihmiset matkustavat. Olen 187 cm ja koko elämäni lentänyt, ikinä ei ole ollut polvet selkänojasta kiinni.
Ei Rodoksella liikuta lentämällä. Sen verran pieni saari. Skootteri on kätevä menopeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa edessä olevan selkänojan kallistaminen enkä koe ap:tä kohtaan sympatiaa. Mutta en olekaan lihava, ja mahdun hyvin paikalleni.
Ei tarvitse olla lihava. Pitkät jalat riittää. Itse olen 180cm pitkä nainen, paino 60 kiloa eli ylipainosta ei kyse ole. Jos edellä oleva kallistaa penkkinsä niin mun jalat leviää sivuille. Siinäpä istut sitte jalat lukossa. Ei kiva.
No maksa lisäjalkatilasta. Pakkoko sinne peruspaikalle on tunkea, jos sun jalat on muiden matkustamisen tiellä.
Jalat ovat tuossa tilanteessa siinä jalkatilassa mistä lipussa on maksanut.
No niin on, mutta lippunsa se edessä istuvakin on maksanut. Ei ole mahdollista maksaa lisätilasta oenkin takana, jalkatilasta kyllä. Eli, jos käsket jalkojesi vuoksi toista olemaannkallistamatta penkkiä, on ongelma sun jalat, ei hänen selkänojansa.
Eli ongelma on se että minä käytän maksamani tilan? Eli edessä olevalla on oikeus käyttää maksamaansa ominaisuutta mutta minulla ei ole oikeutta käyttää maksamastani tilaa? Ja siis mitä hemmettiä mun pitää tehdä jos jalkani eivät mahdu kallistetun penkin kanssa. Minulla ilmeisesti ei mielestäsi ole oikeutta lentää jos en osta business luokkaa.
Maksu sisältää penkin, jonka voi kallistaa. Et siis maksa siitä jalkatilasta vaan penkistä ja paikasta. Jos haluat maksaa tilasta, sä maksat siitä ekstraa, ihan nimellä isompi jalkatila.
Nimenomaan. Jos mun penkkiä joku alkaisi runnoa, ilmoittaisin henkilökunnalle ja runnoja saisi lentää nippusiteissä loppumatkan ja saisi poliisisaattueen tyylikkäästi määränpäässä.
Eihän se mitään runnomista ole, jos silloin tällöin, asentoa vaihtaessa polvi osuu selkänojaan niin että se näkyvästi hypähtää. Paikalle tullut lentoemäntä korkeintaan pyytää sinua nostamaan selkänojan takaisin ylös. Kokemusta on.
Tässä vieressä lentoemäntä kieltää kaikenlaisen muiden matkustajien kiusaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös laittaa kädet siihen tuolin reunoille, alkaa riuhtoa ja samaan aikaan lauleskelee PIDÄN KAKSIN KÄSIN KIINNI TUOLISTA NIINKU CHA, CHA CHA CHA CHA CHA CHAA
Vuoden paras kommentti ja neuvo! :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on kaikki pituus selässä ja jalat on tyngät? Tai reidet on lyhyet ja sääret pitkät? Minä olen 179 cm pitkä, ja tavallisessa lentokoneessa polvet todellakin ottavat kiinni edessä olevan penkkiin. En voi mänspredata, koska silloin työntäisin polveni vieruskaverin/vieruskavereiden puolelle, mutta en voi myöskään istua aivan tikkusuorassa monen tunnin matkaa, tai oikeemmin loivassa etukenossa, millaiseksi asento tulee, jos työnnän ahterini niin pitkälle penkkiin kuin on mahdollista. Mulla jalat ei myöskään taitu niin alhaalta, että voisin oikaista niitä edessä olevan penkin alle. Tottakai joku Kuopio-Helsinki-lento menee vaikka päällään seisten, mutta ei kyllä oikein sitä pidemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on kaikki pituus selässä ja jalat on tyngät? Tai reidet on lyhyet ja sääret pitkät? Minä olen 179 cm pitkä, ja tavallisessa lentokoneessa polvet todellakin ottavat kiinni edessä olevan penkkiin. En voi mänspredata, koska silloin työntäisin polveni vieruskaverin/vieruskavereiden puolelle, mutta en voi myöskään istua aivan tikkusuorassa monen tunnin matkaa, tai oikeemmin loivassa etukenossa, millaiseksi asento tulee, jos työnnän ahterini niin pitkälle penkkiin kuin on mahdollista. Mulla jalat ei myöskään taitu niin alhaalta, että voisin oikaista niitä edessä olevan penkin alle. Tottakai joku Kuopio-Helsinki-lento menee vaikka päällään seisten, mutta ei kyllä oikein sitä pidemmät.
Mistä sun jalat oikein taittuu? Olen 176 pitkä ja olen *yhtä säärtä* koko ihminen ja todellakin saan jalkani suoraksi etummaisen penkin alle halutessani. Toki ne sit on siellä etupenkin pelastusliivin kotelossa kiinni. I
Amatöörit, menkääpäs lentämään Kiinaan pienillä lentoyhtiöillä niin saatte oppia parhailta... Siel ihmiset juoksee koneen sisällä matkalaukkuineen ovelle jonoon heti kun kone lähestyy kiitorataa laskeutuakseen.
Kohteliaat tavat, jotta silloin vain kallistetaan jos takana oleva penkki on tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin lentomatkustamisesta tuli kuin olisi siivillä liikkuvassa tarhassa?
Ennen tähän touhuun tarvittiin sentään paljon viinaa, nyt ollaan samalla tasolla ihan selvinpäin.
Tuo ilmavirran puhaltaminen ei toimi, kun edessä oleva penkki kuuluu bisnesluokkaan. Siinä on nimittäin verho edessä. Myöskään kohtelias pyytäminen ei auta, kun ei siihen edessä istuvaan saa mitään kontaktia sen verhon takia.
Vierailija kirjoitti:
Milloin lentomatkustamisesta tuli kuin olisi siivillä liikkuvassa tarhassa?
Siinä vaiheessa, kun saastuttamisesta tuli erityissuojelussa oleva ihmisoikeus eikä pelkkää rikkaiden huvia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen viimeksi matkustanut hoikkana, jopa alipainoisena. Enkä muuten mahtunut paikalleni, koska olen pitkä. Jos olisin saanut valita, en todellakaan olisi kasvanut yli keskipituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa hyvät ihmiset paikka bisness-luokasta, jos penkkien kallistelu ärsyttää. Euroopan sisäisillä lennoilla hintaero on vain muutamia satasia economy ja bisness-lippujen välillä.
RATKAISU: Jospa se ääliö penkin kallistelija, joka haluaa ollaa liki vaaka-asennossa, ostaisi itse sen bisnes-luokan ?
Joo, ja kallistaa oman penkkinsä sen heti verhon takana istuvan normaalihintaisen matkan maksaneen henkilön päälle, kun tämä yrittää syödä. Mitäs jos edes sen verran odottaisitte, että takana olevakin saa syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein tajua, miksi lentokoneisiin, juniin ja busseihin edes tehdään kallistettavia penkkejä. Jossain bisnesluokassa, jossa istuimet ovat sen verran erillään, että mahtuu makoilemaan, se on paikallaan, mutta ei noissa ahtaissa matkustamoissa ole sellaista tilannetta, jossa selkänojan kallistaminen olisi toivottavaa. Ellei sitten matkustamo ole puolityhjä, mikä ei tietenkään ole liikennöitsijän tarkoitus.
Niitä tehdään siksi että olisi mukavampi istua siinä penkissä.
Mutta eihän se ole. Tilanteessa, jossa kaikki matkustajat kallistavat selkänojat, jokaisella on epämukavampaa kuin tilanteessa, jossa kaikki selkänojat ovat suorassa.
Ja takimmaisella on tukalaa, koska hänen penkkiään ei saa kallistettua, sillä takana on seinä.
RATKAISU: Jospa se ääliö penkin kallistelija, joka haluaa ollaa liki vaaka-asennossa, ostaisi itse sen bisnes-luokan ?