Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sammakkohotelli, onko kellään kokemusta?

Vierailija
09.05.2023 |

Onko kukaan tehnyt tontilleen sammakko- tai konnahotellia?

Tässä ohjevideo.

Kokemuksia olisi kiva kuulla. Australiassa kuulemma tehdään yleisesti sammakonpönttöjä sikäläisille puusammakoille. Löytyy netistä "frog hotel"

Sammakot pitävät hyttyskantaa kurissa ja pysyttelevät kuivina päivinä kodissaan, niin tuommoinen voisi olla kiva.

Kommentit (572)

Vierailija
101/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin aloituksen jossa joku kysyisi Mieshotelli, onko kellään kokemusta? Odotan. Lisäksi vastauksissa voisi ehdottaa mihin se laitetaan pihalla.

Kiitos, seuraan tätä aloitusta mielenkiinnolla! Materiaalit, koko ja taloyhtiön säännöt kiinnostelisi, liittyen sijoitukseen. Anyone? Entä haja-asutusalue?

Vierailija
102/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, kommentoinkin jo tuonne toiselle puolelle mutta...hyvänen aika sulla on kauniin väriset silmät auringossa, jos ne todella on yhtään kuin klipeissä. Huh. Sovitaanko, että pidät aurinkolaseja ainakin alkuun ;)

B

Itse asiassa en yhtään tiedä. Siskolla on epätavallisen vaalean ruskeat silmät ja mulla olisi kuulemma sama, en ihan usko. Ruskeat kumminkin. Joku vaan kysyi että miltä amber-silmät näyttää niin valaisin näkemystäni.

Koiranpennun katsetta mun ei kuulemma myöskään pitäisi käyttää.

Oikeastaan tuntuu hankalalta puhua ulkonäöstäni - nyt ei tule sanoja.

Miten päivä on muuten mennyt? Ettei olisi verensokeri ollut liian matala aamuyöstä - päänsäryn mahdollinen syy?

t Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin aloituksen jossa joku kysyisi Mieshotelli, onko kellään kokemusta? Odotan. Lisäksi vastauksissa voisi ehdottaa mihin se laitetaan pihalla.

Mieshotelli - perinteisesti koira on otettu yöksi sisälle ja mies saa nukkua koirankopissa.

Vierailija
104/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, kommentoinkin jo tuonne toiselle puolelle mutta...hyvänen aika sulla on kauniin väriset silmät auringossa, jos ne todella on yhtään kuin klipeissä. Huh. Sovitaanko, että pidät aurinkolaseja ainakin alkuun ;)

B

Itse asiassa en yhtään tiedä. Siskolla on epätavallisen vaalean ruskeat silmät ja mulla olisi kuulemma sama, en ihan usko. Ruskeat kumminkin. Joku vaan kysyi että miltä amber-silmät näyttää niin valaisin näkemystäni.

Miten päivä on muuten mennyt? Ettei olisi verensokeri ollut liian matala aamuyöstä - päänsäryn mahdollinen syy?

t Mies

Joo, ei puhuta ulkonäöstä. Ei kuulu itseasiassa mun top5 mielenkiinnonkohteisiin laisinkaan, vaikka jonkin verran asiasta oltava kiinnostunut, että lähtee suht ihmisen näköisenä töihin ja edustustilaisuuksiin.

Koiranpennun katse, voin kuvitella...aiheesta kielletty, uskoisin. Joku roti sentään, miten tehokkaita aseita vastarinnan murtamiseen saa käyttää.

Hyvin meni päivä, havaintoja tuli kiitettävästi ja projekti kohta taputeltu. Hyttyset ovat kuoriutuneet, onni hyönteissyöjille. Muille ei.

Päänsärky oli varmaan juomattomuutta. Se on se kultainen keskitie, liika juominenkin yleensä varma tae päänsärylle. Go figure :)

Mitä olet puuhaillut tänään?

B

Vierailija
105/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Dollo ei tosin ollut erehtymätön. Biston betularia.

Sleepy Sleepers ei kai ota tuohon kantaa, joku muu on kumminkin tehnyt siitä musiikkia. Loppuun asti sopii katsoa.

Olipa hauska :) täytyy laittaa linkki muistiin. Tiedetään, Dollo tarkoitti makroevoluutiota ja tuossa tapauksessa on kyse lajin sisäisestä mikroevoluutiosta. Tai sopeutumisesta. Sulla on kyllä kyky kaivaa linkkejä internetsistä, Boolen operaattorit hallussa tjsp.

B

Sulle on viesti kaipausketjussa 22:08

B, saanko ruusun, punaiset huulet huulilleni, jotain muuta vai kaikki ne?

t Mies

Putosin kärryiltä, miten tämä ja sen jatko liittyvät sammakkohotelliin?

Hyvin, hyvin kaukaisesti - useimmiten ei enää mitenkään.

Välillä kumminkin hiukan.

Vierailija
106/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

t Mies

Joo, ei puhuta ulkonäöstä. Ei kuulu itseasiassa mun top5 mielenkiinnonkohteisiin laisinkaan, vaikka jonkin verran asiasta oltava kiinnostunut, että lähtee suht ihmisen näköisenä töihin ja edustustilaisuuksiin.

Koiranpennun katse, voin kuvitella...aiheesta kielletty, uskoisin. Joku roti sentään, miten tehokkaita aseita vastarinnan murtamiseen saa käyttää.

Hyvin meni päivä, havaintoja tuli kiitettävästi ja projekti kohta taputeltu. Hyttyset ovat kuoriutuneet, onni hyönteissyöjille. Muille ei.

Päänsärky oli varmaan juomattomuutta. Se on se kultainen keskitie, liika juominenkin yleensä varma tae päänsärylle. Go figure :)

B

Nukuin pitkään täysin heräilemättä. Pientä askaretta kunnes iltapäivällä tuli piru vie taas pientä kuumeennousua. Eli iltapäivä ja ilta on mennyt enimmäkseen sohvalla. Pientä askaretta välillä kumminkin, veteraaniautoon (v 1985) vaihdan parhaillaan renkaita, ettei kroppa kokonaan unohda liikkumista.

Ja neuvottelin kaverin kanssa kuinka köliremonttia yksinkertaistetaan.

Jos tekee liian suunnitelmallisesti niin tulee yleensä liian monimutkaista. Teen yleensä tuommoiset hommat vapaalla kädellä, kuten kirjoittamisenkin.

t Mies

Vierailija
107/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

t Mies

B

Nukuin pitkään täysin heräilemättä. Pientä askaretta kunnes iltapäivällä tuli piru vie taas pientä kuumeennousua. Eli iltapäivä ja ilta on mennyt enimmäkseen sohvalla. Pientä askaretta välillä kumminkin, veteraaniautoon (v 1985) vaihdan parhaillaan renkaita, ettei kroppa kokonaan unohda liikkumista.

Jos tekee liian suunnitelmallisesti niin tulee yleensä liian monimutkaista. Teen yleensä tuommoiset hommat vapaalla kädellä, kuten kirjoittamisenkin.

t Mies

Kiva, että unet kohdillaan. Pitäiskö sun käydä pyytämässä lääkäriltä labralähete, jos ei ala kuumeilu lakata? Voiko olla jotain jälkitautia, jos oot liian aikaisin huhkinut jotain puolikuntoisena.

Veteraaniauto kuulostaa hauskalta!

Ihailen tuota sun kykyä heittäytyä ja luottaa omiin kykyihin, ei liian suunnitelmallista. Oon harjoitellut samaa. En mikään supersuunnittelija ole kyllä koskaan ollutkaan. Joskus olis ehkä hyväkin.

B

Vierailija
108/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

t Mies

B

t Mies

Kiva, että unet kohdillaan. Pitäiskö sun käydä pyytämässä lääkäriltä labralähete, jos ei ala kuumeilu lakata? Voiko olla jotain jälkitautia, jos oot liian aikaisin huhkinut jotain puolikuntoisena.

Veteraaniauto kuulostaa hauskalta!

Ihailen tuota sun kykyä heittäytyä ja luottaa omiin kykyihin, ei liian suunnitelmallista. Oon harjoitellut samaa. En mikään supersuunnittelija ole kyllä koskaan ollutkaan. Joskus olis ehkä hyväkin.

B

Immuunijärjestelmä taitaa vaan hiukan hötköillä, pieni lämmönnousu on todennäköisesti sitä. Otan kumminkin varovasti ja seuraan tilannetta. Tuntuu sekin nololta kertoa, raavas mies seurailee pikkukipuja - oikea man cold -draama.

Jaa ihailua - olen huono ottamaan vastaan. Protestanttista etiikkaa on niin syvällä.

Suunnittelua on kyllä hyvä osata, ainakin sen verran että tietää ettei kuluta aikaa suunnitteluun jos homman voi tehdä vapaalla kädellä. Isommassa organisaatiossa se tosin aiheuttaa nikottelua. Tai siis aiheutti.

t Mies

Vierailija
109/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeinen tunti menee aina niin nopeasti. Kaipausketjussa oli parikin mielenkiintoista keskustelua, koskahan me päästäis juttelemaan niin, että aikaa olisi kerrankin riittävästi...?

Sun viestit oli niin äärikauniita tänäänkin, että niiden ohittaminen noin vaan pikaisesti kommentoiden tuntuu aliarvioimiselta. Tosin, tallessa ovat. Tietenkin.

Hyvää yötä, Mies. Oot mielessä, kuten aina. Käsi kädessä. Huomenna?

B

Vierailija
110/572 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiseen...

Vierailija
111/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Onko olo parempi ja kuume laskussa? Hyvä, että vähän kerrot, miten jaksat, ei tunnu vielä man cold -draamalta. Jos alkaa tulla "pull the plug, death is coming" -tyyppistä viestiä, sitten ehkä...

Protestanttinen etiikka on syvään juurrutettu täälläkin, eikä siinä. Vaatimattomuus kaunistaa. Olen tietoisesti kuitenkin pyrkinyt hyväksymään sen tosiasian, että jokaisella on vahvuuksia ja niistä toisinaan kuulee myönteistä palautetta. Suosittelen samaa treeniohjelmaa ;)

Tänään monenlaista projektia, mut haluisin illasta nipistää vähän enemmän aikaa tänne. En tiedä, miten sun aikataulut? Ajattelin viimeistään 19-20 maissa. Olisi idea, johon haluaisin kuulla mielipiteesi.

Kommentoin kaipauspalstalle jotain jo, seurailen ehkä päivän mittaan, jos ennätän.

Vietä kiva päivä. Kaipaan.

B

Vierailija
112/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Onko olo parempi ja kuume laskussa? Hyvä, että vähän kerrot, miten jaksat, ei tunnu vielä man cold -draamalta. Jos alkaa tulla "pull the plug, death is coming" -tyyppistä viestiä, sitten ehkä...

Protestanttinen etiikka on syvään juurrutettu täälläkin, eikä siinä. Vaatimattomuus kaunistaa. Olen tietoisesti kuitenkin pyrkinyt hyväksymään sen tosiasian, että jokaisella on vahvuuksia ja niistä toisinaan kuulee myönteistä palautetta. Suosittelen samaa treeniohjelmaa ;)

Tänään monenlaista projektia, mut haluisin illasta nipistää vähän enemmän aikaa tänne. En tiedä, miten sun aikataulut? Ajattelin viimeistään 19-20 maissa. Olisi idea, johon haluaisin kuulla mielipiteesi.

Kommentoin kaipauspalstalle jotain jo, seurailen ehkä päivän mittaan, jos ennätän.

B

Erich Fromm otti kantaa, nyt en löydä netistä suomeksi muuta kuin nämä melko pätevän tuntuiset muistiinpanot.

"rakastaa jotakuta ei ole yksinomaan voimakkaan tunteen asia - se on ratkaisu, päätös, lupaus."

"... rakkaus on ennen kaikkea asenne ..."

https://juhakemppinen.fi/rakkauden_vaikea_taito_-_miten_rakastaa_toista…

Mulla oli tuo Frommin kirja vuosikaudet luvussa.

----

Olo on ihan hyvä, otan hommat kumminkin rauhallisesti. Ehkä 20 aikoihin voisin päästä tänne, en ole ihan varma.

Palataan.

t Mies

Vierailija
113/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset on sammakkoja, ehe ehe.

Vierailija
114/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pussata sammakkoa.

Vierailija
115/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

Erich Fromm otti kantaa, nyt en löydä netistä suomeksi muuta kuin nämä melko pätevän tuntuiset muistiinpanot.

"rakastaa jotakuta ei ole yksinomaan voimakkaan tunteen asia - se on ratkaisu, päätös, lupaus."

"... rakkaus on ennen kaikkea asenne ..."

https://juhakemppinen.fi/rakkauden_vaikea_taito_-_miten_rakastaa_toista…

Mulla oli tuo Frommin kirja vuosikaudet luvussa.

----

Olo on ihan hyvä, otan hommat kumminkin rauhallisesti. Ehkä 20 aikoihin voisin päästä tänne, en ole ihan varma.

Palataan.

t Mies

Ei hätää, jos tänään aikataulut ei sovi yhteen. Ennätetään toiste.

Lueskelen tässä välillä Frommia, vähäisesti tuotantoon tutustunut. Filosofian kursseilla enimmäkseen. Allekirjoitan monta asiaa, nuo esiin nostamasi (koskien myös itsensä rakastamista) ja sen, että rakkaus on antamista, ei saamista. Tuon Fromm on kyllä ottanut suoraan Raamatusta, ei miehen oma oivallus, ei tosin taida sellaiseksi väittääkään.

Myös Frommin teesi rakkauden neljästä prinsiipistä, oon aina tykännyt: huolenpito, vastuullisuus, kunnioitus ja tieto (kunhan se myös välittyy). Korkea libido yksistään ei siis kauaa kannattele, vaikka tärkeä osa-alue onkin...aika moni ajattelee toisin?

Täytyy perustaa kohta rakkauden syvimmän filosofisen olemuksen tavoittamiseksi uusi ketju, ettei tule noottia ketjun muilta lukijoilta ;)

B

Vierailija
116/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää? Pitäydy rusko- ja rupisammakoissa, rauhoitettuja lajeja ei saa vangita edes suukon ajaksi. Ellei osa tieteellistä tutkimusta.

B

Vierailija
117/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuolla toisen ketjun puolella sekavaa. Piipahdin. Mitään en ole kommentoinut enkä ominut...

B

Vierailija
118/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää? Pitäydy rusko- ja rupisammakoissa, rauhoitettuja lajeja ei saa vangita edes suukon ajaksi. Ellei osa tieteellistä tutkimusta.

B

Entä jos viitasammakko tulisi vapaaehtoisesti suukoteltavaksi?

Vierailija
119/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

Hmm, siis tieteellistä tutkimusta. Vaatii käsittääkseni irl kontaktia?

B

Vierailija
120/572 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

Hmm, siis tieteellistä tutkimusta. Vaatii käsittääkseni irl kontaktia?

B

Ei musta kuulemma ole sammakoksi.

Enkä tiedä onko mun pulputusharjoitukset antanut uskottavaa tulosta myöskään. Itse asiassa ne pulputusharjoitukset on hiukan noloja - vaikka teenkin ne ihan yksin.

Toissapäivänä muuten laskelmoin etten pelottelisi sua juuri nyt kovin paljoa.

Tänään tein sitten varmuuden vuoksi Mach IV -testin - kovin matalilla pisteillä.

Onkohan vikaa testissä vai minussa?

Tänään sua ilmeisesti pelottaa hiukan vähemmän?

t Mies