Minkä verran syöt punaista lihaa viikossa tällä hetkellä?
Minä syön päivässä yhden siivun metwurstia tai kinkkua tms, ja ehkä pari kertaa viikossa lihapullan tai jauhelihakeiton.
Mutta vaikka menee uusiin rajoihin, ihmettelen vähäistä määrää suosituksissa.
Kommentit (230)
En yhtään. Pitäisi kyllä teillä muillakin olla varsin hyvin tiedossa miten epäterveellistä se on.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Pitäisi kyllä teillä muillakin olla varsin hyvin tiedossa miten epäterveellistä se on.
Epäterveellistä ja epäterveellistä... Itse ainakin syön lihaa ja maksaa, jotta ferritiini nousisi. Rautalääkkeitä en voi käyttää.
Reilun kilon, toisinaan vähemmän. Broileria syön tosi harvoin. Vihanneksia ja juureksia sekä hedelmiä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä ja epäterveellistä... Itse ainakin syön lihaa ja maksaa, jotta ferritiini nousisi. Rautalääkkeitä en voi käyttää.
Itse juon sian verta suoraan pullosta
Vierailija kirjoitti:
Juuri päätin lisätä annoskokoa hieman. Jokaisen leivän päälle laitan yhden metukan enemmän.
Miksi?
Lounaaksi syön kasviskeittoja ja patoja. Illalliseksi jotain lihaa, vaihtelee kanan ja pääasiassa hirven lihan (itse metsästetty) välillä. Leivän päällä kinkkuna kalkkunaleikettä.
Lähes joka viikko syön vähintään kerran tai kaksi naudan- tai sianliha-annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee että ihmiset ei käytännössä syö lihaa ollenkaan niin tulee mieleen että mitä hemmettiä ne sit syö? Jotain makarooni pullamössöjä vaan mikä ei sovellu ihmisravinnoksi ollenkaan?
Öö no mun mielestä jos sen lihahyllyn jättää kaupassa huomiotta niin aika lailla kaikki muuhan on ihan lihatonta syötävää täynnä.
En ole syönyt punaista lihaa kymmeneen vuoteen. Alkoi vaan ällöttämään lihatiskien lemu. En koske makarooni-pullamössöihin tikullakaan. Syön kalaa, perunoita, kasviksia, rahkaa, raejuustoa...siis ihan kunnollista ihmisravintoa. Mihin ihminen tarvitsee punaista lihaa, kun ruokavalio on ilmankin kohdillaan?
Kasvissyöjillä on usein puutostiloja, kuten anemiaa ja B12-vitamiinin puutosta.
Vähän nautaa, vähän sikaa, enimmäkseen kanaa tai jos olen varoissani, kalkkunaa. Kalaan, ei oikeastaan enää ole varaa, mutta tämähän on sivuseikka kai.
Pari lämmintä ateriaa päivässä ja aina lihaa. Joku 1.5kg varmaan. Lisäksi leikkelettä ja makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri päätin lisätä annoskokoa hieman. Jokaisen leivän päälle laitan yhden metukan enemmän.
Miksi?
Kostan viher vasuri mätättäjä täteille!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjillä on usein puutostiloja, kuten anemiaa ja B12-vitamiinin puutosta.
Nolo viesti
Vierailija kirjoitti:
Pari lämmintä ateriaa päivässä ja aina lihaa. Joku 1.5kg varmaan. Lisäksi leikkelettä ja makkaraa.
Sun kaltasia pitää yrittää ymmärtää, et saanu lapsena tarpeeks huomiota ni nyt pitää hakee sitä tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kaltasia pitää yrittää ymmärtää, et saanu lapsena tarpeeks huomiota ni nyt pitää hakee sitä tällä tavalla.
Lapsena sain lihasoppaa, lihakastiketta, lihapullia, pihvejä... Siitä se lihan himo,on jäänyt.
Vedä sinä viherhomohippi verinenvittu päähäs.
Tais osua aika syvälle sieluun kun noin suutuit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena sain lihasoppaa, lihakastiketta, lihapullia, pihvejä... Siitä se lihan himo,on jäänyt.
Vedä sinä viherhomohippi verinenvittu päähäs.Tais osua aika syvälle sieluun kun noin suutuit :D
Ainoa mistä äiti kehui lapsena oli kun söin hänen tekemiään ruokia :( Nyt jälkeenpäin ajateltuna tuokin kehu oli vain hänen narsistista rakkautta omia ruokiansa kohtaan, mutta en osaa enää tässä iässä lopettaa kun yhä edelleen on tarve miellyttää äitiä, sitä narsistiäitiä jota oli mahdoton miellyttää.
t 1,5kg lihaa joka päivä
Leivällä aamuisin kalkkunaleikkelettä, ja maksimissaan yhden aterian, jossa naudanlihaa. Selvästi jään alle uusien suositusten.
Syön leikkelettä leivällä ehkä 50-100 grammaa viikossa ja siihen päälle varmaan kaksi ateriaa, joissa on punaista lihaa.
Ei tässä kysytty mitään terveellisyydestä, vaan siitä mitä syö sellainen ihminen, joka ei syö punaista lihaa. Tämä jopa sattui jopa olemaan tavallista terveellisemmät pari päivää. Yleensä päivittäin uppoaa reilusti sekä karkkia että suklaata ja leivonnaisia, makeita ja suolaisia. Nyt vaan tuli lauantaina syötyä kaikki karkit, eikä niiden takia ole viitsinyt kauppaan lähteä. Mua ei diabetes pelota, en ole suunnitellut eläväni eläkeikään saakka, ja siihen on alle 20 v aikaa. En muutenkaan viitsi huolehtia itsestäni, en liiku, juon ja poltan. Ja olen normaalipainoinen, työnteolla itseni elättävä perheenäiti.