Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo fiilis uudesta miehestä

Vierailija
09.05.2023 |

Tapasin Tinderin kautta miehen, jonka kanssa tavattu nyt muutamia kertoja. Mies on tosi mukava, hyvin avoin, komeakin ja selkeästi tuonut esiin, että on hyvin kiinnostunut ja haluaa tavata ja jatkaa tutustumista. Viestittelemme päivittäin ja jutut käy hyvin yksiin, huumorintaju ja arvot on samanlaiset.

Jotenkin itselle on kuitenkin alkanut tulla outo fiilis tyypistä ja nimenomaan ei hyvällä tavalla. En osaa tarkemmin selittää, mutta tulee tunne, ettei mies ole ihan sitä mitä väittää olevansa ja joissakin pikkuasioissa jutut menevät hänellä vähän ristiin. Onko kokemusta tällaisesta, yrittääkö alitajunta nyt varoittaa mahdollisesta vaarasta? Vai onko tämä vaan omaa ylianalysointia ja jotain typerää sitoutumispelkoa, joka pistää nyt vastaan?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää pikkujutut on? Vaikea sanoa onko kyse hyvästä intuitiosta vai pelkästään yliajattelusta. Kannattaa aina olla varovainen.

Esim. perhesuhteistaan ja aiemmasta koulutuksestaan ja työstään kertoessaan olen huomannut ristiriitaisuutta. Siis ei ole ajallisesti ja ikänsä huomioiden mahdollista että on käynyt tietyt koulut ja ollut x vuotta töissä tietyissä paikoissa. Eka kerralla kertoi myös sisaruksensa asuvan paikassa x, mutta nyt olikin samalla paikkakunnalla.

Etene rauhallisesti. Vaikuttaa että mies valehtelee.

Tenttaa vähän lisää: teoriassa on mahdollista, että mies on ylisuorittaja, joka on suorittanut kaksi tutkintoa samanaikaisesti ja käynyt samalla töissä. Kyllä tuollaisia ihmisiä on.

Sisaruksista: onko varmasti kyse samasta sisaruksesta. Voihan olla että kyse on eri sisaruksista ja olet ymmärtänyt väärin, kenestä on kyse.

Mut kysele lisää, jos mies muutoin vaikuttaa hyvältä. Myös LinkedIn kannattaa tsekata. Yleensä huijarit ennen pitkää kompastuu omaan näppäryyteensä. Mitä enemmän kyselet, sitä nopeammin.

Vierailija
102/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Jos valeita tulee alussa, pieniä tai isoja, niin kannattaa ottaa jalat alleen. Itsehän en ottanut, vaikka alitajunta tai joku intuitio varoitti voimakkaasti.

Edelleen kiinni suhteessa kymmenen vuoden jälkeen enkä pois pääse. Pienet valkoiset valheet ja epäselvyydet paisuivat vuosien mittaan aivan järkyttäviin mittoihin. Koko ajan pettänyt ja viettänyt kaksoiselämää selkäni takana, sössinyt raha-asiansa ja tehnyt luoja tietää mitä hulluuksia.

Edelleen valehtelee ja kieroilee, esittää juuri sitä mitä ihmiset haluavat hänen olevan. Oma persoonallisuus puuttuu kokonaan. Normaali, terve ihminen ei valehtele patologisesti. Ja tälläiset tyypit eivät muutu

LÄHDE. Nyt tuntuu siltä. ettet jaksa tai pysty, mutta kyllä pystyt. Sulla on vain tämä yksi elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän hölmön kuuloinen kommentti, mutta oletko varma että muistat ja olet ymmärtänyt yksityiskohdat oikein? Itsellänikin oli alkuun omasta rakkaastani tosi varovainen olo, koska mies tuntui liian ihanalta ollakseen totta. Jossain vaiheessa sitten kiinnitin huomiota ajalliseen yhteensopivuuteen siinä, oliko ollut vielä suhteessa lastensa äidin kanssa vai ei. Olin mielestäni kuullut kahta eri ajankohtaa erolle (josta oli siis kaikissa tuntemissani versioissa joka tapauksessa jo vuosia). Tämä pysyi mielessäni, mutta halusin kuitenkin edetä, vaikkakin varoen.

Noh, joskus sitten tutustumisen jatkuttua keskusteltiin tarkemmin molempien eroista, ja olin ihan itse täyttänyt ajatuksissani tarinaa uusiksi. Mies oli kertonut eksänsä pettäneen -> olin kerrastapoikki ihmisenä olettanut eron totta kai osuneen siihen samaan aikaan, mutta olivatkin vielä pitkään yrittäneet sopia asiaa yhdessä.

Eli jos opiskelu ja työ ei täsmää, niin onko ollut osa-aikaisena opiskelun ohessa tms? Onko sisko muuttanut? Jne. Mutta jos olet ihan varma että ei ole samanlainen tilanne vaan stoorit vaihtuu ilman syytä, niin pieniäkään valeita ei kannata jäädä kuulemaan.

En usko, että muistan väärin, asia jäi niin hyvin mieleen. Väliä ristiriitaisuuksien kertomisessa oli noin viikko. Opiskeluaikaisista työskentelyistä en tiedä.

-ap

Vierailija
104/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista tulee usein oudot fibat. Henkilö vaikuttaa olevan ihmeellisellä tavalla oikein superlöytö. Pikkujutuista usein alkaa paljastua totuus. Narsistit ovat taitavia kopioimaan toista ihmistä ja olemaan kuin peilejä toista ihmistä kohtaan. Antavat olettaa, että ovat sinun sielunkumppaneita.

Vierailija
105/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko

Vierailija
106/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä aikoinani pidin päiväkirjaa netissä ja tallensin myös keskusteluja ihastuksen kanssa. Niitä oli hauska lukea myöhemmin, kun ihastus ei muistanut itse mitä oli luritellut. Luulen, että hänellä oli muitakin, joiden kanssa viestaili, niin saattoi mennä jutut sekaisin. Livenä mulle tuli tosi outo olo. En olisi millään halunnut uskoa mitään ikävää vaan jatkoin yhteyden pitämistä. Lopulta ristiriitaisuudet olivat niin huomattavia, että lopetin ja blokkasin tyypin. Kerroin kyllä hänelle ihan suoraan, ettei tämä tunnu minusta hyvälle. Nyt melkein hävettää koko juttu. 

Vierailija
107/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt lyllertämään eri suuntaan niin ehdit pakoon, tsemppiä.

Vierailija
108/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mustan muovin seassa elottoman naisen kasvot ja verta.

Vierailija
109/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitio on usein oikeassa. Ole varovainen.

Vierailija
110/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties mikä Moringa2. Tapaa vain julkisilla paikoilla, älä anna osoitetta tai puhelinnumeroa.

Tutustuin tyyppiin, joka jäi valheista kiinni, valehteli jopa omaisen kuolemasta ja sitten kertoi olevansa menossa tätä tapaamaan. Paljastui myös äkkivääräksi, joka raivostui silmittömästi mitättömistä syistä, oli myös pistänyt välit poikki kaikkiin entisiin kavereihinsa. Luultavasti jostain ei-edes-kunnon syistä.

Vierailija
111/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän kaukaahaettu ajatus, mutta tuli mieleen, että onko sinulla sometilejä julkisena, jolloin mies olisi voinut tehdä ikäänkuin taustatutkimusta sinusta ja osaisi sen takia esittää olevansa "sielunkumppanisi"?

Joka tapauksessa, kannattaa edetä hitaasti ja uskoa intuitioon.

"Minäkin tykkään viinistä ja matkustelusta" T. Jorma

tää oli hyvä :DD

Vierailija
112/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet polkkatukkainen pullero? Haluat uskoa ihmisistä hyvää ja teet sen itsesi kustannuksella. Sinua odottaa iso yllätys ja kivulias oppikoulu tämän asian suhteen. Jos ei tämän niin seuraavan miehen kanssa.

Vierailija
113/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelutapasi ja tämä avauksesi saattaa ennemminkin kertoa siitä, että sinä olet se jonka päällä pitäisi olla punainen varoituslippu. Jos vikojen etsiminen ja kyseenalaistaminen alkaa jo tässä vaiheessa, niin mitä se on suhteessa muutaman vuoden jälkeen?

Mä taas näen että kun ollaan oltu yhdessä vuosia, annetaan anteeksi pieniä ja isompiakin asioita. Kun on vasta tapailtu hetki, on hyvä pitää silmät auki ja arvioida huolellisesti näkemäänsä. Se että huomaa ristiriitaisuuksia toisen kertomuksissa ei ole vikojen etsintää vaan havainto todellisuudesta. Jostain se havainto kertoo.

Vierailija
114/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä aikoinani pidin päiväkirjaa netissä ja tallensin myös keskusteluja ihastuksen kanssa. Niitä oli hauska lukea myöhemmin, kun ihastus ei muistanut itse mitä oli luritellut. Luulen, että hänellä oli muitakin, joiden kanssa viestaili, niin saattoi mennä jutut sekaisin. Livenä mulle tuli tosi outo olo. En olisi millään halunnut uskoa mitään ikävää vaan jatkoin yhteyden pitämistä. Lopulta ristiriitaisuudet olivat niin huomattavia, että lopetin ja blokkasin tyypin. Kerroin kyllä hänelle ihan suoraan, ettei tämä tunnu minusta hyvälle. Nyt melkein hävettää koko juttu. 

Vähän sama täällä. Eksän jutuista tuli suhteen alkupuolella outo olo mutta jatkoin silti kun halusin uskoa hyvää. Jälkeenpäin kun luin meidän viestittelyä, en tajua miten en lopettanut juttua heti alkuunsa. Olin lapsellinen ja läheisriippuvainen ja jos siitä kokemuksesta jotain hyvää etsii niin sitten se että oli opettavainen kokemus. En ole enää hyväuskoinen lapsellinen ripustautuja.

Vierailija
115/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tosiaan on, että aina ensimmäisenä alkaa etsimään toisesta niitä negatiivisia piirteitä? Kukaan ei ole virheetön ja jos kaikki tuntuu liian täydelliseltä ollaan tuhon tiellä. Kenessäkään ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä. Kaikissa ihmissuhteissa on riskinsä, toiset satuttaa, loukkaa, jne voimme valita vain sen ketkä on se arvoisia, että pidämme heidät elämässämme. 

Ei millään pahalla, tuli aivan fiilis että sanomasi on, voimme itse päättää kuka meitä hakkaa ja polkee.

Vierailija
116/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen pyytäminen on melko normaalia mutta pakottaminen ehdoton turnoff. Eiko etupylly kiinnosta laingan? Jhomo?

Vierailija
117/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, että muistaa tai sekoittaa asioita.

Tosin voi olla totta.

Yhdessä vaiheessa opiskelin kolmessa koulussa(amis yo, amk, yliopisto) ja olin 3-4 työpaikassa , eri aloilla. (Muusikosta, IT-alaan, raflasta, opettajaksi)

Varmasti , jos kertoisin , niin sekaisin menee.

(---> burnouttiin, unettomuuteen ja masennukseen.)

Vierailija
118/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Äijällä on useampi nainen kierrossa samaan aikaan, ei sitä aina muista mitä kenellekkin on laverrellut :D

Jos on niin aika amatööriltä vaikuttaa. Tarkoitan sitä, että jos valehtelee eri ihmisille, niin kannattaa olla joku perustarina, jonka kertoo kaikille. Se helpottaa muistamista. Tämä mies ei hyödy mitään siitä, että kertoo yhdelle naiselle sisarensa asuvan vaikka Turussa ja toiselle Tampereella. Tuossa ei vain ole mitään järkeä mistään näkökulmasta.

Vierailija
119/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme