Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskoton osapuoli kehtaa kuvitella, että teon voisi antaa anteeksi?

Vierailija
10.05.2023 |

Sinä joka petät ja haluat tekojesi jälkeen silti jatkaa yhdessä. Oletko jotenkin vajaa?

Yhteisen sopimuksen rikkomisella on lopulliset seuraukset. Ne löytää edestään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen teko voi mennä kännihuuruisena vahinkona. Salasuhde vaatii yleensä tietoista valehtelemista, harhauttamista ja kaikenlaisia järjestelyitä. Siinä ei olla yleensä humalassa, vaan sellainen petosten sarja tarkoittaa kylmänviileää itsekkyyttä, häikäilemättömyyttä ja varsinaisen kumppanin totaalista unohtamista. Salasuhteesta kärähtävää kannattaakin esim. vetää turpaan.

Hyvin kuvattu. Saa olla kyllä todella vinksahtanut mieli salasuhtelijalla. Joillekin se on addiktio. Joskin kärähtänyt vaan kannattaa jättää samantien ilman mitään muuta tekoa. Kantakoot seuraukset.

Vierailija
22/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää antaa anteeksi, muuten Taivaan Isä ei anna anteeksi meille. Mutta sama meno ei saa jatkua. Anteeksi antaminen, mitä se tarkoitta, on hämärää monille.

Anteeksi antaminen vapauttaa katkeruudesta sen, joka antaa anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen teko voi mennä kännihuuruisena vahinkona. Salasuhde vaatii yleensä tietoista valehtelemista, harhauttamista ja kaikenlaisia järjestelyitä. Siinä ei olla yleensä humalassa, vaan sellainen petosten sarja tarkoittaa kylmänviileää itsekkyyttä, häikäilemättömyyttä ja varsinaisen kumppanin totaalista unohtamista. Salasuhteesta kärähtävää kannattaakin esim. vetää turpaan.

Joo, kertapettämisen voisin ehkä itsekin antaa anteeksi. Mutta jos kolmosen kanssa vietetään paljon aikaa yhdessä, viestitellään kuukausia/vuosia syvällisiä (minunkin) elämästäni ja touhuillaan kaikenlaista muutakin, niin tossa on ovi ja hei hei.

Vierailija
24/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässä jokainen parisuhde on päättynyt naisen pettämiseen ja jokainen nainen on vaatinut minua antamaan hänelle sen anteeksi. Yhdelle annoin anteeksi ja meni viikko että petti minua uudestaan.

Vierailija
25/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä panokertoja parisuhteen aikana. Muistaako niistä mitään jälkikäteen, no eipä juuri. Vieraan paneminen on ihan yhtä merkittävä tapahtuma ja helposti unohdettavissa.

Vierailija
26/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa mitä tarkoittaa anteeksi antaminen.

Vierailija
27/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä panokertoja parisuhteen aikana. Muistaako niistä mitään jälkikäteen, no eipä juuri. Vieraan paneminen on ihan yhtä merkittävä tapahtuma ja helposti unohdettavissa.

No vastaa tähän: Miksi sitten on erikseen sinkkuja ja varattuja ja typeriä sosiaalisia sääntöjä, ketä saa pyytää vaikka syömään tai kelle voi viestitellä? Miksi kaikki ei vaan pane toisiaan kuin kanit? Ja miksi pettänyt osapuoli ei salli petetyn tekevän samoin kuin itse teki?

Vierailija
28/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä ole niin typerä, etten ilman googlausta sitä ymmärtäisi.

Täyttyykö kaikkein yksinkertaisinpiinkin käsitteisiin, hakea merkitys googlesta!

Vierailija
29/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vielä ole niin typerä, etten ilman googlausta sitä ymmärtäisi.

Täyttyykö kaikkein yksinkertaisinpiinkin käsitteisiin, hakea merkitys googlesta!

Enpä tiedä, mutta ap ei selvästi käsitä etkä sinäkään näytä käsittävän.

Vierailija
30/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kuvattu. Saa olla kyllä todella vinksahtanut mieli salasuhtelijalla. Joillekin se on addiktio. Joskin kärähtänyt vaan kannattaa jättää samantien ilman mitään muuta tekoa. Kantakoot seuraukset.

Joskus seuraukset ovat pettäjälle sosiaalisesti isoja. Jää ulkopuolelle, ikäänkuin reunalle koska on osoittanut olevansa epäluotettava, epärehellinen ja häikäilemättömän itsekäs. Kuka muu kuin toinen pettäjä haluaisi olla missään tekemisissä tällaisen kanssa?

Vierailija
31/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ihmisen sukupuolielimen omiminen ei ole se liiton pointti. Antaisin anteeksi vieraissa käynnin.

Antaisin luvan käydä vieraissa, jos mies kysyisi.

Semmone, mies siellä larppaa naista, vahinko kävi jo, muijas tuskin tämmösellä soopalla muuttaa mieltään, naiset ei ole kollektiivinen hive mind.

Ihan olen nainen ja niin on "mieskin".

Vierailija
32/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus seuraukset ovat pettäjälle sosiaalisesti isoja. Jää ulkopuolelle, ikäänkuin reunalle koska on osoittanut olevansa epäluotettava, epärehellinen ja häikäilemättömän itsekäs. Kuka muu kuin toinen pettäjä haluaisi olla missään tekemisissä tällaisen kanssa?

Seuraukset pettäjälle voivat esimerkiksi olla seuraavia.

Kaveripiiri usein uusiksi. Oma perhe ja suku saattaa etääntyä tai hylätä kokonaan tai osittain. Työkuvioissa ovia menee hiljaisesti kiinni. Ihmiset katsovat alentuvasti ja välttävät ottamasta mukaan. Kaikenkaikkiaan mahdollisuudet elämässä kapenevat.

Vierailija
33/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraukset pettäjälle voivat esimerkiksi olla seuraavia.

Kaveripiiri usein uusiksi. Oma perhe ja suku saattaa etääntyä tai hylätä kokonaan tai osittain. Työkuvioissa ovia menee hiljaisesti kiinni. Ihmiset katsovat alentuvasti ja välttävät ottamasta mukaan. Kaikenkaikkiaan mahdollisuudet elämässä kapenevat.

Miten siitä niin moni saisi tietää? Jos itse eroaisin pettämisen takia, niin esim. töissä en kertoisi pettämisestä mitään.

Vierailija
34/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä kummasti se tieto liikkuu epäluotettavista ihmisistä. Ihmiset puhuvat keskenään.

Vierailija
35/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjaimelliseen kysymykseen "Miten kehtaa kuvitella"  on helppo vastata. Kuvitteleminen on täysin sallittua, yksityisistä ajatuksista ei joudu tuomiolle. Ilmeisesti aloittaja on henkilö, jota heti hävettää jos ajatukset lipsahtavat.  Useimmat ihmiset kyllä kehtaavat kuvitella vaikka mitä, esim. villejä seksisessioita, joihin ei ehkä ole käytännössä mahdollisuuksia.  Asioiden kuvittelemisella ja käytännössä toteuttamisella on merkittävä ero.

Mitä taas parisuhteen ongelmiin tulee, toisilla pareilla on parempi kyky ratkaista niitä yhdessä kuin joillakin. Uskollisuuslupauksen tai minka tahansa yhdessä sovitun asian, rikkominen on luonnollisesti ongelma, joka on käsiteltävä. Jotkut eivät osaa, vaan lähtevät suhteesta. Ne ketkä osaavat, saavat suhteelta enemmän.

Mä en todella edes pystyisi salasuhteisiin. Pari kertaa olen yrittänyt aloittaa, mutta molemmilla kerroilla meni pupu pöksyyn. Siksi en ymmärrä, miten toinen antaa avioliitossa tunteiden toiseen kehittyä ja tapahtumien edetä seksiin asti. Tai siis ymmärrän, jos on saanut mallin kotoa ja epävakaasta lapsuudesta johtuen kiintymyssuhdemalli on turvaton. Mutta en ymmärrä, miksi toinen ei antaisi mun tehdä samaa mitä itse teki.

Kun kiintymyssuhdemalli on turvaton ja häilyvä niin tutkitusti todennäköisyys aikuisena salasuhteiluun on korkeampi.

Eikö juuri päinvastoin? Turvallisesti kiintynyt ei koe epävarmuutta, vaikka toinen hinkkaisikin pissavärkkejään jonkun muun kanssa. Avioliitto on kuitenkin pelkkä hallinnollinen/taloudellinen sopimus.

Vierailija
36/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjaimelliseen kysymykseen "Miten kehtaa kuvitella"  on helppo vastata. Kuvitteleminen on täysin sallittua, yksityisistä ajatuksista ei joudu tuomiolle. Ilmeisesti aloittaja on henkilö, jota heti hävettää jos ajatukset lipsahtavat.  Useimmat ihmiset kyllä kehtaavat kuvitella vaikka mitä, esim. villejä seksisessioita, joihin ei ehkä ole käytännössä mahdollisuuksia.  Asioiden kuvittelemisella ja käytännössä toteuttamisella on merkittävä ero.

Mitä taas parisuhteen ongelmiin tulee, toisilla pareilla on parempi kyky ratkaista niitä yhdessä kuin joillakin. Uskollisuuslupauksen tai minka tahansa yhdessä sovitun asian, rikkominen on luonnollisesti ongelma, joka on käsiteltävä. Jotkut eivät osaa, vaan lähtevät suhteesta. Ne ketkä osaavat, saavat suhteelta enemmän.

Mä en todella edes pystyisi salasuhteisiin. Pari kertaa olen yrittänyt aloittaa, mutta molemmilla kerroilla meni pupu pöksyyn. Siksi en ymmärrä, miten toinen antaa avioliitossa tunteiden toiseen kehittyä ja tapahtumien edetä seksiin asti. Tai siis ymmärrän, jos on saanut mallin kotoa ja epävakaasta lapsuudesta johtuen kiintymyssuhdemalli on turvaton. Mutta en ymmärrä, miksi toinen ei antaisi mun tehdä samaa mitä itse teki.

Kun kiintymyssuhdemalli on turvaton ja häilyvä niin tutkitusti todennäköisyys aikuisena salasuhteiluun on korkeampi.

Eikö juuri päinvastoin? Turvallisesti kiintynyt ei koe epävarmuutta, vaikka toinen hinkkaisikin pissavärkkejään jonkun muun kanssa. Avioliitto on kuitenkin pelkkä hallinnollinen/taloudellinen sopimus.

Huomaa ettet ymmärrä noista asioista mitään.

Vierailija
37/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa.

Itse näyttäisin pettäjälle ovea samantien, kun saisin selville. Mikään syy ei oikeuta pettämistä. Jos suhteessa on ongelmia, niistä voi puhua. Jos tekee mieli vierasta, sen voi sanoa ihan reilusti ja sitten joko erotaan tai sovitaan avoimesta suhteesta.

Vierailija
38/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa.

Itse näyttäisin pettäjälle ovea samantien, kun saisin selville. Mikään syy ei oikeuta pettämistä. Jos suhteessa on ongelmia, niistä voi puhua. Jos tekee mieli vierasta, sen voi sanoa ihan reilusti ja sitten joko erotaan tai sovitaan avoimesta suhteesta.

Huvittavin selitys mitä joku kertoi jonkun pettäjän sanoneen että ei vieraissa käynnistä tai salasuhteilusta pidä suhteen alussa puhua mitään eikä sopia mitään. Koska hänelle sellainen oli kuulemma itsestäänselvyys.

Vierailija
39/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastaa tähän: Miksi sitten on erikseen sinkkuja ja varattuja ja typeriä sosiaalisia sääntöjä, ketä saa pyytää vaikka syömään tai kelle voi viestitellä? Miksi kaikki ei vaan pane toisiaan kuin kanit? Ja miksi pettänyt osapuoli ei salli petetyn tekevän samoin kuin itse teki?

Tähän olis kiva kuulla vastaus.

Vierailija
40/40 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän jotkut antavat anteeksi ja jatkavat suhdetta, joten siinä mielessä ei ole aivan ihmeellistä, jos joku pitää sellaista mahdollisena.