Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini antoi koiralleen lapseni nimen.

Vierailija
08.05.2023 |

Näin todella kävi. Meillä on useita yhteisiä tuttuja, kymmenet ihmiset tietävät pienen taaperoni olevan sen niminen kuin hän on. Kaveri selitti oikein pitkä kaavan kautta tuhansien seuraajien somessaan miten oli harkiten valinnut juuri tämän nimen koiralleen. Koira sinänsä on suloinen mutta miksi joku tekee noin. Nimi on sekä ihmisen että koiran nimenä harvinainen, eli ei ole nyt kyseessä mikään Remu tai Jesperi tai muu yleinen. Halusin vain kertoa koska en edes tiedä mitä sanoa. Toivon kyllä että kaverini saa vuoden mittaisen ripulin, koira pysyköön terveenä.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä! Tiedän montakin koiraa, jolla on ihmisen nimi. Varsinkin kun vanhat nimet ovat muodissa kaksi- ja nelijalkaisilla. Pitäkää nimipäivät yhdessä!

Vierailija
62/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osana koiran kennelnimeä oli serkkuni ja työkaverini etunimi. Päätettiin hyvin nopeasti ettei oteta sitä käyttöön koiran kutsumanimenä. Toisaalta kuulin myöhemmin, että nimi oli koiran kasvattajan jo edesmenneen äidin etunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi noin. Annoin siis vahingossa koiralleni lapsuudenkaverini lapsen nimen. Olin kyllä nähnyt lapsen kuvan ja nimen facessa, mutta missään tekemisissä en ole ollut irl enää sitten teinivuosien.

Sori. Tykkäsin samasta nimestä. No "onneksi" emme ole enää kuin fb-kavereita.

Minä annoin lyhennetyn nimen kaverini lapsen nimestä koiralleni. Unohdin kokonaan kaverin lapsen nimen, kun niitä lapsia tosi harvoin näen. 

Vierailija
64/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen maatalouskulttuurissa eläimille (koirat, kissat, hevoset ja lehmät) annettu ihmisten nimiä, vaan niillä oli ihan eri nimet.

Meillä oli aikoinaan (ööh.. nelisenkymmentä vuotta sitten) naapurin navetalla ainakin Ulpu, Manta, Helmi, Annikki, Hilma ja Laila. Ei-ihmisten nimisistä muistan Tähden ja Muusan. Koulukaverin perheellä oli ajokoira nimeltä Mauno. Ihmisten nimillä kutsuttuja hevosia on myös tullut vastaan niin kauan kuin itse muistan. Höpsistä siis etteikö eläimillä olisi ollut jo pidempään ihmisten nimiä käytössä. En ole koskaan ajatellut, että nimi eläimelle annettuna "pilaisi" sen jotenkin. Päin vastoin.

Vierailija
65/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun se saa lapsen, niin ota sinä koira ja anna sille sama nimi. Oho mikä sattuma. Paitsi ettei tuollaiselle tyhjäpäälle varmaan tule lapsia. Wine, laugh, travel, sex jne

Mikä "kun"? Ja tyhmyys nimenomaan on lisääntymisen edellytys.

ohis

Vierailija
66/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita lapsi koirarekisteriin.

Vierailija
67/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat koirien nimet olen kuullut: Alma, Jasmin, Leevi, Samu, Simo, Sulo, Rita, Tomi, Topi.

Itse en kyllä antaisi koiralleni samaa nimeä, kun sukulaisella tai kaverilla.

Vierailija
68/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi nyt sitten vailla nimeä?

Vierailija
69/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä nimi käyttöön vaan kirjoitti:

Minä annoin omalle koiralleni äitini siskon nimen. Ollaan tekemisissä tätini kanssa kesäisin, mutta hänen kuullen en kutsu koiraa nimeltä. Minusta kuitenkin niin tavattoman kaunis nimi, että kun vuodesta yli 50 viikkoa, eli 357 päivää ei olla tuon tätin kanssa tekemisissä, niin saan nauttia siitä nimestä meidän omassa perheessä.

Äidilläni ei ollut mitään asiaa vastaan, kun kerroin jo koiran nimettyä. Kyllä on kaimoja itse kelläkin. Minulla oli omalla luokallanikin kaima.

No onhan tuo nyt aika törkeetä! Haha

Vierailija
70/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavaperheen koiralla oli sama nimi kui siskollani. Olihan se erikoinen tilanne, kun kerran olimme heillä kylässä ja perheen äiti huutaa naama punaisena: " Martta maahan !!!"

Kiusallista.

Vierailija
71/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua! Täytyykin käydä kaikki kaverit läpi ja kysyä heiltä mitkä nimet ovat 'kiellettyjen' listalla ennenkuin annan kissalleni nimen.. Minusta on hauska ajatella, että lemmikeillä on samoja nimiä kuin ihmisilläkin, mitä väliä sillä on. Myös jotenkin outoa loukkaantua siitä, että tuo koira on kaverillesi varmasti rakas ja tärkeä ja hän haluaa sen nimetä sen juuri tuolla nimellä. Eri asia jos joutuisi nimeämään jonkun asian mitä vihaa, sitten ymmärtäisin sen loukkauksena, en muuten. Tässä maailmassa tosiaan kun et voi nimeä omistaa.

Vierailija
72/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä mitä se haittaa!?

Vierailija
73/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää käytöstä, Meghan antoi Kuningattaren yksityisesti käytetyn Philipin käyttämän nimen omalle lapselleen, kysymättä. Pahuus on hirveää.

Vierailija
74/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ihan älytöntä. Kuka edes ajattelee noin, siis kuka edes haluaa koiralleen nimen joka on jo käytössä omissa piireissä?

Vierailija
75/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin harmisi, ap. Meille kävi vähän sama juttu, naapuri antoi koiralleen poikani nimen. Poikani ja naapurin lapset leikkivät paljon yhdessä, ja olivat yhden lapseni kanssa luokkakavereitakin, joten nimi oli kyllä paremmin kuin hyvin tiedossa. Itse olin närkästynyt, kun kuulin koiran olevan poikani kaima, mutta pojan itsensä mielestä asia olikin hauska ja huvittava. Eli ehkäpä turhaan närkästyin.

Vierailija
76/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuinka läheinen kaveri? Onko hän viettänyt aikaa kanssasi kun lapsesi on mukana?

Emme ole hengailleet yhdessä mutta hän on todella ollut tietoinen lapseni nimestä ja olemme (koronan myötä) olleet tekemisissä lähinnä somen kautta. Oma someni on yksityinen ja pieni, hän on julkinen ja toivoo julkisuutta. Hän on tykännyt kaikista kuvista joissa lapseni on, jaan alle sadan ihmisen yleisölle arkisia kuvia.

En ajattele että tekemisissä oleminen vaikuttaisi tähän edes, kun on täysin selvää että nimi on keksitty lapseltani. Vaikkei olisikaan keksitty, tuo on minusta ikävä teko.

Ei hän välttämättä ole edes nähnyt sun lapsen nimeä tai kuvia somessa. Algoritmit ei näytä kaikkea kaikille. Ei edes sun sadalle seuraajalle.  Edes facepäivitys ei välttämättä näy sun kaikille kavereille. Ja jos olis nähnyt ei välttis muista nimeä. En itsekään muista kaikkien face kavereiden lasten nimiä, vaikka olen päivityksiä nähnyt.

Vierailija
77/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas nyt kiva, kun koiran nimi on Yrjö-Samael.

Vierailija
78/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama miten hyvin jonkun tuntee, jos ollaan monen ihmisen kautta tekemisissä ja toisella on lapsi jolla on jo tietty nimi, ei sitä kyllä anneta koiralle. Itse en antaisi nimeä joka on jo jollain ei-sukulaisella tai muulla, miksi ihmeessä niin tekisi. Maailma on nimiä täynnä.

Nimet ovat vapaassa käytössä.

Vierailija
79/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet nimettyt lapsesi Mustiksi? 😂😂😂

Vierailija
80/80 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta mun tädin perhe antoi koiralleen saman nimen kuin minulla kun olin lapsi. Olin jotenkin tosi otettu, koira oli ihana ja siitä tuli läheinen minulle.

En ottanut sitä ollenkaan pahana, vaan lähinnä kunnianosoituksena, siis silloin lapsena. Täytyykin äidiltä kysyä, mitä mieltä hän oli asiasta.