Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo fiilis uudesta miehestä

Vierailija
09.05.2023 |

Tapasin Tinderin kautta miehen, jonka kanssa tavattu nyt muutamia kertoja. Mies on tosi mukava, hyvin avoin, komeakin ja selkeästi tuonut esiin, että on hyvin kiinnostunut ja haluaa tavata ja jatkaa tutustumista. Viestittelemme päivittäin ja jutut käy hyvin yksiin, huumorintaju ja arvot on samanlaiset.

Jotenkin itselle on kuitenkin alkanut tulla outo fiilis tyypistä ja nimenomaan ei hyvällä tavalla. En osaa tarkemmin selittää, mutta tulee tunne, ettei mies ole ihan sitä mitä väittää olevansa ja joissakin pikkuasioissa jutut menevät hänellä vähän ristiin. Onko kokemusta tällaisesta, yrittääkö alitajunta nyt varoittaa mahdollisesta vaarasta? Vai onko tämä vaan omaa ylianalysointia ja jotain typerää sitoutumispelkoa, joka pistää nyt vastaan?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teittekö sexiä kuitenkin?

Tähän pitäisi saada vastaus.

Vierailija
82/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 vuotta narsistin hard target. Toivottavasti keneltäkään ei mene enää pitkiä aikoja, nykytiedon valossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää pikkujutut on? Vaikea sanoa onko kyse hyvästä intuitiosta vai pelkästään yliajattelusta. Kannattaa aina olla varovainen.

Esim. perhesuhteistaan ja aiemmasta koulutuksestaan ja työstään kertoessaan olen huomannut ristiriitaisuutta. Siis ei ole ajallisesti ja ikänsä huomioiden mahdollista että on käynyt tietyt koulut ja ollut x vuotta töissä tietyissä paikoissa. Eka kerralla kertoi myös sisaruksensa asuvan paikassa x, mutta nyt olikin samalla paikkakunnalla.

Nigerian prinssi ja Amerikan pilotti. Nettihuijaus deittisivuilla on ammattimainen miljonaluokanbisnes. Blokkaa heti!

Vierailija
84/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Mikko nimeltään?

On. Miten voit tietää ?😯

Vierailija
85/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo aiemmin, että ei ole ollut seksiä. Miehen nimi ei ole Mikko.

-ap

Vierailija
86/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tosiaan on, että aina ensimmäisenä alkaa etsimään toisesta niitä negatiivisia piirteitä? Kukaan ei ole virheetön ja jos kaikki tuntuu liian täydelliseltä ollaan tuhon tiellä. Kenessäkään ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä. Kaikissa ihmissuhteissa on riskinsä, toiset satuttaa, loukkaa, jne voimme valita vain sen ketkä on se arvoisia, että pidämme heidät elämässämme. 

outoa, että tämä kommentti on herättänyt niin paljon negatiivisia reaktioita. 

Tuntuu, että moni ajattelee toisen olevan vain itseään varten, mutta kommenttihan on ihan asiaa. Kumppani täytyy ottaa vastaan myös virheineen jos katsoo, että hän kuitenkin olisi kumppaniksi suurimmaksi osaksi sopiva. Jos alkaa heti kaivaa ongelmia ja heikkouksia, niin kyllähän niitä varmasti jokaisesta löytyy, ja säästyyhän sitten tietty pettymyksiltä jos virheetön oli haussa.

Valehtelu ja epärehellisyys on no go. Piste.

Vierailija
87/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Jos valeita tulee alussa, pieniä tai isoja, niin kannattaa ottaa jalat alleen. Itsehän en ottanut, vaikka alitajunta tai joku intuitio varoitti voimakkaasti.

Edelleen kiinni suhteessa kymmenen vuoden jälkeen enkä pois pääse. Pienet valkoiset valheet ja epäselvyydet paisuivat vuosien mittaan aivan järkyttäviin mittoihin. Koko ajan pettänyt ja viettänyt kaksoiselämää selkäni takana, sössinyt raha-asiansa ja tehnyt luoja tietää mitä hulluuksia.

Edelleen valehtelee ja kieroilee, esittää juuri sitä mitä ihmiset haluavat hänen olevan. Oma persoonallisuus puuttuu kokonaan. Normaali, terve ihminen ei valehtele patologisesti. Ja tälläiset tyypit eivät muutu

Vierailija
88/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuntuu, että mies innoissaan kertoo sinulle paljon asioita (miksi puhuu jostain sisaruksiensa asuinpaikasta jollain kolmannella tapaamisella) mutta ei pysähdy miettimään, että tarkasti mitä sanoo. Sinä taas kiinnität huomiota siihen, että toisella tapaamisella hän kertoi valmistuneensa 4 vuotta sitten eikä 3 vuotta sitten miten hän ensiksi sinulle kertoi.

Mä en jaksa kaltaisiasi ihmisiä, joille pitää pureskella asia etukäteen valmiiksi, että ei vain vahingossa tule sanottua jotain joskus hieman erheellisesti. Kun ihminen pääsee puhumaa flow-tilassa pieniä asiavirheitä tulee, koska sitä ei jää siinä hetkessä miettimää oliko jostain aikaa 6 tai 8 vuotta.

Kuulostaa jonkin tason mt-ongelmalta, jos henkilö puhelee epätosia tarinoita flow-tilassa. En halua sellaisen tarinoitsijan kanssa parisuhteeseen todellakaan.

Tarinoitsijat jotka ovat epämääräisiä eivät ole suhdeainesta.

Vierailija
89/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa luottaa intuitioon. Jos alussa valehtelee pienesti niin ennenpitkää valehtelee isosti. Mahtaileeko mies, leveileekö saavutuksillaan?

Vierailija
90/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertomasi perusteella itselläni ainakin hälyttää. Etene rauhassa. Intuitioon kannattaa luottaa.

Minulla oli ihan sama kokemus. Alkuun mies vaikutti fiksulta ja ihan ok-tyypiltä. Mutta ensi tapaamisesta asti mulla oli tunne, että tässä ei nyt kaikki ole niinkuin pitäisi. Ja niinpä: kolmansilla treffeillä mies esitteli vaatekaappinsa, saunansa, siivouskomeronsa, imurinsakin ja kehui, kuinka on saanut kaikki tavaransa/vaatteensa ilmaiseksi "kupongeilla, naapurien roskiksista, olipa kerjännyt työpaikaltaan vanhat matotkin. "Olen kunnostanut ihan itse nämä kaikki". Puhui taukoamatta suunnitelmistaan laittaa pihaa kuntoon, kun jostain löytää ilmaiset romppeet. Kannattaa luottaa ensivaikutelmaansa/intuitioonsa.

🤣 Ihan kauheeta. Kun tuossa ei ollut enää kyse jostain vihreistä arvoista vaan tyyliin maanisesta käytöksestä ja ehkä piheydestä +surkeat sosiaaliset taidot. Esitteli imurinsa, kuolen

Vierailija
91/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaa luottaa intuitioon. Jos alussa valehtelee pienesti niin ennenpitkää valehtelee isosti. Mahtaileeko mies, leveileekö saavutuksillaan?

En kyllä varsinaisesti ole huomannut mahtailua tai leveilyä.

-ap

Vierailija
92/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkea, mutta jotain ehkä selviää tyypistä kun katsot Fb ja Instagramia. Sitten haluaisin nähdä tyypin ystäviä, hekin kertovat oman osansa habituksillaan. Ei tarvitse kuin nähdä ja jutella eikä tarvi udella heiltä mitään.

Vierailija
93/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

netissähän kaikki on totta. somessa ei koskaan valehdella, tai käytetä filttereitä. kaikki ovat omia itsejään. tämä on teidän naimakelvottomien ylijäämänaisten ja miesten moderni ongelma. ennen tavattiin livenä baarissa, tanssilavalla, ym. silloin ei päässyt huijaamaan, kun kaverit oli siinä vieressä, ja jotka aina narautti heti, jos yritti vetää huulesta. onnea yritykseen löytää joku normaali netin seuranhakupalstoilta.  

:D Ylijäämänaiseksi/mieheksi muita haukkuva onkin varsinainen saalis. Jännä miten joillain ei ole minkäänlaista itsereflektiokykyä

Vierailija
94/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo aiemmin, että ei ole ollut seksiä. Miehen nimi ei ole Mikko.

-ap

Kerro nyt kuitenkin ikä?

Vierailija
95/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Eipä hyvää lupaa tosiaan.

Vierailija
96/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta kyllä tulee huono fiilis. Oman menneisyyden ja läheisistään puhumisen voi jättää vähemmälle, mikäli siellä on joitain asioita mitkä kokee liian yksityiseksi tutustumisvaiheessa. Sen sijaan jos aletaan sepittää asioita se saa kyllä kuulijan epävarmaksi. Ja herättää kysymyksiä, jos tuollaisesta aiheesta ei voi puhua rehellisesti niin entäs ne muut jutut.

Valehtelu ei oikein ole verrattavissa mihinkään ärsyttävään ominaisuuteen tai puolihuolimattomaan tapaan. Siinä on useimmiten taustalla joku motiivi ja se on toimintana pitkälle vietynä ihmissuhteita ajatellen melko vahingollista.

Vierailija
97/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisyys on sinulle tärkeä arvo, niin turha sinun on noiden valheiden jälkeen jäädä tilannetta katsomaan. Oma exäni on kova vedättäjä. Nykyiselleni olen sanonut, että minulle voi valehdella kerran ja vain kerran. Toista tilaisuutta ei tule.

Vierailija
98/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli exänä Mikko, mutta tästä on jo 30 vuotta aikaa.

Intuitioni varoitti koko ajan alusta asti, mutta hiljensin sen, uskoin rakkauteen. Oli fiksu ja oppinut mies, hauskakin.

Huonosti siinä kävi 5 vuoden päästä.

Mies tappoi itsensä. Jäin kahden pienen lapsen kanssa yksin.

Kuuntele itseäsi.

Vierailija
99/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono valehtelija, jos huomasit valehtelun jo noin aikaisessa vaiheessa. Mies ei ehkä ole penaalin terävin kynä.

Vierailija
100/119 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän hölmön kuuloinen kommentti, mutta oletko varma että muistat ja olet ymmärtänyt yksityiskohdat oikein? Itsellänikin oli alkuun omasta rakkaastani tosi varovainen olo, koska mies tuntui liian ihanalta ollakseen totta. Jossain vaiheessa sitten kiinnitin huomiota ajalliseen yhteensopivuuteen siinä, oliko ollut vielä suhteessa lastensa äidin kanssa vai ei. Olin mielestäni kuullut kahta eri ajankohtaa erolle (josta oli siis kaikissa tuntemissani versioissa joka tapauksessa jo vuosia). Tämä pysyi mielessäni, mutta halusin kuitenkin edetä, vaikkakin varoen.

Noh, joskus sitten tutustumisen jatkuttua keskusteltiin tarkemmin molempien eroista, ja olin ihan itse täyttänyt ajatuksissani tarinaa uusiksi. Mies oli kertonut eksänsä pettäneen -> olin kerrastapoikki ihmisenä olettanut eron totta kai osuneen siihen samaan aikaan, mutta olivatkin vielä pitkään yrittäneet sopia asiaa yhdessä.

Eli jos opiskelu ja työ ei täsmää, niin onko ollut osa-aikaisena opiskelun ohessa tms? Onko sisko muuttanut? Jne. Mutta jos olet ihan varma että ei ole samanlainen tilanne vaan stoorit vaihtuu ilman syytä, niin pieniäkään valeita ei kannata jäädä kuulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme