Outo fiilis uudesta miehestä
Tapasin Tinderin kautta miehen, jonka kanssa tavattu nyt muutamia kertoja. Mies on tosi mukava, hyvin avoin, komeakin ja selkeästi tuonut esiin, että on hyvin kiinnostunut ja haluaa tavata ja jatkaa tutustumista. Viestittelemme päivittäin ja jutut käy hyvin yksiin, huumorintaju ja arvot on samanlaiset.
Jotenkin itselle on kuitenkin alkanut tulla outo fiilis tyypistä ja nimenomaan ei hyvällä tavalla. En osaa tarkemmin selittää, mutta tulee tunne, ettei mies ole ihan sitä mitä väittää olevansa ja joissakin pikkuasioissa jutut menevät hänellä vähän ristiin. Onko kokemusta tällaisesta, yrittääkö alitajunta nyt varoittaa mahdollisesta vaarasta? Vai onko tämä vaan omaa ylianalysointia ja jotain typerää sitoutumispelkoa, joka pistää nyt vastaan?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää pikkujutut on? Vaikea sanoa onko kyse hyvästä intuitiosta vai pelkästään yliajattelusta. Kannattaa aina olla varovainen.
Esim. perhesuhteistaan ja aiemmasta koulutuksestaan ja työstään kertoessaan olen huomannut ristiriitaisuutta. Siis ei ole ajallisesti ja ikänsä huomioiden mahdollista että on käynyt tietyt koulut ja ollut x vuotta töissä tietyissä paikoissa. Eka kerralla kertoi myös sisaruksensa asuvan paikassa x, mutta nyt olikin samalla paikkakunnalla.
Miksi et kysy suoraan?
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin avoin", mitä nyt esittää jotain muuta kuin on :')
Henkilökohtaisista asioista avautuminen on tehokas keino yrittää saada toinen nopeasti lähelle. Eiköhän tämä ole jo kertonut perheenjäsenen alkoholismista ja koulukiusaamistaustasta.
Kannattaa tosiaan tarkistaa mieheltä vielä nuo asiat. Itse tapasin aikoinaan hyvin viehättävän miehen, johon ihastuin. Kun on ihastunut, niin epäloogisuudet menee hetkessä ohitse, mutta nousevat sitten pintaan. Tämä mies sai taas selitettyä minulle kaiken parhain päin. Vasta pari vuotta myöhemmin aivoni alkoivat laittaa ojennukseen niitä epäloogisuuksia, jotka olin ohittanut. Siksi suosittelen puuttumaan heti niihin ja tutkistelemaan omassa mielessä ja sydämessä mitä nämä jutut ovat. Monesti myös pohtiminen jonkun toisen kanssa auttaa helpommin näkemään epäloogisuudet.
Tekisin niin että seuraavan kerran kun mies sanoo jonkun ristiriitaisen asian, niin kysyisin ihan että "ai eikö x asunutkaan kaupungissa y, kerroit niin viimeksi kun puhuttii hänestä". Sitten katsot miten reagoi. Jos alkaa hätäisesti selittämään, suuttuu tai syyttää huonoa muistiasi, muuttaa tarinaa tms., niin sitten en antaisi enempää jatkoa koko hommalle.
Valehtelevat tyypit on hyviä ihmislukijoita, reagoivat tilanteen mukaan mitä toinen haluaa kuulla, niin tulee se läheisyyden kokemus toiselle. Intuitio alkaa varoittaa tuollaisesta, joten pistä peli hyvillä mielin poikki vaan.
Oma ajatukseni on, että Ap:n uusi mies mitä luultavammin piilottelee tai pidättelee kertomasta jotain. Joko (päättymässä olevaa) suhdettaan, jotain huonoa taipumustaan, väärinkäyttöään, sukupuolenvaihdostaan, karmeaa sukuaan... vaihtoehtojahan riittää. Jotain kuitenkin sellaista, joka saattaa katkaista teidän suhteennekin.
Hän tietää, että ongelmia tulee, jos hän nyt kertoo avoimesti kaiken. Halunnee ensin, että suhde on siinä pisteessä, että et enää halua hänestä luopua, ja vasta sitten hän kertoo. Varaudu siis kaikkeen, jos meinaat jatkaa hänen kanssaan.
Omiin fiiliksiin kannattaa aina luottaa, oli ne sitten kuinka outoja tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Omiin fiiliksiin kannattaa aina luottaa, oli ne sitten kuinka outoja tahansa.
Aina ohjannut minua oikein, kun jälkikäteen asioita selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän kaukaahaettu ajatus, mutta tuli mieleen, että onko sinulla sometilejä julkisena, jolloin mies olisi voinut tehdä ikäänkuin taustatutkimusta sinusta ja osaisi sen takia esittää olevansa "sielunkumppanisi"?
Joka tapauksessa, kannattaa edetä hitaasti ja uskoa intuitioon.
"Minäkin tykkään viinistä ja matkustelusta" T. Jorma
Vierailija kirjoitti:
Kertomasi perusteella itselläni ainakin hälyttää. Etene rauhassa. Intuitioon kannattaa luottaa.
Minulla oli ihan sama kokemus. Alkuun mies vaikutti fiksulta ja ihan ok-tyypiltä. Mutta ensi tapaamisesta asti mulla oli tunne, että tässä ei nyt kaikki ole niinkuin pitäisi. Ja niinpä: kolmansilla treffeillä mies esitteli vaatekaappinsa, saunansa, siivouskomeronsa, imurinsakin ja kehui, kuinka on saanut kaikki tavaransa/vaatteensa ilmaiseksi "kupongeilla, naapurien roskiksista, olipa kerjännyt työpaikaltaan vanhat matotkin. "Olen kunnostanut ihan itse nämä kaikki". Puhui taukoamatta suunnitelmistaan laittaa pihaa kuntoon, kun jostain löytää ilmaiset romppeet. Kannattaa luottaa ensivaikutelmaansa/intuitioonsa.
Kokemusta vastaavasta. Paljastui, että oli mm surma nnut exänsä
Mieluummin ylivarovainen kuin yli-innokas, narsistien ja psykopaattien uhreja on ihan liikaa. Jos kaveri oikeasti valehtelee, niin eihän kaikki ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli sellainen valehtelija, että alkoi juuri noin kuin aloittajalla. Eli pieniä ristiriitaisuuksia, valkoisia mitättömiä valheita, jotka lopulta kerääntyivät idoksi huijaukseksi. Mikään ei ollut totta vaan mies oli valehdellut koulutuksesta ja työstään lähtien lähes kaiken.
Mulla myös sama. Tajusin aika alussa, että oli jotain pientä ristiriitaisuutta tai epämääräisyyttä, mutta ajattelin just sitä, että alussa ehkä sitä vähän pitää vielä etäisyyttä uuteen ihmiseen. No, ihan höpöä. Mies valehteli ihan kaiken, isot ja pienet asiat. Loi täysin valheellisen minän sen mukaan millaisen haisteli minun haluavan ja kun valherakennelma alkoi lopulta sortua, mies ghostasi ja ratsasti auringonlaskuun sanomatta sanaakaan.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta luota vaistoosi! Asioiden liioittelu, kerskailu ja yli-kohtelias käytös ovat narsistin merkkejä!
Mun exällä oli aina vuosien kokemus kaikesta. Kun puhuttiin remontoimisesta, hän oli muka kouluttanut jopa isänsä ikäisiä remppamiehiä jne.
Tai vuosien kokemus keliakian diagnostiikasta jne.
Aina löytyi kokemusta asiasta kuin asiasta.
Hulluhan se oli.
Juokse ehdottomasti jos mies valehtelee!
Vierailija kirjoitti:
Ex mieheni oli tavatessamme juuri tällainen. Valehteli ja liioitteli pikkuasioissa, myöhemmin sitten isommissakin. Ero tuli.
Huh! Kauanko meni kun tajusit erota?
Haha! Äijällä on useampi nainen kierrossa samaan aikaan, ei sitä aina muista mitä kenellekkin on laverrellut :D
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu, että mies innoissaan kertoo sinulle paljon asioita (miksi puhuu jostain sisaruksiensa asuinpaikasta jollain kolmannella tapaamisella) mutta ei pysähdy miettimään, että tarkasti mitä sanoo. Sinä taas kiinnität huomiota siihen, että toisella tapaamisella hän kertoi valmistuneensa 4 vuotta sitten eikä 3 vuotta sitten miten hän ensiksi sinulle kertoi.
Mä en jaksa kaltaisiasi ihmisiä, joille pitää pureskella asia etukäteen valmiiksi, että ei vain vahingossa tule sanottua jotain joskus hieman erheellisesti. Kun ihminen pääsee puhumaa flow-tilassa pieniä asiavirheitä tulee, koska sitä ei jää siinä hetkessä miettimää oliko jostain aikaa 6 tai 8 vuotta.
Kuulostaa jonkin tason mt-ongelmalta, jos henkilö puhelee epätosia tarinoita flow-tilassa. En halua sellaisen tarinoitsijan kanssa parisuhteeseen todellakaan.
Tämä on oleellinen tieto.