Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini antoi koiralleen lapseni nimen.

Vierailija
08.05.2023 |

Näin todella kävi. Meillä on useita yhteisiä tuttuja, kymmenet ihmiset tietävät pienen taaperoni olevan sen niminen kuin hän on. Kaveri selitti oikein pitkä kaavan kautta tuhansien seuraajien somessaan miten oli harkiten valinnut juuri tämän nimen koiralleen. Koira sinänsä on suloinen mutta miksi joku tekee noin. Nimi on sekä ihmisen että koiran nimenä harvinainen, eli ei ole nyt kyseessä mikään Remu tai Jesperi tai muu yleinen. Halusin vain kertoa koska en edes tiedä mitä sanoa. Toivon kyllä että kaverini saa vuoden mittaisen ripulin, koira pysyköön terveenä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän ne nimet keksitään. Nimeät lapsen tai lemmikin ja kohta nimi on muillakin käytössä.

Kaverin lapsen nimi on siis sinusta sovelias ja luonteva koiran nimi. Nimi on sellainen jota ei ole kummankaan tutuilla missään yhteydessä, ei koiralla eikä lapsella eikä marsulla. Kaveri aikanaan ihaili nimeä kun sen annoin. Nimi sinänsä ei ole mitenkään erikoinen tai hieno, mutta on täysin selvää mistä hän on sen napannut. Minusta kertoo ihmisen olevan rajaton ja epäkohtelias jos toimii noin.

Kaverin lapsen nimeä ei ole soveliasta antaa omalle koiralle. Mutta oletteko oikeasti kavereita?

Vierailija
22/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä nimi käyttöön vaan kirjoitti:

Minä annoin omalle koiralleni äitini siskon nimen. Ollaan tekemisissä tätini kanssa kesäisin, mutta hänen kuullen en kutsu koiraa nimeltä. Minusta kuitenkin niin tavattoman kaunis nimi, että kun vuodesta yli 50 viikkoa, eli 357 päivää ei olla tuon tätin kanssa tekemisissä, niin saan nauttia siitä nimestä meidän omassa perheessä.

Äidilläni ei ollut mitään asiaa vastaan, kun kerroin jo koiran nimettyä. Kyllä on kaimoja itse kelläkin. Minulla oli omalla luokallanikin kaima.

Niin, ehkä ero on juuri tämä että nimi on ollut jo käytössä tämän kaveripiirin lapsella ja useat kymmenet yhteiset tutut tietävät että näin on. Nyt kaveri on antanut saman nimen koiralleen ja käyttää nimeä täysin julkisesti. Ihan sama mikä sen koiran nimi on salaa kotosalla, vaikka olisi Perspallukka, kyllähän tuo antaa kaverista tahdittoman kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Meillä suvussa esim nimet Onni ja Kerttu löytyy sekä ihmisiltä että lemmikeltä. Ei ole kukaan loukkaantunut :D

Vierailija
24/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pikkumainen ajattelu ja nimen omiminen. Joistakin olisi hauskaa ja kunnia jos eläin saa oman nimen.

Vierailija
25/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän ne nimet keksitään. Nimeät lapsen tai lemmikin ja kohta nimi on muillakin käytössä.

Kaverin lapsen nimi on siis sinusta sovelias ja luonteva koiran nimi. Nimi on sellainen jota ei ole kummankaan tutuilla missään yhteydessä, ei koiralla eikä lapsella eikä marsulla. Kaveri aikanaan ihaili nimeä kun sen annoin. Nimi sinänsä ei ole mitenkään erikoinen tai hieno, mutta on täysin selvää mistä hän on sen napannut. Minusta kertoo ihmisen olevan rajaton ja epäkohtelias jos toimii noin.

Kaverin lapsen nimeä ei ole soveliasta antaa omalle koiralle. Mutta oletteko oikeasti kavereita?

Emme selvästikään ole. Tämähän on täysin selvää nyt. Mutta oletin että olimme.

Vierailija
26/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Meillä suvussa esim nimet Onni ja Kerttu löytyy sekä ihmisiltä että lemmikeltä. Ei ole kukaan loukkaantunut :D

Kyse ei ole mistään suvun yhteisistä suloisista nimistä vaan siitä että kaveri on antanut toisen ihmisen pienen lapsen nimen omalle koiralleen.

Vierailija
27/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaan kunnianosoitus lapsesi nimelle. Ota asia positiivisuuden kannalta 

Vierailija
28/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään suvun yhteisistä suloisista nimistä vaan siitä että kaveri on antanut toisen ihmisen pienen lapsen nimen omalle koiralleen.

Ja mitä pahaa tuossa nyt on? Ilmeisen kaunis nimi, jonka haluaa antaa myös omalla lemmikilleen. 

Vierailija
29/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun minä annoin omalle lapselleni saman nimen kuin edesmenneellä perheemme koiralla oli

Vierailija
30/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton on kuvaavasti sanottu

Vierailija
31/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et teidän perhe sitä nimeä yksin omista. Ihan on nimet vapaassa käytössä muillekin. Eikö toisaalta ole ihanaa, että teillä on sama maku ja tykkäätte samasta nimestä? 

Samalla logiikalla voisin käydä panemassa aviomiestään.

Vierailija
32/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä nimi käyttöön vaan kirjoitti:

Minä annoin omalle koiralleni äitini siskon nimen. Ollaan tekemisissä tätini kanssa kesäisin, mutta hänen kuullen en kutsu koiraa nimeltä. Minusta kuitenkin niin tavattoman kaunis nimi, että kun vuodesta yli 50 viikkoa, eli 357 päivää ei olla tuon tätin kanssa tekemisissä, niin saan nauttia siitä nimestä meidän omassa perheessä.

Äidilläni ei ollut mitään asiaa vastaan, kun kerroin jo koiran nimettyä. Kyllä on kaimoja itse kelläkin. Minulla oli omalla luokallanikin kaima.

Tätisi kuullen et kutsu koiraa nimeltä?

357 päivää vuodessa?

Et taida olla ihan järjissäsi.

Vierailija
33/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole suvussa kenellekään lapselle annettu harvinaista nimeä, paitsi minun lapsilleni. Olisin loukkaantunut, jos joku nimeäisi eläimet samoilla nimillä. Yksi sukulainen nimeää lampaansa ruotsalasilla nimillä , kuten Svante ja Pär.

Vierailija
34/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutatte hyvin mielikuvituksekkaalta suvulta.

Vierailija
35/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun joku varasti Sinkkuelämää Charloten varaaman vauvanimen lapselleen?

Vierailija
36/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimi on tietysti Luna?

Vierailija
37/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää vähän pipoa.

Vierailija
38/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini antoi taasen koiralleen saman nimen kuin miehelläni on. Kerran oltiin porukalla iltaa viettämässä ja kyllä hävetti, kun tämä kaveri huusi, että: "Pera! Älä kuse sinne portinpieleen!"

Vierailija
39/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole suvussa kenellekään lapselle annettu harvinaista nimeä, paitsi minun lapsilleni. Olisin loukkaantunut, jos joku nimeäisi eläimet samoilla nimillä. Yksi sukulainen nimeää lampaansa ruotsalasilla nimillä , kuten Svante ja Pär.

Siis minkä ihmeen takia loukkaantuisit? 

Vierailija
40/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun koiraani, vauvaani ja miestäni "kultarakkaaksi" tai "muruksi". Kukaan heistä ei ole loukkaantunut.