Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elohiiri käsivarressa - kokemuksia?

Vierailija
08.05.2023 |

Onko täällä jollain kokemusta elohiirestä käsivarressa? Minulla on ollut aina ajoittain stressin/väsymyksen yhteydessä ollut elohiiri silmässä. Nyt kuitenkin muutaman päivän ajan oikeaan käsivarteen on tullut tykytyskohtauksia tai yksittäisiä supisteluja. Stressiä on ollut viime viikkoina. Miten näitä elohiiriä voisi vähentää? Muuten siis kuin stressiä vähentämällä. Onko muilla sijoittunut käsivarteen tykytys?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole vielä mitään verrattuna silmänympärys ihoon tai kulmakarvaan. Tykytys näkyy selvästi niin meneppä siinä julkisille paikoille toisia viihdyttämään. Ja kestää viikon aina välillä tullen. Rauta tabletit taitaa auttaa mulla.

Silmän elohiiri ei yleensä ole vakavaa. Raajat taas on.

Älä pelottele Ap:ta.

Elohiiri ei ole merkki sairaudesta kuin harvinaisissa tapauksissa (aikaisemmin mainittu kieli elohiiri).

Yleisemmin sen aiheuttaa stressi, ahdistus, liikkumattomuus, liiallinen liikunta, väsymys, epäsäännöllinen unirytmi, huono ruokavalio ja psyyke kun asiaa ajattelee se myös tuntuu suuremmalta kuin on.

Sitten on olemassa syndrooma jolle on oireina mm. jatkuvat elohiiret, tuntohäiriöt ja puutumiset raajoissa ja joka usein sekoitetaan ms-tautiin mutta kyseessä on ns. ei-vaarallinen tauti, jonka aiheuttajaa ei tiedetä ja oireet ovat samankaltaisia kuin ms-taudissa ja als-taudissa. Mitään vikaa ei elimistöstä löydy ja jos muuta selittävää syytä ei elohiirille löydy laajojen tutkimusten jälkeen niin tämä tulee olemaan jokaisen diagnoosi.

Vierailija
22/22 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole vielä mitään verrattuna silmänympärys ihoon tai kulmakarvaan. Tykytys näkyy selvästi niin meneppä siinä julkisille paikoille toisia viihdyttämään. Ja kestää viikon aina välillä tullen. Rauta tabletit taitaa auttaa mulla.

Tai väpättävä huuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla