puhukaa minulle järkeä
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 3 vuotta joista 2 vuotta asuttu yhdessä (miehen talo).
Viimeisen vuoden aikana ollut ongelmia kun miehellä on alkoholi ongelma. Hän juo kaikki vapaat ja heti kun pääsee töistä, vaikka aamulla olisi taas töitä niin pakko saada edes se 6 kaljaa illalla. Ongelmat pahentuu kokoajan ja nyt mies on kaksi kertaa humalassa lyönyt minua. Vaikka lyöminen ei ole mistään syystä oikeutettua niin syyt ovat olleet ihan naurettavia esimerkiksi kuuntelin rauhassa musiikkia ja yhdessä kappaleessa laulettiin erosta. Mies tuli raivoamaan että olen jättämässä hänet ja löi. Toisella kertaa juttelin miehen kaverille kun hän oli käymässä. Olin jutellut liian iloisesti ja hän tuli perässäni hetken päästä vessaan ja sanoi "mitä vittua just teit" ja löi/tönäisi kaulaan. Molemmilla kerroilla mies on alkanut heti tilanteen jälkeen itkemään että anteeksi mitä teki.
No tottakai järki sanoo että eroa ja olenkin löytänyt itselleni oman asunnon. Mutta olen alkanut empimään, tämä paikka tuntuu niin kodilta enkä haluaisi täältä lähteä. Myös kun mies on selvinpäin aina sen pienen hetken niin tuntuu etten halua hänestä erota.
Tiedän että ero on oikea ratkaisu, muu ei tässä auta. Mutta miten pääsen eroon tästä hirveästä ikävän ja haikeuden tunteesta mikä iskee kun ajattelen että joudun täältä lähtemään. Tuntuu niin pahalta että tekisi mieli vaan vielä jäädä ja yrittää vaikka ihan varmasti asiat tulee vaan pahentumaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Paavalin ohje. Ei saa erota, mutta joka eroaa, pysyköön naimattomana tai sopikoon miehensä kanssa. En löydä Raamatunkohtaa, se on Uudessa Testamentissa Paavalin kirjeissä.
Sen sijaan eroaminen ja uudelleenavioituminen jonkun toisen kanssa on syntiä. Luuk.16:18.
Aviopari pysyy avioparina, kunnes kuolema heidät erottaa.
"Mutta naimisissa oleville julistan, en kuitenkaan minä vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään, mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa." 1.Kor. 7: 10, 11. -sama
lähde mahdollisimman pian. Kyseessä on sinun elämäsi ja turvallisuutesi. Et kerro miehellesi muutosta (hän voi hermostua siitä lisää), jätät vain jälkeesi kirjeen, jossa kerrot, että muutit pois hänen väkivaltaisuutensa ja alkoholinkäyttönsä vuoksi. Ei mitään muuta.
Sitten kerrot itsellesi ettet mene takaisin ennenkuin mies on muuttanut tapojaan ja käynyt terapiass.a Ei mitään lieventäviä asianhaaroja. Lähdet jatkamaan elämääsi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakanpolttoa ei kannata aloittaa ja syytä heti lopettaa jos sortui aloittamaan.
Alkoholin kanssa ei kannata läträillä eikä myöskään huumeiden.
Kannattaa kouluttautua ja hankkia hyvä ammatti.
Elä tulojesi mukaan.
Elä säästeliäästi ja luonnonvaroja vähän kuluttaen.
Liiku säännöllisesti ja pidä huolta kunnostasi.
Muista pestä hampaasi aamuin illoin.
And dont forget sunscreen:)
Jos et halua päätyä iltalehtien lööppeihin yhtenä perheväkivallan uhrina, lähde heti. Mutta tee se niin, ettet joudu näkemään häntä enää, kun kerrot lähteneesi. Hän käy taatusti sinuun kiinni, kun kerrot lähdöstäsi.
Vau, kiitos. Tämä on kyllä ihan täysin tutun kuuloista.
Minulla olisi kyllä läheisiä ketkä auttaa kunhan saisi kerrottua heille. Yhdelle ystävälle olen puhunut ja hän ei enää edes usko että lähden, koska olen puhunut hänelle erosta jo muutaman kuukauden. AP