Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini antoi koiralleen lapseni nimen.

Vierailija
08.05.2023 |

Näin todella kävi. Meillä on useita yhteisiä tuttuja, kymmenet ihmiset tietävät pienen taaperoni olevan sen niminen kuin hän on. Kaveri selitti oikein pitkä kaavan kautta tuhansien seuraajien somessaan miten oli harkiten valinnut juuri tämän nimen koiralleen. Koira sinänsä on suloinen mutta miksi joku tekee noin. Nimi on sekä ihmisen että koiran nimenä harvinainen, eli ei ole nyt kyseessä mikään Remu tai Jesperi tai muu yleinen. Halusin vain kertoa koska en edes tiedä mitä sanoa. Toivon kyllä että kaverini saa vuoden mittaisen ripulin, koira pysyköön terveenä.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se saa lapsen, niin ota sinä koira ja anna sille sama nimi. Oho mikä sattuma. Paitsi ettei tuollaiselle tyhjäpäälle varmaan tule lapsia. Wine, laugh, travel, sex jne

Vierailija
2/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuinka läheinen kaveri? Onko hän viettänyt aikaa kanssasi kun lapsesi on mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et teidän perhe sitä nimeä yksin omista. Ihan on nimet vapaassa käytössä muillekin. Eikö toisaalta ole ihanaa, että teillä on sama maku ja tykkäätte samasta nimestä? 

Vierailija
4/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt sama. Minä tosin olen se "lapsi", tästä on jo aikaa, ihan pieni en silloinkaan ollut ja tunsin nämä ihmiset myös. Vähän erikoista kieltämättä.

Vierailija
5/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuinka läheinen kaveri? Onko hän viettänyt aikaa kanssasi kun lapsesi on mukana?

Emme ole hengailleet yhdessä mutta hän on todella ollut tietoinen lapseni nimestä ja olemme (koronan myötä) olleet tekemisissä lähinnä somen kautta. Oma someni on yksityinen ja pieni, hän on julkinen ja toivoo julkisuutta. Hän on tykännyt kaikista kuvista joissa lapseni on, jaan alle sadan ihmisen yleisölle arkisia kuvia.

En ajattele että tekemisissä oleminen vaikuttaisi tähän edes, kun on täysin selvää että nimi on keksitty lapseltani. Vaikkei olisikaan keksitty, tuo on minusta ikävä teko.

Vierailija
6/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun se saa lapsen, niin ota sinä koira ja anna sille sama nimi. Oho mikä sattuma. Paitsi ettei tuollaiselle tyhjäpäälle varmaan tule lapsia. Wine, laugh, travel, sex jne

Hänellä on jo kaksi lasta. Ehkä annan kompostilleni nimeksi toisen niistä.

Vierailija
7/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama miten hyvin jonkun tuntee, jos ollaan monen ihmisen kautta tekemisissä ja toisella on lapsi jolla on jo tietty nimi, ei sitä kyllä anneta koiralle. Itse en antaisi nimeä joka on jo jollain ei-sukulaisella tai muulla, miksi ihmeessä niin tekisi. Maailma on nimiä täynnä.

Vierailija
8/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne nimet keksitään. Nimeät lapsen tai lemmikin ja kohta nimi on muillakin käytössä.

Vierailija
9/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et teidän perhe sitä nimeä yksin omista. Ihan on nimet vapaassa käytössä muillekin. Eikö toisaalta ole ihanaa, että teillä on sama maku ja tykkäätte samasta nimestä? 

Ei tietenkään omista. Mietin miksi joku tekisi noin jos on hyväntahtoinen ja kohtelias ihminen. Itselle ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
10/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi tuolla ex-kaveri.

Vierailija
11/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähä ihmeellistä käytöstä. Vaikka olisikin miettinyt oikeasti pidempään kyseistä nimeä niin ei silti riitä ymmärrystä. Olisi voinut keksiä jonkun muun. Onko aikaisemmin kopioinut sua jollain muulla tavalla, pukeutuminen tms?

Vierailija
12/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut sukulaisen koiralla olleen nimen lapselle. Tämä otettiin lämmöllä vastaan. Asia toki on eri jos kaveriporukassa on pieni lapsi yhdellä ihmisellä ja pari vuotta myöhemmin yksi porukasta nimeää koiransa samalla nimellä. Aika mulkeroa ylipäänsä.

Vierailija
13/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokrahevosella ja avokilla on sama kutsumanimi. Veljeni nimi on aikoinaan hyvin tyypillinen koirien kutsumanimi. Mun kissallani on sama nimi kun miehen siskon pojalla, kissa oli meillä (ja kissan nimi tiedossa) ennen kun he saivat lapsen.

Ne on vaan nimiä. Ei niihin ole mitään etuoikeuksia tai käyttörajoituksia, he nyt sattuivat pitämään nimestä. Tai sitten eivät edes ajatelleet asiaa sen enempää, saatan minäkin tykkäillä tuttujen päivityksistä, missä näkyy heidän lapsiaan, enkä silti muista varmaan yhdenkään muksun nimeä äkkiseltään jos kyse on hyvänpäiväntutusta, ei mistään parhaista ystävistä.

Vierailija
14/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin omalle koiralleni äitini siskon nimen. Ollaan tekemisissä tätini kanssa kesäisin, mutta hänen kuullen en kutsu koiraa nimeltä. Minusta kuitenkin niin tavattoman kaunis nimi, että kun vuodesta yli 50 viikkoa, eli 357 päivää ei olla tuon tätin kanssa tekemisissä, niin saan nauttia siitä nimestä meidän omassa perheessä.

Äidilläni ei ollut mitään asiaa vastaan, kun kerroin jo koiran nimettyä. Kyllä on kaimoja itse kelläkin. Minulla oli omalla luokallanikin kaima.

Vierailija
15/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän ne nimet keksitään. Nimeät lapsen tai lemmikin ja kohta nimi on muillakin käytössä.

Kaverin lapsen nimi on siis sinusta sovelias ja luonteva koiran nimi. Nimi on sellainen jota ei ole kummankaan tutuilla missään yhteydessä, ei koiralla eikä lapsella eikä marsulla. Kaveri aikanaan ihaili nimeä kun sen annoin. Nimi sinänsä ei ole mitenkään erikoinen tai hieno, mutta on täysin selvää mistä hän on sen napannut. Minusta kertoo ihmisen olevan rajaton ja epäkohtelias jos toimii noin.

Vierailija
16/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt näin yksityiskohtaisesti kerroit tapahtuneesta, niin kerro mikä se nimi on? Helpompi "arvioida" kuinka paheksuttavaa tämä on.

Vierailija
17/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole hengailleet yhdessä mutta hän on todella ollut tietoinen lapseni nimestä ja olemme (koronan myötä) olleet tekemisissä lähinnä somen kautta. Oma someni on yksityinen ja pieni, hän on julkinen ja toivoo julkisuutta. Hän on tykännyt kaikista kuvista joissa lapseni on, jaan alle sadan ihmisen yleisölle arkisia kuvia.

En ajattele että tekemisissä oleminen vaikuttaisi tähän edes, kun on täysin selvää että nimi on keksitty lapseltani. Vaikkei olisikaan keksitty, tuo on minusta ikävä teko.

Ei varmasti tunnu mukavalta. Mutta me ihmiset olemme kuitenkin melko itsekeskeisiä. Jos ette vietä oikeasti aikaa toistenne seurassa, niin hänelle sinun lapsesi nimi voi olla aivan yhdentekevä asia, joka ei ole jäänyt mieleen.

Myös jos ei vietä aikaa toisen seurassa, niin en itse sellaista henkilöä kutsu kaveriksi. Mitä kaveruutta sellainen on, että tiedetään toisen olevan olemassa, mutta ei tavata? Ja toisaalta, eihän hän merkitse sinulle mitään, jos kerran ette vietä aikaa yhdessä. Miksi siis jäisit vatvomaan hänen koiransa nimeä, vaikka se on sama kuin sinun lapsellasi. Jos kerran ette tapaa, niin lapsellesi ei edes koskaan selviä koko nimihomma.

Vierailija
18/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan otettu, kun hän pitää lapsesi nimestä. 

Vierailija
19/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri antoi aikoinaan lapselleen mun koiran nimen :-D

Vierailija
20/80 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani kasvattaja antoi nimeni seuraavaan pentueeseen. Otin sen kohteliaisuutena.